VR6 hävittää puristukset kylmänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Latikka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.10.2012 18:48

VR6 hävittää puristukset kylmänä

ViestiKirjoittaja Latikka » 5.2.2014 18:15

Vähän hassumpi vika tuli Passatti VR6 AAA:han ihan yks kaks, elikkä hävittää puristukset kokonaan kylmällä koneella kun kierrokset nostaa johonkin 2000 ja sitten kone sammuukin. Tämän jälkeen startatessa kone pyörii ilman minkään laisia puristuksia hetken ja pikkuhiljaa alkaa taas heräillä pytty kerrallaan ja parissa minuutissa käy normaalisti.
Koneen lämmetessä tuo maaginen puristusten menetys raja nousee ylemmäs ja öljyjen ollessa reilu 50 astetta toimii jo rajottajalle asti.

Elikkä missä vika?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.2.2014 18:27

Mitä öljyä koneessa ja milloin vaihdettu ?

Latikka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.10.2012 18:48

ViestiKirjoittaja Latikka » 5.2.2014 18:48

5w-40 täyssynteettistä kendaalia ja vaihdettu vian ilmaantumisen jälkeen, eikä vaikutusta. Samalla tehty nuuka versio forte käsittelystä elikkä dieseliä litra-kaks öljyn sekaan ja käytelty/huuateltu tunti. Ja edellinenkin öljynvaihto oli kesällä ehkä 7tkm sitten kun ilmamassamittari hajosi niin kertyi vähän bensaa öljyn sekaan eli on kone huuheltu silloinkin.....

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.2.2014 19:07

Taitaa nostajat käydä kuivana ja sieltä kautta hävitä puristukset. Eli kiertääköhän kunnolla yläkertaan öölit...

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 5.2.2014 19:46

Mittaa öljynpaineet, saattaa olla ennemminkin ö-pumpun paineenrajoitinventtiilissä vikaa. Ö-paineet ovat liian suuret ja hydraulikupit jättää venat kantamaan, taitaa kylmänä paukkua yli 8bar tuossa 2000rpm kohdalla. Kuumempana kun öljyt notkistuu hieman niin paineet laskee sen verran että tuo "sammumisraja" nousee pikkaisen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.2.2014 21:39

Niin tosiaan tuokin mahdollisuus on olemassa..

Latikka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.10.2012 18:48

ViestiKirjoittaja Latikka » 7.2.2014 8:57

Nyt on mittailtu paineita. Tyhjäkäynti 8bar 2500rpm 18 ja 3000rpm 20 bar ja sitten sammui. Tulipahan heti koeponnistettua uus öljypaine mittari :D

Kellään tietoa mistä kohtaa tuost keksinnöst löytyy se ylipaine venttiili?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.2.2014 11:08

Pumpusta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2014 11:47

Mitä luokkaa tuollaisen normaalit paineet on?

Luulis että 20 bar jo voisi joku tiivistekin antautua :)

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 7.2.2014 12:19

Kyl toi 8 bariakin tuntuu jo liian isolta, alle 5 bar vois olla oikein?

Latikka
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.10.2012 18:48

ViestiKirjoittaja Latikka » 7.2.2014 15:08

kiitoksia vastanneille, pitää varmaan joskus lähiaikoina purkaa pumppu esiin. siis heti kun löytyy motivaatiota jostain..
ja sellaista mietiskeltiin tuossa että mitenköhän ketjun kiristin suhtautuu tuollaisiin paineisiin? vois kuvitella ketjun olevan suht tiukalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa