Golf IV Gti Käynnistys ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rassee
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.10.2013 10:38

Golf IV Gti Käynnistys ongelma

ViestiKirjoittaja Rassee » 16.4.2014 22:03

Eli kylmällä koneella starttaa normaalisti, mutta kun sammutat auton esim. kun lämmöt on 60-80 väliin ja koittaa startata 5-10 minuutin jälkee joutuu pyörittää starttia useemmankymmenen sekunttia ennenkuin lähtee käyntiin. Haisee voimakkaasti bensa aina kun tuota tekee.
Myös kun lämmöt on noussut normaaliin 90 asteeseen, sammuttaa ja odottaa sen reilun 15 min, niin tekee taas samaa. Välillä lähtee normaalisti, välillä ei.
Mistähän voisi johtua kyseinen vika?

Autonhan on 99vm Gti Agu koneella

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 16.4.2014 22:13

Vikakoodien luvulla selviää mutta itse eipäilen lämpötila-anturia

ahorn
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.5.2012 16:52

ViestiKirjoittaja ahorn » 17.4.2014 9:53

Täälläkin samanlaista ongelmaa ollu...lämpötila-anturin ajattelin vaihtaa. Missä hinnoissa nuo marmorilla pyörii?

ahorn
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.5.2012 16:52

ViestiKirjoittaja ahorn » 17.4.2014 9:55

...niin ja mulla ei ainakaan vikakoodeja ole näkyny vaikka tuota vaivaa ollu.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.4.2014 10:38

Ei siitä yleensä vikakoodia jääkään. Anturi merkkiliikkeestä taisi olla n. 35euroa. Älä osta tarviketta, ei välttämättä a) toimi kunnolla b) ole pitkäikäinen.

Mustanaamiopalli
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.7.2009 22:10

ViestiKirjoittaja Mustanaamiopalli » 17.4.2014 12:20

Just vaihdoin 1,6 16v BCB tuon anturin. Originaali oli 52€ tiivisteen kanssa ja siihenkin piti hetki jo tinkiä. Ei kyllä mitään hajua onko sama anturi tuossa sun koneessa.
Motonetissä muuten myydään saman valmistajan anturia "Aito vag tuote" puoleen hintaan tuosta. Jos olisin tiennyt, niin oisin käynyt varmaan sen hakemassa.

Jos valmistaja on sama niin uskoisin, että ei ole hirveätä eroa itse anturissa. Puuttuu ehkä se audin leima tms. siitä :)

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 17.4.2014 14:50

Motonetin anturi toimii ihan yhtä hyvin kuin se marmorin kaksi kertaa kalliiimpi.

Rassee
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.10.2013 10:38

ViestiKirjoittaja Rassee » 18.4.2014 23:27

Missäs tää anturi on ja vaihto onnistuu varmaa helposti ite?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.4.2014 23:34

Olisko ylävesiletkun lohkon puoleisessa päässä muovisessa liitoskappaleessa.

lumipallo_
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.6.2013 22:01

ViestiKirjoittaja lumipallo_ » 19.4.2014 11:13

Kannattaa tarkistaa ennen anturin hankkimista onko neliö vai pyöreäkantainen liitin. Itellä AGUssa oli neliökantanen vaikka -99 malleissa suurimmassa osassa pitäis olla jo uudemman mallinen pyöreäkantainen liitin. Yks tuollanen "aito VAG tuote" anturi motonetista on ylimääräisenä kaapissa kun oli väärä liitin.

Rassee
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.10.2013 10:38

ViestiKirjoittaja Rassee » 25.4.2014 19:26

Nonii eli ei lähteny enää ollenkaan käyntiin ennekuin otti anturin piuhan irti. Onko siis haittaa jos ajaa muutaman pv tuo piuha irti?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.4.2014 21:00

Voisko se päästää rikkaalle josta katalysaattori sitten on kovasti pahoillaan?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 25.4.2014 22:48

Eiköhän se senverran viisas kuitenkin ole että laittaa jonkun vikatilan päälle. Käynnistys voi olla heikohkoa kun ei osaa antaa "ryyppyä"

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.4.2014 23:24

Juurikin noin varmasti tekee, mutta onko seos silloin mäntien kannalta turvallisesti rikkaalla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa