Vw jetta 1989 tyhjäkäynti ja lömmitys onglema

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eetva
-
Viestit: 8
Liittynyt: 29.7.2013 17:23

Vw jetta 1989 tyhjäkäynti ja lömmitys onglema

ViestiKirjoittaja eetva » 4.2.2014 7:35

Elikkäs tyhjäkäynti on hävinny kokonaa voisiko vika olla alipaine letkuissa?

Sisälle ei puhalla lämmintä/kuumaa ollenkaa kokemuksia neuvoja?

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 4.2.2014 7:50

Kokeile nyt ekaksi, että onko ne tulipellin läpi menevät letkut kuumia kun lämmittimen säätö kuumalla. Lämpeneekö koko kone vai onko termari jäänyt auki?

Myös se lämppärikenno voi olla tukossa ja suosittelen vaihtamaan sen ennen kun se leviää saumoista, päästää kuumat glygolit varpaille (palovammat) ja saat purkaa koko koetaulun irti, pestä äänieristeet jäähdytysnesteestä ja kuivata kaiken. Nimimerkillä kokemusta on.

eetva
-
Viestit: 8
Liittynyt: 29.7.2013 17:23

ViestiKirjoittaja eetva » 4.2.2014 7:55

Sisälle menevät letkut ovat kuumia. olisko vika sitten siinä kennossa?
tarkempaa sijaintia kennolle ja onko kuinka mulkku irrottaa ;:D

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 4.2.2014 8:01

No kennossa voi olla vikaa, mutta kannattaa tarkistaa liikkuuko lämmönsäädön läppä ollenkaan. Puhallinpaneeli irti ja sitten kurkistelemaan liikkuuko lämmityslaitteessa mikään kun kääntää lämmönsäätövipua. Aika varmatoimisia kyllä taitavat nämä lämmönsäätösysteemit olla, mutta tuo kannattaa tehä, kun ei oo kuin 5 minuutin homma.

Kennon vaihtohan on ihan tolkuton homma. Täällä saattoi jossain ohjeita olla siihen.

eetva
-
Viestit: 8
Liittynyt: 29.7.2013 17:23

ViestiKirjoittaja eetva » 4.2.2014 8:04

selvä täytyy kokeilla näitä konsteja kuhan tuo päivä kirkastuu kiitos sinulle! :)

eetva
-
Viestit: 8
Liittynyt: 29.7.2013 17:23

ViestiKirjoittaja eetva » 4.2.2014 8:05

ostaatko tyhjäkäynnistä sanoa mitää?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 4.2.2014 9:47

Ois varmaan hyvä tietää millä moottorilla laite on.

eetva
-
Viestit: 8
Liittynyt: 29.7.2013 17:23

ViestiKirjoittaja eetva » 4.2.2014 10:25

joo siis moottorina on 1,6 kaasari mallia en osaa kertoa mutta tyhjäkäynti korjaantu itsestään. :D
mutta aamulla kun käynnitää autoa ei menaa millään lähteä ennekuin on pumpannut kaasua noin 50 kertaa ja välillä käynnistellyt. jossain vaiheessa käynnistyy pysyy hetken käynnissä ja sammuu.. usean kerran jälkeen kuitenkin käynnistyy ja toimii normaalisti mutta aluksi röpeltää jos painaa kaasun melkein pohjaan.
pitkän ajon jälkeen parkissa noin 2 tuntia niin sama juttu missä voisi olla vika?
autossa on automaatti ryyppy koska vipua ei missään ole ryypylle.

kertokaa kokemuksia/vinkkejä :)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 4.2.2014 12:41

Bensansuodattimessa voi olla tukos joka liikkuu vähän paikasta toiseen -> vaihda suodatin joka tapauksessa.

Samalla kannattaa testata miten tasaisesti bensapumppu antaa tavaraa ulos.

Jos ei ole näissä vika, sitten kaasarissa roska tai jokin oikea kaasarivika.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 4.2.2014 12:56

Itsellä jäi aikoinaan tuosta kaasarista se vahatermari sellaiseen asentoon, että oli ryyppy päällä koko ajan, joten vetäsin sen nippusiteellä kiinni. Huomasi aika hyvin kulutuksesta. Katso onko se kunnossa.

eetva
-
Viestit: 8
Liittynyt: 29.7.2013 17:23

ViestiKirjoittaja eetva » 4.2.2014 16:11

missäs tämmöinen vaha termari sijaitsee/tuntomerkkejä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa