Golf IV 1,6 16V (BCB) nyykähti hetkeksi motarilla
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1,6 16V (BCB) nyykähti hetkeksi motarilla
Mikähän moisen aiheutti? Kesken ajon motarilla auto nyykähti 1-2 sekunnin ajaksi ja heräsi taas henkiin? Aivan kuin polttoaine olisi loppunut tai joku olisi kääntänyt virrat pois. Mitään vikavaloja ei syttynyt eikä mielestäni edes vilahtanut taulussa. Vikakoodit pääsee huomenna lukemaan kun pääsee kotiin. Ajattelin vain alustavasti tunnustella, jos moista olisi jollain muullakin joskus esiintynyt....
Voisikohan PA-pumppu olla tiensä päässä?
Voisikohan PA-pumppu olla tiensä päässä?
Mulla oli samanlaista ongelmaa viime kesänä. Maantieajossa ja kiihdytyksissä nykäsi aina silloin tällöin, ja jos sattu sammumaan liikennevaloihin, niin ei meinannu lähteä käyntiin. Tuli vaihdettua EGR ja puhdistettua kaasuläppä, mutta vika jäi. Lopulta vika korjaantui, kun vaihdoin moottorin pyörimisnopeusanturin (g28). Koneena mulla tosin on 1,6 16v AZD.
Tälläisissä tapauksissa kannattaa huomioida että yleismalliset vikakoodinlukijat eivät välttämättä osaa sitten näyttää satunnaisia - "intermittent" koodeja joita saattaa tämmöisistä kummiskin muistiin jäädä ja joiden perusteella sitten saattaisi viasta päästä jäljille.
Eli vikakoodien luenta laitteella / ohjelmalla (VCDS / VAG-COM) joka osaa VAG:ien omat kooditkin
Eli vikakoodien luenta laitteella / ohjelmalla (VCDS / VAG-COM) joka osaa VAG:ien omat kooditkin
Käytössä on VCDS-VagCom, sekä Autocomin korjaamotesteri, joka lukee Volkkareistakin likimain kaikki modulit. Tiedossa on kyllä hyvin nämä yleismallisten OBD-testerien rajoitukset, jonka vuoksi en nitä ole koskaan käyttänyt.
Tuo pyörimisnopeusanturi oli ihan hyvä vinkki. Se on monessa merkissä kyllä sellainen anturi, joka ei välttämättä jätä mitään jälkeä oireillessaan. Tuttu juttu bemareista minulle.
Tuo pyörimisnopeusanturi oli ihan hyvä vinkki. Se on monessa merkissä kyllä sellainen anturi, joka ei välttämättä jätä mitään jälkeä oireillessaan. Tuttu juttu bemareista minulle.
Täältä ääni g28 moottorin pyörintänopeus anturille. 2-kapinetta on silä ehjääntynyt azd ja bcb. Ei jätä sitten minkäälaista koodia vaikka pätkii. Ei ole ees mahdoton paikka vaihtaa vaikka parkkiksella. Löytyy koneen taka puolelta vauhtipyörän juurelta olevasta kolosta,johtoa seuraten. ps kiinnitys ruuvikaan ei putoa irti anturista .
Oliko tankissa minkä verran bentsiiniä?
Omassa bcb:ssä vastaava oire ollut vuosia.
Egr vaihdettu, kaasuläppä puhdistettu huolella ja viimeisimpänä bensapumppu vaihdettu.
Oire on edelleen, mutta tekee vain kun bensaa on alle 1/4 tankissa, yleensä bensavalon syttymisen jälkeen odotettavissa. Ei tee aina, mutta ne harvat kerratkin on ärsyttäviä.
Tasakaasulla (vakkari päällä) tapahtuu yleensä.
Veto puutuu hetkeksi, kerran on sammunut, mutta käynnistyi heti.
Pidän tankkia mahdollisimman täynnä :)
Omassa bcb:ssä vastaava oire ollut vuosia.
Egr vaihdettu, kaasuläppä puhdistettu huolella ja viimeisimpänä bensapumppu vaihdettu.
Oire on edelleen, mutta tekee vain kun bensaa on alle 1/4 tankissa, yleensä bensavalon syttymisen jälkeen odotettavissa. Ei tee aina, mutta ne harvat kerratkin on ärsyttäviä.
Tasakaasulla (vakkari päällä) tapahtuu yleensä.
Veto puutuu hetkeksi, kerran on sammunut, mutta käynnistyi heti.
Pidän tankkia mahdollisimman täynnä :)
Minullakin tuota kyseistä vedon katoamista esiintynyt muutaman kerran. Kestää ehkä 2 sekuntia ja taas tehot palautuu. Tuntuisi tulevan kun tankissa enää vähän jäljellä kuten tänään kun tuon teki.
Olen kevyttä bensan katkua ollut haistavinani ohjaamossa ja äsken töistä palatessani avasin konepellin ja tankin höyryjen polttojärjestelmä (mikä lie oikealta nimeltään) tuli syynättyä. Tankilta tuleva pieni muovinen haitariletku oli rikki kiinnikkeen kohdalta läheltä ko venttiiliä. Heitin kohtaan nyt aluksi sähköteippiä tiukalle muutaman kierroksen, onko muilla kokemusta voiko olla syy sekä pätkimiseen, että hajuun?
Olen kevyttä bensan katkua ollut haistavinani ohjaamossa ja äsken töistä palatessani avasin konepellin ja tankin höyryjen polttojärjestelmä (mikä lie oikealta nimeltään) tuli syynättyä. Tankilta tuleva pieni muovinen haitariletku oli rikki kiinnikkeen kohdalta läheltä ko venttiiliä. Heitin kohtaan nyt aluksi sähköteippiä tiukalle muutaman kierroksen, onko muilla kokemusta voiko olla syy sekä pätkimiseen, että hajuun?
Vanhaa aihetta nostan. Omassa BCB Golfissa samoja oireita. Esiintyy kun bensamittari näyttää alle 1/4-osa tankillista ja pätkäisee vedon n. 2-3 sekunniksi. Ja tekee tämän vain kerran. Tämän jälkeen voi ajaa tankin vaikka tyhjäksi ja toimii hyvin. Ei jätä mitään vikakoodeja. Auto toiminut pitkän aikaa ok, kun pitää tankin täynnä.
Onko mitään arvauksia vikaan? Alkaa ärsyttämään tuo vika.
Onko mitään arvauksia vikaan? Alkaa ärsyttämään tuo vika.
Nyt ei ole moneen kuukauteen minulla tehnyt tuota "tehojen häviämistä". Olen ajellut lähinnä 98-bensalla, välillä tankki käynyt myös melko tyhjänä. Tankintuuletusletkussa edelleen kesällä laitettu teippikorjaus, tosin on tehot hävinneet pari kertaa loppukesästä tuon patentin jälkeen.
EGR-venttiilin vaihdoin syksyllä, mutta en osaa sanoa onko sen jälkeen tehnyt tuota.
EGR-venttiilin vaihdoin syksyllä, mutta en osaa sanoa onko sen jälkeen tehnyt tuota.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa