passat 2,8 -> 1,8t
Valvoja: ffp jäsenet
passat 2,8 -> 1,8t
Elikkä ostin passatin todella halvalla auto ei käy kunnolla. Vanhan omistajan historia on kansien remontointi ja auto myyntiin kun ei käy kunnolla. Selvitettiin vika toisen puolen lohkossa isot pitkittäiset naatmut. Nyt olis halu saada 1,8t tilalle. Miten iso homma on sähkötöissä onko vaan liittimestä irti ja uuden moottorin johdot liittimellä korin johtosarjaan? Ja miten katsastus ei taida muuta tarvita kuin muutos katsastus? Ja nyt puhutaan niin pienestä budjetista kuin 500€ auto makso sen verran niin tekniikan luovuttaja ei tule maksamaan enempää. Onko mahdotonta vai ei? Ei tarvii vastata että on helpompaa hommata tq audi tai valmis 1,8t koska nyt puhutaan pienen budjetin autosta. Mielummin ajan passatilla kuin a4.
Ei se noin helposti ainakaan tapahdu sähköjen puolesta. Kai sinne pitää saada johtosarja myös luovuttaja-autosta, tämän lisäksi ECU, ja sen lisäksi pitää parittaa ECUn käynnistyksenesto mittariston ja avaimen koodeihin.
Ei kai se mahdotonta ole löytää kolaroitua 1.8 turboa 500 eurolla josta saisi kaiken tarvittavan ja sitten itse tekisi nuo sopeutukset. Vaikeaa se kyllä tulee olemaan. Poikittain asennettua moottoria ei voine hyödyntää vaan sen pitää olla passat/a4/a6 audista.
Ei kai se mahdotonta ole löytää kolaroitua 1.8 turboa 500 eurolla josta saisi kaiken tarvittavan ja sitten itse tekisi nuo sopeutukset. Vaikeaa se kyllä tulee olemaan. Poikittain asennettua moottoria ei voine hyödyntää vaan sen pitää olla passat/a4/a6 audista.
Nelikoissa on kardaanin ja erillisjousitetun taka-akselin vuoksi bensatankki kolmessa osassa, vrt. vajaavetoisen yksiosainen. Korissa ei kaiketi ole edes pultinreikiä taka-apurungolle. Pakoputkisto on myös erilainen. Jos lähdet itse porailemaan ja hitsailemaan koriin apurungon kiinnikkeitä, tuskin läjähtää leimamiehen leimasin papereihin.
Mutuna sanoisin että kiinnikkeet taitaa olla kun eikö se takahässäkkä samoihin akselin kiinnikkeisiin kiinni tule?
Ongelma taitaa lähinnä olla että vajaavetoinen ja nelikko on erilaisella pohjalla, kardaanitunneli(?) ja peräkontin pohja erilaiset, pohja siis ylempänä. Ainakin luulisi.
Edit:Jaa siinä yläpuolella jo tuleekin tietoa.
Ongelma taitaa lähinnä olla että vajaavetoinen ja nelikko on erilaisella pohjalla, kardaanitunneli(?) ja peräkontin pohja erilaiset, pohja siis ylempänä. Ainakin luulisi.
Edit:Jaa siinä yläpuolella jo tuleekin tietoa.
Molemmissa moottoreissa on omat hyvät puolensa. 1.8tuhnu vakioraudalla ja ohjelmapäivityksellä tarjoaa vähän paremmat numerot kuin velttokutonen, mut se on sit makuasia että mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa.
Tekemisen ja lainsäädännön suhteen tollanen koneswappi ei ole mikään erikoistempu, kuten tuolta mun vanhasta rojektitopicista voi lukea. Sähköjen kanssa pääsee helpommalla jos luovuttaja ja vastaanottaja on samaa vuosikertaa.
Tekemisen ja lainsäädännön suhteen tollanen koneswappi ei ole mikään erikoistempu, kuten tuolta mun vanhasta rojektitopicista voi lukea. Sähköjen kanssa pääsee helpommalla jos luovuttaja ja vastaanottaja on samaa vuosikertaa.
Joo noi sähkö on tosi hankalat ennen kuin mitään oon tehny niin pitää sähköt selvittää. Ei oo mikään pistokkeen irrotus ja kiinnitys. Neljä pistoketta menee auton sisälle mutta erinlaiset pistokkeet. Katoin -95 a4 johtosarjaa ja passat -98 johtosarjaa molemmat samanlaiset mutta 2,8 ihan erillaiset. Nyt tuli tarkastettua että ei saa nelivedoksi muutettu audii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa