1.8t system too lean

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

1.8t system too lean

ViestiKirjoittaja nani » 30.3.2014 15:13

Elikkäs tämä murheen ryyni passatti taas temppuilee.

Moottorinvikavalo syttyi taas ja nollaamalla tovin pysyy pois. Joskus päiviä, joskus minuutteja.

Antaa tämmösen koodin ( kopioin suoraan rosstechin sivuilta )
17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

Maf, lambdat vaihdettu ja taas pallaa valo.

Auto toimii täysin normaalisti ja kulutuskin normaalia. Mutta jotain vikaahan siinä täytyy olla?

Ei ole mun auto niin en nyt muista moottori koodia, ehkä ohjelmoitu kun on aikas pirtee. -01 3bg farkku.

Tyhjäkäynnillä lämpimänä mun mielestä haisee jotenkin pahalle pakokaasu. Ei öljylle tai bensalle..

Vaikiaa....


EDIT: AWT on moottorikoodi
Viimeksi muokannut nani, 30.3.2014 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.3.2014 15:26

Kato ensin, että kaikki kilometri alipaineletkua on siellä imusarjan alla ehjää ja sitten katot huohotinletkut, noista se vika löytyy.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 30.3.2014 15:28

Kiitos, täytyypä lähtä tutkiin.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 14.4.2014 14:30

Vikaa ei oo edelleenkään paikannettu. Alipaine ja huohotinpuoli ok.

Mites bypass? Ei viihtis uutta ostattaa turhaan.

Yhen isomman letkun löysin joka on tulpattu, mikä lie.. En vielä ehtiny tutkia kummenmmin kun ton pitää olla joka päivä ajossakin.

Tulpattu letku on kuskinpuolella moottorin sivussa ja aika takana. Jotain sormen paksuista letkua..

Yhden suuttimen tiiviste oli vuotanu, vaihdoin tiivisteen ja olin sata varma että nyt ei enää valot syty mutta paskat, seuraavana päivänä taas..

Aina tulee vaan sama koodi ja syttyy moottorivalo mutta mun mielestä auto pelaa muuten ihan niinku pitääkin.

Onko jollain antaa jotain räjäytyskuvaa noista huohotinputkista? Tuntuu vaan siltä että joku paikka olis vielä tutkimatta. Imusarjaa en oo irrottanu, onko sen alla jotain jotain mitä?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 14.4.2014 15:42

Ooks pakokaasutestissä käyttäny? Ettei olis katti rikki jos kerta haisee pakokaasu pahalle?

Itellä oli samat oireet ja poltti paritki lambdat ennenkun sitten leimalla pomppas päästöistä.
Katti olikin ihan sulanut ja suora virtaus läpi, vaihdon jälkeen ei oo ollu enää vikaa.

Edit: Meni se mullakin kerran läpi leimasta, toisella kertaa pomppas.
Viimeksi muokannut Mro, 14.4.2014 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 14.4.2014 16:26

No tuossa äsken kuulin että samaa tehny 1,5vuotta että ohan se keretty leimata.

Päästölappua en oo nähny.

Kukaan ei vaan ole aiemmin alkanu kunnolla tutkimaan tuota mystistä vikaa.

Räjäytyskuvia löysin noista huohotinputkista niin tsekkaan ne vielä uusiks.

Imusarjan alla on jokin venttiili, pystyykö nämä tutkimaan imusarja paikallaan? Ei yksinkertaisesti kinnostaisi purkaa toisen autoa atomeiksi kun kumminkin toimii.

Vähä vaikeaa näin kun ei heti pääsee autoa tukimaan kun jotain oivaltaa lisää tms..

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 23.4.2014 14:16

Mä pääsin, vastaava kone, samasta vikakoodista eroon vasta vaihtamalla MAF:in

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 23.4.2014 14:56

Maffi menee seuraavaksi vielä vaihtoon jos nyt ei mee lunastukseen koko paska..

Stopin takaa oli tullu vanhempi nais immeinen vänkärin kylkeen.. Lokasuoja, etuovi kasassa, ehkä takaovikin vääntynyt ja katosta se muovilista noussu ylös eikä mee painamalla lähellekää minne pitäis.. Pyöränkulmakin näytti muuttuneen.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 16.7.2014 23:36

Kolari vauriot korjattu ja vanhan vian etsintä jatkui volkkarin toimesta..

Kolmanella uudella maffilla loppui häiriöt kun ensin poltti jonkun sytkävahvistimen tms.

Eli tästä nyt voi oppia ainakin sen että uusi osa ei aina toimikaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa