APUA vikaa on mk 2 16v:ssä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

APUA vikaa on mk 2 16v:ssä

ViestiKirjoittaja siikanen » 1.3.2014 18:00

Moro eli auto on golf mk2 gti 16v vm87

plussat
lähtee käyntiin
voi ajaa tavallisesti kuha ei lyö kaasua pohjaan

miinukset
polkasee kaasun pohjaan aikasa rykii ja sittenvasta ottaa kierroksia

kertokaa te viisaat ihmiset ajatuksia mitä tälle pitäisi tehä kohta loppuuu mielenkiinto... auto muuten hyvässä kunnossa eli ei vihtis paalatakkaa ja myimällä tuossakunnossa siitä ei saa juuri mitää. kaikellaista on tehty autolle on ollu korjaamollakin eivät osannu oikee mitää eli kertokaa mistä lähtisitte tätä tilannetta purkamaan

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 1.3.2014 18:07

Mitä tämä kaikellaista on, jota autolle on tehty, voisi pian asiasta tietävät (en minä) osata rajata vikapaikkoja.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.3.2014 18:18

Perus jutut. Nokan ajoitus, sytytyksen ajoitus, perus seoksen säätö, kaasuläpän kytkimien toiminta, imuvuotojen tarkastus, bensanpaine ja ohjauspaine. Jos nuo on kunnossa niin päässee jo aika pitkälle. Onhan sytkä ohjainlaitteen alipaineputki paikallaan ja ehjä?

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 1.3.2014 18:26

autoon on vaihdettu polttoaine suodatin kokoeltu toista pumppua ja mitattu paineet.
Puolia kokeiltu. virranjakajan kansi uusi ja pyöriä
noita alipaine letkuja on rassattu ja on se yks perse niistä ota selvää pitäs vetää vaa uusia..
nokassa se vika turkin on.
mites tuo kaasuläpän toiminta katotaan?

edit
virranjakajaan tuli joskus öljyä olis varmaa vaihettava se kokopaska uuteen
ja tulpat tulpanjohot uudeet

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.3.2014 20:42

Eli perusjuttuja ei oo katottu? Suosittelen edellä mainittua listaa.

Kaasuläpässä on kaksi mikrokytkintä. Toinen yhdistää kun kaasuläppä kiinni ja toinen kun täysin auki.

Epäilen viaksi joko sytkän ajoitusta, täyskaasukytkintä, taikka sytkäboksin alipainetietoa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 1.3.2014 21:50

Entäs ihan vaan sytytystulpat, kai ne on vaihdettu?

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 1.3.2014 22:12

Joo kyllä tulpan on vaihdettu niinku tuolla lukee pitää huomenna kahtoo ne kytkimet.
tää on sellanen sytytyspuolen juttu ainaki tuntus koska se vika alko ku virrajakajaatuli öljyä sitä rassailtii välillä parempi välillä huonompi että tässä on voitu koittaa korjata ns "hammasta persereiänki kautta" =)

ja edittiä meinaatko tolla täyskaasukytkimellä sitä mikrokytkintä kaasuläpässä mistä puhuit?

"Onhan sytkä ohjainlaitteen alipaineputki paikallaan ja ehjä?" nii mikä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.3.2014 22:31

Sytytyksen ohjausboksin alipainetieto vaikuttaa juuri tuossa tilanteessa jossa vika on päällä. Sisätilan ilmanoton vieressä on ohjainlaite jolle menee johdon lisäksi alipainelehku. Onko se paikallaan ja ehjä.

No jos vika on virranjakajaa ropaamalla tullut, niin onko sytyksen ajoitus ok.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2014 22:35

Mulla rupes suuremalla kaasulla pätkimään kun vuoti öljyä Hall-anturille. Paineilmalla putsas ni taas pääsi viikon verran pätkimättä kunnes sain tiivisteen.

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 2.3.2014 10:40

katoin noi mikrokytkimet ei oo ku yks kytkin ja se on niiku tyhjäkäynnille.
alkaa rötäämää ennenku toine kaasuläppä aukee
sytytyksen poksin letkut ehjät ja kokeiltu toista poksiaki
sitä sytkän ajotusta ois katottava siinä vika luultavasti mutta mihinpäin? vaih onko ihan kokeilemalla?
ja jos se hall anturin on virranjakaja alla se liitin missä on sellane rautalankalipsi ni putsattu ja ei ollu ees paskanen..

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 2.3.2014 11:26

Hall-anturi on kyllä virranjakajassa. Ja ajoitus kohdilleen siihen tarkoitetulla lampulla, ei tunteella tai korvakuulolla...

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 2.3.2014 11:37

ulkopuolella virranjakajaa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.3.2014 12:52

Liitin on ulkopuolella, itse HALL-anturi on virranjakajan sisällä, pyörijän alapuolella.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 2.3.2014 13:45

Eli se hall on justiin siellä mihin sitä öljyä kuulostaa vuotavan. Lienee selvä yhteys vian kans?

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 2.3.2014 15:44

no nyt saattaa alkaa selviämää mutta ei nuolasta enneku..

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 6.3.2014 20:29

Ota se kuha pois sieltä polkimen alta jollei se kaasua edes paina.

Off topic, nää on nii huvittavia tekstejä. Kunpa vaan ei kukaan omia tekstejä alkaisi naureskelemaan.

Mutta asiaan, kyllä kannataa vikoja hakiessa edetä yksi asia kerrallaan eikä montaa yhtä aikaa. Korjauskirja on myös hyvä lisä, 16v motista ei tosi taida olla suomenkielistä versiota.

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

rassaa

ViestiKirjoittaja siikanen » 21.3.2014 16:11

tässä on nyt rassailtu ja tutkittu virranjakajaa on pyöritelty ja sorvattu suuntaa jos toisee ei merkkiäkää paremmasta mutta vika todennäkösesti ilmansaannissa eli mistä löydän ne perkeleen venttiilit ja liipottimet mitä on siine ilmaputsarin päällä kertokaa millä nimellä tai mistä saan ne tilattua mutta mistä johtuu ku otin imusarjan putken irti ni sammuuu?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.3.2014 16:15

Heh, tottakai se sammuu jos ottaa määräjakajan ja läppärungon välistä putken irti :)
Onko se Hall anturi vaihdettu?
Harvemmin määräjakaja yms kerrasta vikaantuu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.3.2014 16:16

Ilmavirta ei nosta määränjakajan lautasta jos tulee imuvuoto.

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 21.3.2014 16:31

se on nykiny joskus kauan sitte mut ihan vähä eli vois olla se määräjakaja ja millä nimellä siäanturi ehtis? ei löytyny tolla hall

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 21.3.2014 16:37

eli se hall anturi ja määräjakaja mistä??

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 4.5.2014 12:25

mistähä sattus saamaan tyhjäkäyntisuuttimen?
entäs polttoainesäädin vai mikä se on nimeltää tossa ilmansuodattimen päällä? voi olla että uusia ei mistää että purkaamojen puoleen käännyttävä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.5.2014 14:17

mistähä sattus saamaan tyhjäkäyntisuuttimen?
Sellasta ei olekaan. On normi suuttimet ja kylmäkäynnistyssuutin.

Ilmanputsarin päällä on määränjakaja jossa on integroituna paineensäätö jonkun ruuvin takana.

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

suutin

ViestiKirjoittaja siikanen » 29.6.2014 18:23

Moro taas pitkästäaikaa tämänkivehkeen pariin kertokaapas minkätakia koko paska sammuu ku nykäsee suuttimen irti?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.6.2014 19:26

Aiheuttaa imuvuodon. Minkä takia pitää käynnissä olevasta suuttimia irroitella ?

siikanen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 1.3.2014 17:52

ViestiKirjoittaja siikanen » 29.6.2014 20:02

sentakia et ois nähny tuleeko se mitenkä suuna vai tippana sieltä polttoaine . vai imuvuoto :O

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.6.2014 21:23

Pumppu pyörimään hyppyjohdolla ja käsin nostelemaan määränjakajan lautasta, niin onnistuu hieman helpommin.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 14.7.2014 14:33

Jos K-Jetronic niin kokeile tsekata ruiskun ohjauspaine. Saattaa heittää seokset melko rikkaalle jos paineet matalat.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 17.7.2014 21:24

http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87

Tuossa oli hyvä kuvaus toiminnasta :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa