Elikkäs ongelma seuraavanlainen. Yön yli seisottuaan käynnistys kuulostaa seuraavanlaiselta:
https://www.youtube.com/watch?v=4AJAzaQ ... e=youtu.be
Videon autoon on vaihdettu jakoketju kiristimineen ja kilkkeineen ja ääni pysyy ennallaan. Marmoritiskillä autoa tutkittiin ja äänen todettiin kuuluvan venttiilikoneistosta. Ei ole kuulemma normaalia. Minun osaltani tämän auton kohdalla asia jäi tähän.
Vastaava auto, vastaavilla kilometreillä (56tkm) tilalle ja aamun käynnistys kuulostaa aivan samalta kuin videolla. Seisomisen jälkeen starttaus säksättää, muuten äänetön.
Onko muilla 1.4tsi omistajilla vastaavia ongelmia? Vai onko vain niin huonoa tuuria, että käikki vammaset moottorit osuu meikäläisen kohdalle?
Netistä löysi seuraavan sivuston, jossa vastaavia oireita ja korjaantunet nokka-akselin säätimen vaihdolla? Tuossa ilmeisesti todetaan oireen johtuvan polttoainepuolen ongelmista(viesti 3)...? Joku viisaampi voisi opastaa jos kiinnostusta on.. :)
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... n-start-up
Auto siis 2010 seat leon, 92kw, moottorikoodi: CAXC/CACA
1.4Tsi poikkeava kylmäkäynnistysääni.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Eikös tuo johdu siitä kun se kiristin toimii öljynpaineella, seistessään paine karkaa kiristimestä ja startissa ei ihan niin nopsaan nosta painetta ja rallattaa hetken.
Ongelmallista varsinkin manuaaleissa ja mäestä lähtiessä. Saattaapa saada jaon melko herkästi sekaisin jos päästä vaihde päällä valumaan alamäkeen (ketjun löysät toiseen suuntaan) ja startatessa rytkäsee jaon sekaisin.... Näin mä sitä olen ajatellut( eli saatan olla väärässäkin).
Ongelmallista varsinkin manuaaleissa ja mäestä lähtiessä. Saattaapa saada jaon melko herkästi sekaisin jos päästä vaihde päällä valumaan alamäkeen (ketjun löysät toiseen suuntaan) ja startatessa rytkäsee jaon sekaisin.... Näin mä sitä olen ajatellut( eli saatan olla väärässäkin).
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Tuohon on jakoketju kiristimineen vaihdettu ja ääni pysyi samana. Ei se oikein toimiessaan päästä ketjua niin löysäksi, että on ristki jaon jaon sekoittumiselle. Merkkihuollon mukaan ketjun pärinässä on huomattavasti tiheämpi frekvenssi.
Pitkästä starttauksesta en osaa sanoa. Sellaista ei noissa ole ollut.
Pitkästä starttauksesta en osaa sanoa. Sellaista ei noissa ole ollut.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
.
Nokkaakselin säädin ja sitä säätävä venttiili on tuohon vaihdettu, eikä auttanut.
Ex-GT Kolopalloon BMY koneella tehtiin jakopääremppaa 54tkm ajettuna ja uudestaan 73tkm ajettuna.
Molemmilla kerroilla oireina oli kevyt rallatus kylmäkäynnistyksessä ja moottorin merkkivalo syttyi.
Molemmat rempat olivat tyyliin uutta kantta, venttiilejä yms...
rempoilla hintaa mitä Laakkonen laskutteli maahantuontia oli 3000€ luokkaa.
Viimeisellä kerralla Laakkosen kusipäät yrittivät jo myydä uutta turboakin,
kun siivet kuulemma ottaa kiinni pesään...sen olisi joutunut maksamaan kokonaan itse...
en antanut lupaa, koska en uskonut heidän diagnoosiin.
Jakopää kuntoon, 30% joutui rempasta maksamaan kun auto oli 6 vuotta vanha, vaikkakin vain 73tkm ajettu, 1.omistajalla ja täydellisellä VW huoltokirjalla.
Auton hakiessani turbossa ei ollut mitään vikaa, vedot tallella, ei ääntänyt, ei välystä akselilla kun sitä tallissa hieman purin...
Noh, se oli ensimmäinen ja viimeinen ketjuvetoinen VAG meillä.
Faktaa on se että niitä ketjuja saa vaihtaa jatkossakin, tuolle tyyppivialle ei ole korjausta olemassa, ainoa korjaus mitä on, hoitaa vain oiretta, ei poista vian aiheuttajaa.
Ja kyllä VAG on epäsuorasti itsekin myöntänyt ketjukoneiden olevan huonoja,
koska korvasivat suht. tuoreet koneet uusilla missä jakopää pyörii jälleen hihnalla.
Molemmilla kerroilla oireina oli kevyt rallatus kylmäkäynnistyksessä ja moottorin merkkivalo syttyi.
Molemmat rempat olivat tyyliin uutta kantta, venttiilejä yms...
rempoilla hintaa mitä Laakkonen laskutteli maahantuontia oli 3000€ luokkaa.
Viimeisellä kerralla Laakkosen kusipäät yrittivät jo myydä uutta turboakin,
kun siivet kuulemma ottaa kiinni pesään...sen olisi joutunut maksamaan kokonaan itse...
en antanut lupaa, koska en uskonut heidän diagnoosiin.
Jakopää kuntoon, 30% joutui rempasta maksamaan kun auto oli 6 vuotta vanha, vaikkakin vain 73tkm ajettu, 1.omistajalla ja täydellisellä VW huoltokirjalla.
Auton hakiessani turbossa ei ollut mitään vikaa, vedot tallella, ei ääntänyt, ei välystä akselilla kun sitä tallissa hieman purin...
Noh, se oli ensimmäinen ja viimeinen ketjuvetoinen VAG meillä.
Faktaa on se että niitä ketjuja saa vaihtaa jatkossakin, tuolle tyyppivialle ei ole korjausta olemassa, ainoa korjaus mitä on, hoitaa vain oiretta, ei poista vian aiheuttajaa.
Ja kyllä VAG on epäsuorasti itsekin myöntänyt ketjukoneiden olevan huonoja,
koska korvasivat suht. tuoreet koneet uusilla missä jakopää pyörii jälleen hihnalla.
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Eivät ole sitten tippaakaan parempia nuo caxa koneet.
Joo niissä on pikkaisen vähemmän hajoavia osia kun ei ole kuin yhdellä ahtimella,
mutta ihan yhtä perustavan laatuisen surkea suunnitelma on, miinuksena vielä kulkupuoli vs 103kW BMY.
Systerillä 2012 Audi A3 caxc koneella ja siihen on nyt ensimmäinen jakopää remppa tehty 31tkm ajettuna...
Eikä tuttujen puheet tuolta Laakkosen VW / Audi huollosta mitään muuta olekaan kuin että kuinka paskoja nämä ketjukoneet ovat.
Joo niissä on pikkaisen vähemmän hajoavia osia kun ei ole kuin yhdellä ahtimella,
mutta ihan yhtä perustavan laatuisen surkea suunnitelma on, miinuksena vielä kulkupuoli vs 103kW BMY.
Systerillä 2012 Audi A3 caxc koneella ja siihen on nyt ensimmäinen jakopää remppa tehty 31tkm ajettuna...
Eikä tuttujen puheet tuolta Laakkosen VW / Audi huollosta mitään muuta olekaan kuin että kuinka paskoja nämä ketjukoneet ovat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa