Golf IV GTI, vaihdettu ahdin - Pakoputken laipantiiviste !?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

Golf IV GTI, vaihdettu ahdin - Pakoputken laipantiiviste !?

ViestiKirjoittaja Nikozii » 16.9.2014 21:37

Eli autona -98 Gti Golffi, eli neloskoppanen. Moottori AUQ, johon heitetty kylkeen KO4 ahdin. Oletettavasti, vanha omistaja ei satavarma ollut. Mutta suurempaa ahdinta sieltä joka tapauksessa löytyy. Toki muutkin rojut löytyy kun on penkitetty 236hp.

Ongelma on nyt se, että pakoputki repesi joustokappaleesta. Tähän hitsailin uuden jouston mutta vanhaa murentunutta tiivistettä ei takaisin kehtaa laittaa. Vakiotiivisteen sisähalkaisija oli 60/65mm, mutta pois ottamani tiivisteen sisähalkaisija olikin 90mm. Nyt siis kuuluu kysymys, mistä saan tähän sopivan tiivisteen?
Motonetin listoilta jos löytyisi, olisi todella suuri plussa. Saisi haettua sen pikaisesti ja siten saa auton taas kuntoon!

Etukäteen kiitos vastauksista ja pienistäkin neuvoista! :)

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 16.9.2014 21:50

finturbolta pitäis saada ainakin. miksei futurezilta tai ahtoja.comistakin. tai ebaystä http://www.ebay.co.uk/itm/For-Audi-VW-S ... 4acb08c8ce

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 16.9.2014 21:53

Niin eli ihan ahtimen perusteella tuota lähden etsimään?

Eikös Audin TT 225hp -mallissa ole vakiona K04? Eli siihen autoon jos löytyisi tiiviste, sopisi se myös minulle? Kuvasta poiketen ainakin itselläni on kyllä nelipulttinen kiinnitys..

Kiitos vinkistä jokatapauksesta! :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.9.2014 0:42

Muistaakseni kaverin GIV GTI:ssä jossa K03sport oli kanssa sellanen noin 90mm sisähalkaisijan omaava 4:llä pultinreijällä oleva tivari. Luulis olevan ihan vakiokamaa sitten.

Kuva

Sen tiedän sanoa et 76.1mm putki oli pienempää kuin tuo orkkislähdön sisähalkaisija.

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 17.9.2014 8:56

Kiitos tiedosta!

En nyt sitten tiedä onko autooni vaihdettu myös katalysaattori.. Ei meinaan ole samanlainen kuin kuvassasi. Omani on tasapaksu koko matkalta ja päissä juurikin tuollaiset kartiot supistamassa ja suurentamassa. En halkaisijoita nyt muista kylläkään.
Eli onko niitäkin tehty erilaisia vai onko tämäkin joku viritysosa joka asennettu jälkikäteen? :?

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 17.9.2014 17:03

Tässä kuva miltä omani näyttää. Linkkinä, koska suuri kuva.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140917_174515.jpg


Ja tiiviste pitäisi olla tämän mukainen:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140917_174931.jpg


Pistin FinTurbolle kyselyä josko tuo olisi K04:sen tiiviste. He saattaisivat sen saada mitattua ja todettua varmasti. Ja mahdollisesti sieltä saada uuden. :)

E: Ja kyllä, maalasin tuon kuumankestomaalilla.. Tiedä sitten kestääkö se vai ei, mutta ompahan nyt ainakin yritetty. Entisestäänkin oli vain pintaruostetta, joten ei se siitä pahemmaksi ainakaan muutu.. ,kai.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.9.2014 18:03

Toi on ihan perus K03 ahtimen tarvike dp ja siihen käy ihan vakio tiiviste, joka on tuollainen 4pulttinen.
Ja ei siellä ainakaan 225hv mallin K04:stä ole kiinni kun tuo dp ei siihen käy kiinni, ainoa mahdollisuus voi olla K04-001 päivitysahdin tai sitten K03-052 jos isompaa laitettu.

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 17.9.2014 18:40

Jassoo. Mukava tietää..
Milläköhän pikkuturbolla sieltä sitten on 236hp pyöriltä penkitetty? :D Ahtoja 1.15bar

Mutta vakiotiiviste tähän autoon oli sisähalkaisijaltaan 60 vai 65mm, ei se siihen ainakaan sovi..
Tutkiskellaan. Kiitos arvokkaista tiedoista!

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 18.9.2014 19:28

Kuva

Löytyihän se tyyppikilpikin.. Eli K04-001 siellä pyörii.

Mistähän tuon voisi selvittää onko edes aito vai kiinankopio? Ja paljonko tuohon uskaltaa ahtopaineita laittaa? Googlettelu ei oikein tuota tulosta suomenkielellä eikä englanniksi ilmeisesti löydy oikeita hakusanoja..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.9.2014 12:29

On tuo aito, ei kiinakopioissa ole tuota "K Germany" lätkää.

K04-001:een käy tosiaan ihan vakio K03:n dp:n laipan tiiviste.

En ole ainakaan koskaan poikittaismoottorisessa 150-180hp 1.8T:ssä nähnyt minkään muunlaista downpipen laippaa kuin tuota isoa 4-pulttista. 210&225-hevosvoimaisissa K04:lla varustetuissa on sitten aivan erilainen ja eri suuntaankin tuo pakopiipun lähtö.

Eli tämän näköisiä on ne vakioahtimet, oli sitten K03 tai K03"s": http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... G_0117.jpg

AUQ:n vakioahdin on myös tuon näköinen.

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 19.9.2014 14:51

Hyvä homma!

Motonetin tiskin kaveri sitten ilmeisesti esitellyt turbottoman vehkeen tiivisteitä. Noh.. :D

Tuosta 225hp:n ahtimesta jo ehdinkin katselemaan ja toteamaan saman. Kiitoksia kuitenkin kerronnasta.

PS: Ovatko nuo albumin avaimet vielä myynnissä ja sisältävätkö myös lähettimen?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.9.2014 18:36

Sitä pitää varmaan kysyä siltä jenkiltä(?) kenen tuo albumi on? :D Lainasin vain googlen kuvahausta tuon kuvan...

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 19.9.2014 18:53

Ai.. Meinasin että oli sinun oma albumi :D

Finnturbosta suositeltiin hakemaan tiiviste marmorilta. Eli mennään sieltä kyselemään heti kun töistä pääsee tarpeeksi ajoissa kotiin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa