Päädyin ostamaan perheen kauppakassiksi n.200tkm ajetun Golfin tuolla pelätyllä 1,6 16V-koneella. Pannu käy kyllä siististi, eikä edellisellä omistajallakaan ole ollut huolia viimeisen vuoden aikana. Ajattelin maksimoida huolettomuuden jatkossakin, ja tehdä autoon ennakoivasti pientä huoltoa.
Onko aivan älytön ajatus uusia tulppien lisäksi ennakoivana huoltona myös kaikki puolat? Noitahan näyttää olevan tarjolla n.30 euron hintaan hyvinkin monelta valmistajalta (Beru, Bosch, NGK, FEBI jne...). Onko tiedossa yleisesti joku valmistaja, joka on todettu kestävämmäksi kuin toinen?
Muita osia ja antureita lienee järkevä uusia sitten tarpeen vaatiessa. Nuo puolaviat taitaa olla yleinen tielle jäämisen syy?
Golf IV 1,6 16V & Tarvikemalliset sytytyspuolat
Valvoja: ffp jäsenet
Jos tarvikepuolia ostat, osta sitten kerralla kahdeksan ja laita ne neljä ylimääräistä vaikka hanskalokeroon... Ei meinaan ole kestoltaan ollut mitään kovin kaksisia. Omakohtaisiakin kokemuksia löytyy.
1.8T:hen maksoi alkuperäinen puola VW:n varaosatiskiltä 43€, joten et säästä kyllä tarvikepuolia ostamalla juuri mitään. Ykskasiteehen oli itse asiassa tarvikkeena puola kalliimpi kuin alkuperäinen. Joten käypä ihan huviksesi vaikka kysymässä merkkiliikkeestä puolan hintaa, saatat yllättyä.
Alkuperäiset toimii, lisäksi säästät hermoja, kun ei ole sitten vähän väliä joku puola pimeänä. Nuo sytytyspuolen elektroniset laitteet, anturit (lämpötila-, ilmamassa, lambda-) jne. on mielestäni melko väärä paikka säästää autossa, etenkään kun monesti säästöä ei juurikaan edes synny.
1.8T:hen maksoi alkuperäinen puola VW:n varaosatiskiltä 43€, joten et säästä kyllä tarvikepuolia ostamalla juuri mitään. Ykskasiteehen oli itse asiassa tarvikkeena puola kalliimpi kuin alkuperäinen. Joten käypä ihan huviksesi vaikka kysymässä merkkiliikkeestä puolan hintaa, saatat yllättyä.
Alkuperäiset toimii, lisäksi säästät hermoja, kun ei ole sitten vähän väliä joku puola pimeänä. Nuo sytytyspuolen elektroniset laitteet, anturit (lämpötila-, ilmamassa, lambda-) jne. on mielestäni melko väärä paikka säästää autossa, etenkään kun monesti säästöä ei juurikaan edes synny.
Itsellä on 260tkm lasissa jo omassa 1.6 16v eikä puolissa ole kyllä mitään sanottavaa. En ole kyllä ikinä kuullut kenenkään jäävän edes tielle puolien takia ainakaan BCB:llä. Yleisemmät viat olleet kaasuläppään tai EGR:n liittyviä. Toki itsellä on 2004 vuosmallia auto, että en tiedä onko siellä sitten uudemmissa malleissa käytetty ns. parempia osia. Silti jos haluat vaihtaa puolat, niin suosittelen kans alkuperäisiä kuten Markkukin. Muutenkin kyseiseen moottoriin kannattaa änkeä vain alkuperäisosia jos haluat sen toimivan huolettomasti. Mun mielestä tossa motissa ei ole oikeasti juuri yhtään mitään pelättävää jos huollot on vaan tehty ajallaan.
Jos jostain sinne Boschin tai Berun tekemät puolat löytyy, niin varmasti toimivat ihan yhtälailla kuin alkuperäiset. Kannattaa silti käydä marmoritiskillä kysymässä puolien hintaa.
Jos homma ei ihan akuutti ole, niin osta vaikka kaksi hanskalokeroon ja vaihda kun vikaantuu. Tuo ei tien päälläkään kovin vaativa homma ole.
Jos homma ei ihan akuutti ole, niin osta vaikka kaksi hanskalokeroon ja vaihda kun vikaantuu. Tuo ei tien päälläkään kovin vaativa homma ole.
En ole kyllä ikinä kuullut kenenkään jäävän edes tielle puolien takia ainakaan BCB:llä.
Käsi pystyyb, hep! \o
Tarvikepuolista täälläkin pelkkää negatiivista sanottavaa. Tuossa muutama kesä sitten rupesi BCB Golffi temppuilemaan ihan huolella. Syyksihän sitten paljastuikin aikaisemmin tilalle vaihdetut tarvikepuolat. Tämän ongelman selvittäminen teki tuolloin hassuksi vielä se, että se viallinen tarvikepuola ei antanut vikakoodia, koska se antoi kipinän, mutta niin heikon, että auto rumpsutti kolmella. Mut alkuperäiset paikalleen ja auringonlaskuun.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa