Golf IV 1,6 16V (BCB) nyykähti hetkeksi motarilla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

Golf IV 1,6 16V (BCB) nyykähti hetkeksi motarilla

ViestiKirjoittaja JKK74 » 10.5.2014 13:52

Mikähän moisen aiheutti? Kesken ajon motarilla auto nyykähti 1-2 sekunnin ajaksi ja heräsi taas henkiin? Aivan kuin polttoaine olisi loppunut tai joku olisi kääntänyt virrat pois. Mitään vikavaloja ei syttynyt eikä mielestäni edes vilahtanut taulussa. Vikakoodit pääsee huomenna lukemaan kun pääsee kotiin. Ajattelin vain alustavasti tunnustella, jos moista olisi jollain muullakin joskus esiintynyt....

Voisikohan PA-pumppu olla tiensä päässä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.5.2014 15:33

Vikakoodit lukuun. Esim. viallinen MAF (mikäli tässä sellainen oli?) voi tehdä myös tuollaista.

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

ViestiKirjoittaja JKK74 » 11.5.2014 12:38

Juu, eipä tietenkään ollut mitään vikakoodeja. Eikä tässä mallissa ole myöskään MAF:ia. Mikähän voi tehdä tuollaista jättämättä vikamuistiin jälkeäkään?

ahorn
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.5.2012 16:52

ViestiKirjoittaja ahorn » 11.5.2014 13:23

Mulla teki golffi samaa viime kesänä. Muutaman kerran ajosta moottori sammui suoraan. Käyntiin kyllä lähti aina uudestaan kun virrat käytti pois ja uudelleen starttas. Ikään ei jäänyt mitään vikakoodeja muistiin. Mystisesti ongelma kyllä katosi itsekseen eikä ole enään tuota tapahtunu.

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

ViestiKirjoittaja JKK74 » 12.5.2014 14:38

Voisiko tuon aiheuttaa takelteva kaasuläppäyksikkö? Sehän ei ilmeisesti aina jätä edes vikakoodia jumitellessaan?

Antti I
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.7.2013 11:27

ViestiKirjoittaja Antti I » 12.5.2014 18:25

Mulla oli samanlaista ongelmaa viime kesänä. Maantieajossa ja kiihdytyksissä nykäsi aina silloin tällöin, ja jos sattu sammumaan liikennevaloihin, niin ei meinannu lähteä käyntiin. Tuli vaihdettua EGR ja puhdistettua kaasuläppä, mutta vika jäi. Lopulta vika korjaantui, kun vaihdoin moottorin pyörimisnopeusanturin (g28). Koneena mulla tosin on 1,6 16v AZD.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 12.5.2014 21:48

Tälläisissä tapauksissa kannattaa huomioida että yleismalliset vikakoodinlukijat eivät välttämättä osaa sitten näyttää satunnaisia - "intermittent" koodeja joita saattaa tämmöisistä kummiskin muistiin jäädä ja joiden perusteella sitten saattaisi viasta päästä jäljille.
Eli vikakoodien luenta laitteella / ohjelmalla (VCDS / VAG-COM) joka osaa VAG:ien omat kooditkin

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

ViestiKirjoittaja JKK74 » 13.5.2014 9:55

Käytössä on VCDS-VagCom, sekä Autocomin korjaamotesteri, joka lukee Volkkareistakin likimain kaikki modulit. Tiedossa on kyllä hyvin nämä yleismallisten OBD-testerien rajoitukset, jonka vuoksi en nitä ole koskaan käyttänyt.

Tuo pyörimisnopeusanturi oli ihan hyvä vinkki. Se on monessa merkissä kyllä sellainen anturi, joka ei välttämättä jätä mitään jälkeä oireillessaan. Tuttu juttu bemareista minulle.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 14.5.2014 8:44

Mulla teki samaa 1.6 16v (AUS) ja syyksi paljastui bensapumppu.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 14.5.2014 21:38

Täältä ääni g28 moottorin pyörintänopeus anturille. 2-kapinetta on silä ehjääntynyt azd ja bcb. Ei jätä sitten minkäälaista koodia vaikka pätkii. Ei ole ees mahdoton paikka vaihtaa vaikka parkkiksella. Löytyy koneen taka puolelta vauhtipyörän juurelta olevasta kolosta,johtoa seuraten. ps kiinnitys ruuvikaan ei putoa irti anturista .

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 4.6.2014 5:19

Käyntinopeus anturille menee täältäki ääni! Oma BCB tehny nelisen vuotta just samalla tavalla mutta en oo vielä saanu aikaseks vaihtaa. :D

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 4.6.2014 9:02

Oliko tankissa minkä verran bentsiiniä?

Omassa bcb:ssä vastaava oire ollut vuosia.
Egr vaihdettu, kaasuläppä puhdistettu huolella ja viimeisimpänä bensapumppu vaihdettu.
Oire on edelleen, mutta tekee vain kun bensaa on alle 1/4 tankissa, yleensä bensavalon syttymisen jälkeen odotettavissa. Ei tee aina, mutta ne harvat kerratkin on ärsyttäviä.
Tasakaasulla (vakkari päällä) tapahtuu yleensä.

Veto puutuu hetkeksi, kerran on sammunut, mutta käynnistyi heti.

Pidän tankkia mahdollisimman täynnä :)

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 24.7.2014 18:32

Minullakin tuota kyseistä vedon katoamista esiintynyt muutaman kerran. Kestää ehkä 2 sekuntia ja taas tehot palautuu. Tuntuisi tulevan kun tankissa enää vähän jäljellä kuten tänään kun tuon teki.

Olen kevyttä bensan katkua ollut haistavinani ohjaamossa ja äsken töistä palatessani avasin konepellin ja tankin höyryjen polttojärjestelmä (mikä lie oikealta nimeltään) tuli syynättyä. Tankilta tuleva pieni muovinen haitariletku oli rikki kiinnikkeen kohdalta läheltä ko venttiiliä. Heitin kohtaan nyt aluksi sähköteippiä tiukalle muutaman kierroksen, onko muilla kokemusta voiko olla syy sekä pätkimiseen, että hajuun?

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 8.8.2014 19:44

Ei ole nyt vähään aikaan tuota tehojen katoamista tullut eteen, vaikka tankki on ollut kerran todella tyhjä. Olen 95 oktaanisella lähinnä ajanut. Lisäilmapumpun bensahöyryputkessa edelleen teippiviritys, joka pitänyt bensahanjutkin kurissa.

Onko muilla esiintynyt vastaavan putken hajoamista?

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 8.8.2014 21:48

206 tkm Boratilla rullattu eikä oo putkia/letkuja murtunu..

miksa72
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.8.2010 21:36

ViestiKirjoittaja miksa72 » 9.2.2015 6:55

Vanhaa aihetta nostan. Omassa BCB Golfissa samoja oireita. Esiintyy kun bensamittari näyttää alle 1/4-osa tankillista ja pätkäisee vedon n. 2-3 sekunniksi. Ja tekee tämän vain kerran. Tämän jälkeen voi ajaa tankin vaikka tyhjäksi ja toimii hyvin. Ei jätä mitään vikakoodeja. Auto toiminut pitkän aikaa ok, kun pitää tankin täynnä.

Onko mitään arvauksia vikaan? Alkaa ärsyttämään tuo vika.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 12.2.2015 17:44

Nyt ei ole moneen kuukauteen minulla tehnyt tuota "tehojen häviämistä". Olen ajellut lähinnä 98-bensalla, välillä tankki käynyt myös melko tyhjänä. Tankintuuletusletkussa edelleen kesällä laitettu teippikorjaus, tosin on tehot hävinneet pari kertaa loppukesästä tuon patentin jälkeen.

EGR-venttiilin vaihdoin syksyllä, mutta en osaa sanoa onko sen jälkeen tehnyt tuota.

miksa72
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.8.2010 21:36

ViestiKirjoittaja miksa72 » 17.2.2015 18:33

Mulla ajettu alusta asti koko auton elinikä ajettu 98:lla. Kaasuläppä puhdistettu n.40 tkm sitten. EGR:ää ei taida olla vaihdettu. Täytyy katsoa löytyisikö jotain reikiä letkuissa. Tai sitten tuo pyörimisnopeusanturin voisi vaihtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa