passat 2,8 -> 1,8t

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

passat 2,8 -> 1,8t

ViestiKirjoittaja riitele » 4.11.2014 22:37

Elikkä ostin passatin todella halvalla auto ei käy kunnolla. Vanhan omistajan historia on kansien remontointi ja auto myyntiin kun ei käy kunnolla. Selvitettiin vika toisen puolen lohkossa isot pitkittäiset naatmut. Nyt olis halu saada 1,8t tilalle. Miten iso homma on sähkötöissä onko vaan liittimestä irti ja uuden moottorin johdot liittimellä korin johtosarjaan? Ja miten katsastus ei taida muuta tarvita kuin muutos katsastus? Ja nyt puhutaan niin pienestä budjetista kuin 500€ auto makso sen verran niin tekniikan luovuttaja ei tule maksamaan enempää. Onko mahdotonta vai ei? Ei tarvii vastata että on helpompaa hommata tq audi tai valmis 1,8t koska nyt puhutaan pienen budjetin autosta. Mielummin ajan passatilla kuin a4.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.11.2014 6:11

Ei se noin helposti ainakaan tapahdu sähköjen puolesta. Kai sinne pitää saada johtosarja myös luovuttaja-autosta, tämän lisäksi ECU, ja sen lisäksi pitää parittaa ECUn käynnistyksenesto mittariston ja avaimen koodeihin.

Ei kai se mahdotonta ole löytää kolaroitua 1.8 turboa 500 eurolla josta saisi kaiken tarvittavan ja sitten itse tekisi nuo sopeutukset. Vaikeaa se kyllä tulee olemaan. Poikittain asennettua moottoria ei voine hyödyntää vaan sen pitää olla passat/a4/a6 audista.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 6.11.2014 20:10


riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 7.11.2014 9:34

Tuo luinkin. Mutta onko tuota vanhempaa koppaa missää maassa tehty 4wd turbolla?

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 7.11.2014 9:35

Auto on vm -99

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.11.2014 10:08

Ei ole (bensaturbolla.) 3BG:tä on saanut amerikassa 1.8T nelikkona.

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 7.11.2014 10:54

Elikkä sitten muutetaan etuveto a4 neivedoksi. Tai käyköhän passatin 2,8 voimansiirto a4 1,8t

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.11.2014 11:12

Kori taitaa erota sen verran että vajaavetoiseen ei saa nelikon hilppeitä.

Kaikenhan saa sopimaan fyysisesti, sähköjen kanssa saakin sitten tapella ja pähkäillä.

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 7.11.2014 12:08

Eikö siellä oo ollenkaan kiinnikkeitä muka? No pitää jotain keksiä. Audissa on kohta leima niin pitää vaikka tehä ne kiinnikkeet ja ajella ilman muutos katsastusta. Lähinnä olis kiva tietää käykö 2,8 passatin laatikko (manuaali) 1,8t perään?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.11.2014 12:46

Nelikoissa on kardaanin ja erillisjousitetun taka-akselin vuoksi bensatankki kolmessa osassa, vrt. vajaavetoisen yksiosainen. Korissa ei kaiketi ole edes pultinreikiä taka-apurungolle. Pakoputkisto on myös erilainen. Jos lähdet itse porailemaan ja hitsailemaan koriin apurungon kiinnikkeitä, tuskin läjähtää leimamiehen leimasin papereihin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.11.2014 12:48

Mutuna sanoisin että kiinnikkeet taitaa olla kun eikö se takahässäkkä samoihin akselin kiinnikkeisiin kiinni tule?

Ongelma taitaa lähinnä olla että vajaavetoinen ja nelikko on erilaisella pohjalla, kardaanitunneli(?) ja peräkontin pohja erilaiset, pohja siis ylempänä. Ainakin luulisi.

Edit:Jaa siinä yläpuolella jo tuleekin tietoa.

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 7.11.2014 13:12

Niin ei niitä omia hitsais taitoja kehtaa katsurille näyttää :D joo. Pitää unohtaa a4 muutos

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 7.11.2014 16:43

Ei sinne V6:sen tilalle mitään 1.8:sia kannata pistää. Muutamalla satkulla saa toimivan 2.8 30V moottorin, joten sellainen sinne, mikä sinne kuuluu.

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 7.11.2014 17:03

Hyi :D se on kyllä kokoonsa ja tehoihin nähden todella laiska :D

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 7.11.2014 17:07

No kyl se 2.8 on nopeempi vakiona ku 1.8t 150hp.

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 7.11.2014 17:12

Kyllä 2.8 vakiona liikkuu sen mitä tehdas lupaa. Tietenkin sieltä on löydyttävä normaalit tehot.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 8.11.2014 11:39

Molemmissa moottoreissa on omat hyvät puolensa. 1.8tuhnu vakioraudalla ja ohjelmapäivityksellä tarjoaa vähän paremmat numerot kuin velttokutonen, mut se on sit makuasia että mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa.
Tekemisen ja lainsäädännön suhteen tollanen koneswappi ei ole mikään erikoistempu, kuten tuolta mun vanhasta rojektitopicista voi lukea. Sähköjen kanssa pääsee helpommalla jos luovuttaja ja vastaanottaja on samaa vuosikertaa.

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 8.11.2014 19:01

Joo noi sähkö on tosi hankalat ennen kuin mitään oon tehny niin pitää sähköt selvittää. Ei oo mikään pistokkeen irrotus ja kiinnitys. Neljä pistoketta menee auton sisälle mutta erinlaiset pistokkeet. Katoin -95 a4 johtosarjaa ja passat -98 johtosarjaa molemmat samanlaiset mutta 2,8 ihan erillaiset. Nyt tuli tarkastettua että ei saa nelivedoksi muutettu audii.

riitele
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.8.2010 14:36

ViestiKirjoittaja riitele » 10.11.2014 11:00

Onkohan jollain jotain säkökaavioo ack ja aeb johtosarjoista?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa