Kysytääs vielä täältäkin..
Elikkäs pikku ropleema passatissa, kylmänä kun käynnistää ja koittaa veivata vehjettä parkkiruudusta, ratti "jumittaa" tietyissä kohissa.
Ihan kun olis joku renkaan tiellä tai jotain, joutuu kääntää suht voimalla et pääsee "nyppylän" yli joka tuntuu ratissa.
Homma korjaantuu noin 90% kerroista kun vaan väkisin kääntää ratin pari kertaa ääripäästä ääripäähän. Ja vika ilmenee niin paikallaan kuin liikkeessäkin.
Ohjaustehostimen öljymäärä kohillaan, missä voisi piillä vika?
Ja passatti vm-03 ALT moottorilla.
Passat 3BG ratti jumittaa
Valvoja: ffp jäsenet
En tiedä miten tää nyt bensa-tekniikkaan liittyy, mutta asetan panokseni hammastangolle, jos ratti kääntäessä jumittelee pahastikin.
Passat 3B/3BG:ssä kun ei ole edes kääntölaakereita, jotka voisivat jumitella.
Kannattaa toki tutkia rattiakselin nivelet & tukivarret, raidetangon päät ja murrosnivelet. Nuo kaikki voi aiheuttaa saman suuntaisia oireita, jos on pahasti rikki.
Passat 3B/3BG:ssä kun ei ole edes kääntölaakereita, jotka voisivat jumitella.
Kannattaa toki tutkia rattiakselin nivelet & tukivarret, raidetangon päät ja murrosnivelet. Nuo kaikki voi aiheuttaa saman suuntaisia oireita, jos on pahasti rikki.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Huppista tais mennä tosiaan väärälle osastolle :)
Vetarit pitäs olla kunnossa ku toinen vaihdettu ja toiseen kumi uusittu ja tarkistettu, ja ongelma ilmenee myös auton ollessa liikkeessä. Täytyy nostella etupää pukeille ja tutkailla.
Öljyjen vaihdosta ei ole mitään tietoa, menevätkö öljyt miten huonoiksi?
Vetarit pitäs olla kunnossa ku toinen vaihdettu ja toiseen kumi uusittu ja tarkistettu, ja ongelma ilmenee myös auton ollessa liikkeessä. Täytyy nostella etupää pukeille ja tutkailla.
Öljyjen vaihdosta ei ole mitään tietoa, menevätkö öljyt miten huonoiksi?
En ole kyllä koskaan kuullut, että öljy niin huonoa olisi että rattia joutuu "pykälien" yli kääntämään.
Tehostusvaikutus voi iän myötä heikentyä hieman (tuskin huomaa edes "persdynolla"), kun öljyyn sekoittuu kondenssivettä yms. kakkaa.
Eiköhän siellä jokin ihan mekaaninen vika ole? Hammastanko sen verran väljä, ettei satu ihan täysin hampaat aina kohdalleen? Laidasta laitaan kääntely keskittää hammastangon ja taas pelaa?
Tai ohjausakselin nivelessä väljää ja se välillä tahmaa & pyörähtää epäkeskeisesti -> muljahtaa "pykälän" yli kun käännät rattia? Laidasta laitaan kääntely herkistää ja keskittää niveltä ja taas pelaa?
Tehostusvaikutus voi iän myötä heikentyä hieman (tuskin huomaa edes "persdynolla"), kun öljyyn sekoittuu kondenssivettä yms. kakkaa.
Eiköhän siellä jokin ihan mekaaninen vika ole? Hammastanko sen verran väljä, ettei satu ihan täysin hampaat aina kohdalleen? Laidasta laitaan kääntely keskittää hammastangon ja taas pelaa?
Tai ohjausakselin nivelessä väljää ja se välillä tahmaa & pyörähtää epäkeskeisesti -> muljahtaa "pykälän" yli kun käännät rattia? Laidasta laitaan kääntely herkistää ja keskittää niveltä ja taas pelaa?
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa