Golf Cabrion tekniikanvaihdos ja kysymyksiä sen suhteen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

Golf Cabrion tekniikanvaihdos ja kysymyksiä sen suhteen

ViestiKirjoittaja agr » 26.4.2014 20:22

Ajokkina on ´89 Golf avo ja siihen on suunnitteilla tekniikanvaihto.
Alkuperäinen kone on 1.6 kaasarilla(<-syy miksi tätä suunnitellaankin) ja tekniikka vaihteistoineen olisi tulossa kakkoskoppaisesta GTi:stä, 1.8 112hp ruisku.

Nyt kun kaasarikone vaihtuu ruiskuun niin mitä muuta tulisi ottaa huomioon kuin sähköpumppu tankin lähelle? Paluulinja tankille on jo.
En ole ennen tällaista tehnyt joten kaikki oppi ennenkuin joku hajoaa on hyvästä..

Joudunko muuttamaan koneen kiinnikkeitä? Minkälainen aivo tuolla k-jetronicilla on vai onko sillä ja täytyykö koko johtosarja vaihtaa?
Minkälaisia toimenpiteitä ennen leimaa?
Käykö kakkiksen isommat jarrut jotenkin ykköseen? Entäs taka-akselisto?

Kiitokset jo etukäteen..

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 27.4.2014 14:13

Taitaa cabrion ruiskumallissa olla digifant ruisku, eli olikos tyyppi 2h. No kuitenkin sama moottori löytyy 8v gti golperosta eli pb tai pf, jostain Passatista, countrystä, syncrosta, syncrosta koodi 1p. on sitten makuasia laittaako sen 98hp boksin vai 112hp boksin. sähköt ohjainlaitteelle ja pumpulle täytyy varmasti tehdä. mulla on jossain kaavio.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 27.4.2014 20:37

Eli nyt on avossa siis kiinni 1.6 kaasarikone.
Tulossa on 1.8 ruisku joka asui ennen kakkoskoppaisessa GTI:ssä. Käsittääkseni kyseessä on K-Jetronic silä härveli näyttää tuolta: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 112_PS.JPG

Pikaisella tutkailulla koneen kiinnikkeet näyttävät siltä että ne käyvät pienemmästä isompaan..

Minkälaisia sähköjä tuo ruisku vaatii? En ole vielä ehtinyt mukana tulleisiin johtosarjoihin perehtyä, mutta onko jotain mitä pitäisi erityisesti huomioida?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.4.2014 21:00

Ykkösen etu olka-akseleihin ei käy kakkoskoppasen jarrut suoraan. Ja taka-akseli on erilainen, mutta kakkoskopan napatapit ja jarrut kyllä käyvät ykkösen akseliin.

112 hv Cabriossa on vakiona rummut takana, joten takalevyjä muutos ei tarvitse.

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 27.4.2014 21:07

Rojukasassa on lähes täydellinen etuakselisto joten kun vaihdan kakkosen olka-akselit ykkösen tukivarsiin niin saattais jopa toimia?

Taka-akselisto pysyköön toistaiseksi vakiona.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.4.2014 21:31

Mitoitus kakkosen olka-akseleissa on erilainen. Geometriasta voi tulla jännittäväkin...

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 27.4.2014 21:40

Heh, oppia ikä kaikki.. Intoa on reilusti enemmän kuin tietoa :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.4.2014 9:41

Toki kyllä olka-akselin varmaan saa käymään paikalleen, joten sehän ei selviä kuin kokeilemalla miten pyöränkulmien geometria muuttuu


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa