vr6 golf sammui kesken ajon.VIKA LÖYTYI

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

vr6 golf sammui kesken ajon.VIKA LÖYTYI

ViestiKirjoittaja tommiKA » 9.4.2014 14:38

Verkku vm92 sammu sammui (taas)kesken matkan.oottelee vartin ni pääsee muutaman kilometrin ja sama uudestaan.aikaisemmista topiceista löysin mahdollisuudeen että vika olisi puolassa.jossain vaiheessa starttauksen yhteydessä poltti putkessa,nyt ei tee sitä.

Puola siis vaihdettu,vika ei hävinnyt.maadoitukset katsellut läpi,ei mitään outoa.

Tietysti vaihdettu tulpat,tulpan johdot ja virtalukon pohja myös.ei vaikutusta.bensa pumppu pyörii.sulakkeet ehjiä.

Nyt ei oma mielikuvitus enää riitä.löytyykö teltä ideoita missä vika voi olla?
Viimeksi muokannut tommiKA, 30.5.2014 6:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lost-vw-69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.3.2014 9:11

ViestiKirjoittaja lost-vw-69 » 9.4.2014 16:36

koska oot vaihtanu vauhtipyörän asentotunnistimen?

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

vw

ViestiKirjoittaja tommiKA » 9.4.2014 16:42

Ei oo miun aikana sellaseen koskettu edes.mistä moinen löytyy?

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.4.2014 8:47

Verkku vm92 sammu sammui (taas)kesken matkan.oottelee vartin ni pääsee muutaman kilometrin ja sama uudestaan.

Oireet viittaisivat vialliseen hall-anturiin. Vuosimallista päätellen tässä ainakin pitäisi olla virranjakajalla varustettu kone..?

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

k

ViestiKirjoittaja tommiKA » 10.4.2014 9:27

Kyllä löytyy virranjakaja edestä katsottuna koneen oikealla puolella.onko se hall-anturi virran jakajan sisällä?ilmeisesti sellasen vois löytää marmoritiskiltä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.4.2014 10:18

Kyseisestä anturista löytyy paljon infoa haku-toiminnolla.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

jjj

ViestiKirjoittaja tommiKA » 10.4.2014 18:20

Anturista löyty tietoa kyllä.mutta täällä päin yksikään pulju ei suostu myymään erikseen anturia:-Oainoastaan koko virran jakajan ja sitä ei järkeä ostaa kun on vasta vaihdettu.oisko kanssa veljillä ja kohtalotovereilla ideoita?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.4.2014 19:44

Sitä anturia ei saa vaihdettua erikseen. Koko jakaja menee vaihtoon. Mistä oot ostanut uuden jakajan? Sitä kun ei pitäisi mistään suomesta uutena saada.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

s

ViestiKirjoittaja tommiKA » 11.4.2014 8:15

Tilattu saksasta ebayn kautta.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.4.2014 9:37

Miksi sitä ei saa vaihdettua ? Varmaan kannatas testata anturi ennenkuin ostaa uuden jakajan.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

t

ViestiKirjoittaja tommiKA » 11.4.2014 9:39

Tänään mitataan että mitäkä anturi näyttää.tähän viestiketjun jatkoksi tulee mitä kävi.ja lista mitä samalla vaihdetaan ym.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

an

ViestiKirjoittaja tommiKA » 11.4.2014 17:31

Anturit toimii

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ei ole

ViestiKirjoittaja tommiKA » 6.5.2014 12:47

Ei ole vikaa löytynyt..auto toimii kohtalaisesti kylmänä,mutta kun lämmöt nousee ja kiihdyttää niin auto sammuu.lähtee kuitenkin heti käyntiin.kaasua painaessa "booa"noin 4000 kierroksen kohilla ja sammuu.voisiko vika löytyä esim jostain anturista mukä mittaa koneen lämpöjä?nyt on vaihdettu varmuudeksi myls hall anturi/virranjakaja.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.5.2014 12:52

Ootko kattonu koneen kylkeen tulevan johtosarjan pistokkeen liittimien kunnon? Itselläni oli vähän samankaltaista vikaa kun sinne oli päässy kosteutta väliin.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

johtosarja

ViestiKirjoittaja tommiKA » 6.5.2014 12:56

Kyllä sitä ollaan irroteltu(jos tarkotat sitä pyöreetä isoa)liitintä?ei päällisin puolin näyttäny likaseslta,kosteelta tai muutenkaan oudolta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.5.2014 12:59

Sitä juuri tarkoitin. Kai vikakoodit on luettu?

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

tietysti

ViestiKirjoittaja tommiKA » 6.5.2014 13:00

Tietysti vika voi olla ihan missä vaan.voiko ilmamäärä mittari tehdä tuollasta?entäpä viallinen pa pumppu?rajallisesti valuuttaa käytettävissä ni ei kehtais kaikkia osia rek.kilpien välistä rueta vaihtamaan.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

vika

ViestiKirjoittaja tommiKA » 6.5.2014 13:02

Vikakoodit luettu..ei antanu mitään koodeja käynnissä ollessa.hall anturi koodin anto sammutettuna.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.5.2014 13:03

Ilmamäärämittarin voit testata siten, että otat johdon siitä irti ja lähdet ajamaan, tehoton se on silloin, mutta vian pitäisi hävitä jos johtuu siitä. Bensanpaineet kannattaa myös mitata niin saa tuon pumpun tarkistettua.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ViestiKirjoittaja tommiKA » 6.5.2014 13:11

Täytyypäs tutkia nuo nyt ihan ekana.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 6.5.2014 18:44

Oma veikkaus olis tolle polttiainepumpulle. Corradossa oli saman tyylinen vika ja pumppu ei jaksanu enää pumpata bensaa koneelle.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ok..

ViestiKirjoittaja tommiKA » 6.5.2014 20:46

Jos mie nyt jostain jottai ymmärrän ni pumppu työntää soppaa tarpeeksi.sen verran sain tutkittua että vika ois LT-anturisa.kun kone lämpee niin rupeaa käymään vajailla pytyillä ja savuttaa rankasti.kylmänä toimii normaalisti ja pystyy jonkun matkaa ajamaan.onkohan tyo miun teoria ihan tuulesta temmattu?vai voisko olla totuus pohjaakin jopa:-)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.5.2014 21:50

Siis tarkoitat jäähdytysnesteen lämpötila-anturia? Tuonhan sais tsekattua vag-comilla ajon aikana että minkälaisia lämpötilalukemia tulee eculle. Mikäli sattuu vag-comin+kaapelin omistamaan...

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

en omista

ViestiKirjoittaja tommiKA » 6.5.2014 22:43

En omista en..siis se kertois koneen lämmöt ja mitä anturi kertoo?saan lainaan tarvittaessa vag-comin.sepä siinä onkin kun ei kauheen pitkää matkaa pysty ajamaan..koneen lämmöt nousee ajaessa muutaman kilometrin matkalla ja auto hyytyy..lähtee käyntiin heti.mutta joutuu oottamaan n.15min ennen kun matka jatkuu taas hetken aikaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.5.2014 14:13

Senkin anturin saa testattua siten, että nyppäsee johdon pois. Ei tartte alkaa mitään vag-comia odottamaan vaan anturista vaan johto irti ja koittamaan vaikuttiko.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

etin

ViestiKirjoittaja tommiKA » 7.5.2014 18:30

Etin tuosta anturista tietoa..niin ymmärsinköhän oikein että se sijaitsee koneen etu osassa oikealla alhaalla?niitä ois kaksi sininen ja keltainen?ja nimen omaan se ois toi keltanen?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.5.2014 19:05

Termostaatinkotelosta löytyy kuskinpuolelta jakajan alta. Jos on ilmastointi niin antureita pitäisi olla siinä 3. Muistaakseni sininen tuli mittaristolle sekä ECU:lle kun taas keltainen menisi flektille? Ruskea sitten on ilmastointiin liittyvä jos se on autossa.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

je

ViestiKirjoittaja tommiKA » 7.5.2014 19:14

Oolrait täytyypä tuokin testata ennenku lähtee uusimaan.ilmastointia ei löydy.ja flektiä ohjataan valokatkaisimesta tällä hetkellä.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

todii

ViestiKirjoittaja tommiKA » 8.5.2014 10:47

Todii..nyt on testailtu..löyty termari kotelosta tosiaa 3anturia..vihertävä,sininen ja keltainen..laitoin auton käyntiin ja otin sinisen irti..kierrokset tyhjäkäynnillä laski vähän..laitoin takas kierrokset nousi ja kun anto kaasua ni tuprautti putken päästä savua..eli ilmeisesti tuossa anturissa vois olla se vika?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.5.2014 12:06

Ota sininen irti -> käynnistä auto -> aja lämpimäksi ja katso tuleeko vanha vika takaisin, jos ei tule niin vika kohde löytyi. Kone menee vara ohjelmalla kun anturi ei ole kiinni.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ei

ViestiKirjoittaja tommiKA » 8.5.2014 13:48

Ei parannusta..nyt huomasin samalla tälläsen että kun auto on käynnissä ja laittaa esim valot ja sisätila puhaltimen päälle,kierrokset laskee,vähänki jos koskee kaasuun ni auto sammuu välittömästi.ilmeisesti jotenkin tuokin on nyt yhteydessä tähän vikaan.käyttelin auton kohtalaisen lämpimäks ni rupee röpöttämään,painaa kaasua,sammuu ja ei lähde käyntiin ennenku on kone viilentynyt.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ja

ViestiKirjoittaja tommiKA » 8.5.2014 14:14

Mikäs liitin tuossa kuvassa on tuo mikä on irtonainen?nimittäin miulla on toinen johto siitä näköjään poikki.linkki kuvaan alla.


http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... DUQMygCMAI

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.5.2014 14:29

Kuvassa on jonkun muun koneen tyhjäkäyntisäädin, mutta en tuossa kuvassa nää irtonaista liitintä (sokeako?). Jos sulta on tuosta tyhjäkäynninsäätimestä johto poikki niin vika voi hyvinkin olla siinä, tosin sen ymmärtääkseni pitäisi yleensä antaa vikakoodi...

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ViestiKirjoittaja tommiKA » 8.5.2014 14:48

Oli näköjään vika kuva...se on liitin mikä on ilmanputsarille menevän paksun putkrn "juuressa"..sellanen siihen tulee keltanen ja ruskee piuha.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.5.2014 14:52

Siis siitä erkaneva se pienempi letku joka menee kanteen? Jos se niin se on vain vastus joka estää huohotusputken jäätymistä.

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ViestiKirjoittaja tommiKA » 8.5.2014 15:22

Justiinsa sitä tarkotin..nyt rupee vaihto ehdot loppumaan..ettei ois ecussa sitten vika..sekin ois vaan sadan euron arvuuttelu:-\

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.5.2014 6:42

Kyllä tuo omasta mielestäni viittais tuohon nestelämmön anturiin, jos kerta kylmänä käy ja lämpimänä ei...

Halvempi tuo ainakin on kokeilla vaihtaa verrattuna ecun hintaan... :D

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ViestiKirjoittaja tommiKA » 9.5.2014 12:26

Tänään neljän kieppeitä tulee uus anturi..sittenhän tuon näkee,toivotaan parasta.aamusta puhistelin kaasuläppä kotelon ja tyhjäkäyntimoottorin.[/img]

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

uus

ViestiKirjoittaja tommiKA » 13.5.2014 18:45

Uusi lämpö-anturi asennettu,ongelma on ja pysyy.nyt oikeasti rupee ideat loppumaan.eli kylmänä käyntiin ja ajoin muutaman sata metriä matalilla kierroksilla,toimi ihan ok.sitten ku annoin kierroksia kiihdytyksessä niin ampuu putkessa ja sammuu samantien.lähtee sen jälkeen vaivoin käymään.savuttaa kohtalaisen rankasti kaiken lisäksi:-\

Voisko vaihetuista huolimatta esim tulpanjohdot/johto tehä tollasta?lamda?

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

ViestiKirjoittaja tommiKA » 30.5.2014 6:36

Golffi vaihtoi omistajaa pakottavista syistä ja niinhän siinä kävi..todella asiallinen ja mukava heppu tuli auton hakemaan..aikansa räpläs autoa ja huomas että uusi puola ei tod.kuulu edes vr:ään,hällä oli uusi puola mukana ja kas auto rupes toimimaan samantien.empä ois uskonu että varaosa pulju myy väärän puolan.

Turvallisia kilometrejä uudelle omistajalle..tää jatkaa tästä eteenpäin ventolla:D[/img]


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa