Jetta mk2 G60 sähköongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

[Moksu]
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.12.2011 20:37

Jetta mk2 G60 sähköongelma

ViestiKirjoittaja [Moksu] » 26.6.2014 18:29

Auttakaahan miestä mäessä!
kuukaus sitte ajoin auton talliin ja vedin uuden paksun maapiuhan akulta runkoon ja rungosta lootan kylkeen. Sen jälkeen auto starttas kivasti mutta ei käyntiin millään, Katoin tuleeko kipinää.. EI! , tuleeko suuttimista ainetta.. EI!.. nyt on vaihdettu moottorinohjauksen rele, hall anturi, toisella puolalla kokeiltu, johdot käyty läpi. Tänään sitte rupesin ihan huvin vuoksi kokeileen muita releitä ja kas se lähti käyntiin! bensapumppu siis toimi aikasemmin mutta nyt se pumppaa paineen vasta kun nitkuttelee ecun relettä tai VILKUN relettä O.O Vilkun releen ku ottaa pois ni auton saa käymään kun pitää ecun relettä oikeassa asennossa mutta silti käynti on tosi huonoa.. tyhjäkäynti seilaa ja kierroksillakin pomppii kokoajan laihalle kun pitää esim 2300rpm tasasesti.. Apua kaivattas :)

Releiden pesät on putsattu ja johdot käytetty irti elikkäs siinä ei pitäis olla vikaa

mippo84
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.10.2010 20:17

ViestiKirjoittaja mippo84 » 27.6.2014 8:24

Itsellä oli väärä lastu ecussa, niin antoi startata, mutta ei aukonut suuttimia eikä tullut kipinää. Kovasti vaikuttaisi siltä että ecun releessä jotain hämminkiä tms. kosketusvikaa. Vilkaise myös ecun läheltä johtoliitokset, eli se iso liitin mikä tulee eculle ja sitten se pienempi liitin ecun etupuolelta.

Jonkin sortin kosketushäiriö vaikuttaisi olevan.

[Moksu]
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.12.2011 20:37

ViestiKirjoittaja [Moksu] » 27.6.2014 21:35

Liittimet tsekattu ja kaikki ok paitsi yhteen napaan johon pitäis tulla maa eculle ni se on mykkä niin sanotusti.. tänään sit huomasin ku starttailin että startti potkii vastaan ja sittenhän sieltä nousikin savut. Vedin kaikki virtapiuhat ja isot maapiuhat uusiksi ja aamulla selviää et tuliko parannusta mihinkään.. ei taho oikein enää mielenkiinto riittää tohon laitteeseen..

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 28.6.2014 11:52

Melkoisen varmasti on ecu kärähtänyt. Sekun on niin kovin tarkka maasta. Maadoittaa jotain toista kautta ja komponentit ei kestä sitä kuormaa. Mulla on yks kärähtänyt vapari digifantin boksi missä oli maadoitus liittimen jälkeen linjassa oleva yksi vastus palanut poikki. Auto kävi mutta ei niin kuin piti, tyhjäkäynti humppasi ja oli tehoton....

[Moksu]
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.12.2011 20:37

ViestiKirjoittaja [Moksu] » 30.6.2014 14:49

Vika löyty :)
http://i743.photobucket.com/albums/xx75 ... 8d9301.jpg
Kuva siis releboksin sisältä..
Täytyy nyt yrittää ettiä sitä käyntivikaa jostain muualta ensin.. jos vika on ecussa ni mun puolesta joutaa paaliin koko paska, tuosta autosta ei oo ollu mitään muutaku harmia

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 30.6.2014 20:31

Vähän on hapettunut. Jos vika ecusta löytyy niin eBayssa saat ecun kyllä edukkaasti.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.7.2014 9:56

Mä voin sen lunastaa romutuksen hinnalla jos hermo pettää. =)

[Moksu]
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.12.2011 20:37

ViestiKirjoittaja [Moksu] » 1.7.2014 15:13

Näkeekö sen ihan vain avaamalla ecun ja kattelemalla jos jotain on rikki? viikko sitte käytin boksin auki ja kattelin ettei mikään ollu tummunu tai muutakaan epämääräistä ei näkyny.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 3.7.2014 5:44

mä löysin kärvähtäneen vastuksen siten että siinä valkoisessa suojamuovissa oli ruskettunut kohta. Luulen kyllä että ei välttämättä näy mitään. eikä taida kovin helposti pystyä testaamaan/mittaamaan.

oletko testannut sen bensapumpun mikä on auton alla?

[Moksu]
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.12.2011 20:37

ViestiKirjoittaja [Moksu] » 3.7.2014 19:12

Bensapumppu kyllä toimii. Kierroksia ottaa normaalisti rajottimelle asti ja yhtä nopeesti ku ennenki.. ongelma on tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä, ku yrittää ajaa ni nykii aikalailla ja tyhjäkäynnillä vähä niinku meinais sammua, kierrokset humppaa ja seosmittari näyttää että laihalle menee ainakun kierrokset käy matalalla

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 3.7.2014 21:09

No onko tehty sytytykselle jotain? Jakaja ollut irti? Eli onko ajoitus kohdillaan? Eli perus digifantin jutut. Mun tietämys ei oikeen tuoho G moottoriin riitä.

[Moksu]
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.12.2011 20:37

ViestiKirjoittaja [Moksu] » 9.7.2014 8:29

Sytytyspuolelle on vaihettu hall-anturi, pyöriä, kansi, puolan johto, tulpat.. merkkasin kyllä aika tarkasti sen jakajan kohdan ettei se pitäis kovin paljoa ainakaan olla pielessä. Eikä se se tollasta käyntiä tee jos sytkä on pieles.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 9.7.2014 9:26

www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=356377

voisiko tuo helpottaa. en kyllä tiedä onko tuossa G moottorissa samanlainen afm.

[Moksu]
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.12.2011 20:37

ViestiKirjoittaja [Moksu] » 11.7.2014 16:49

G konees ei ole ilmanmääränmittaria, vaan map anturi joka mittaa imusarjan painetta


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa