Vikakoodi kysymys 1.8T

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

Vikakoodi kysymys 1.8T

ViestiKirjoittaja teemup » 8.4.2014 13:20

Golf gti 1.8 -00 260tkm ajettu vastaa huonosti kaasuun ja kulutus on noussut selkeästi. Ainoa vikakoodi löytyi

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

Voisiko liittyä oireisiin vai meneekö tuolta anturilta (vihreä?) vain mittaristolle tieto? Lämpömittari näyttää ihan ok lukemia eli kannattaako kyseistä anturia lähteä vaihtamaan vai etsiä vikaa muualta?

Kiitos.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.4.2014 13:36

MIttarille menee siniseltä, se taitaapi olla kun konehuoneeseen katsot koneen laaatikonpuoleisessa päässä letkussa.

Vihreästä vinkkejä RossTechin sivuilta, eli menistkö se ECUlle.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 8.4.2014 13:40

joko anturi rikki tai johto poikko. Varmasti vaikuttaa kulkuun.

Raulo1
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.2.2012 17:04

ViestiKirjoittaja Raulo1 » 8.4.2014 14:08

Nouseeko lämmöt?Mulla oli termarin hajotessa samoja oireita.

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 8.4.2014 14:18

Lämpöjen kanssa ei ole ongelmia. Voiko joku vahvistaa että g2 menee eculle google näyttäis että g62 menis eculle ja g2 mittaristolle?

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 8.4.2014 20:26

Ei tainnut olla vikaa lämpöanturissa. Vag-Com näyttää lämpötilan ihan oikein measurementsissa. Eikä löytänyt koodiakaan enää.

Joku lambdan jännitearvo seilaa tyhjäkäynnillä 0.100v ja 0.800voltin välillä onko ok?

Measure blocks 003 näkyi kaksi lämpötilaa toinen oli nesteen lämpö 85c mutta mikä se toinen temperature on? Näytti 25c, ilman lämpötila oli 5astetta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.4.2014 22:25

Nuo lämpötila-anturit oireilee satunnaisesti. Eli välillä toimii, välillä ei. Kannattaa vaihtaa anturi. Maksaa muutaman kympin.

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 9.6.2014 18:55

Edellinen "limp mode" josta kirjoittelin häipyi mutta jälleen satunnaisia ongelmia:

Kuumana päivänä moottoritietä ajellessa alkoi tulemaan pakokaasun käry, ehkä osittain katalysaattorin käry hyttiin melko vahvasti. Hetken päästä tehot hävis, nykimistä ja joutu pintakaasulla ajaan seuraavasta liittymästä ylös. Auto tien sivuun mutta tyhjäkäyntiä kävi hyvin. Sammutin ja laitoin käyntiin niin pysty taas ajaan mutta kulutus noussut reilusti ja ei taas vastannut kaasuun kunnolla. Kevyellä kaasulla pientä nypyttämistä ja myös kun päästää moottorijarrulle saattaa nypyttää.

Koodien luku ja löytyi, tosin en tiedä jäikö tuosta vai onko jäänyt jo aiemmin:

1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Mitähän osaa seuraavaks vaihtais? Bypass ja n75 vaihdettu. Letkuista en ole löytänyt vuotopaikkoja. Imusarjan alla ilmeisesti on potentiaalisia vuotopaikkoja, z letku?? mutta täytyykö imusarja irrottaa ja onko paha homma?

Oliko vcds jossain joku arvo jota tarkastelemalla vois saada selville onko kyse imuvuodosta?

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 13.6.2014 16:05

Taas vaihteeksi auto pelaa normaalisti, tehot tallella. Mikä vika voi olla tollanen että satunnaisesti vetää "limp modeen?" Useimmiten tapahtuu kun kone on lämmin ja varsinkin kesällä herkemmin.

Nokkien välinen ketjuhan toisinaan tossa pitää raksutusta. Voiko huonolla ketjulla tai kiristimellä sytytys, jako tms mennä sen verran pieleen että tehot häviää ja sitten jossain kohtaa taas palaa normaaliksi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa