Passat 3b 2.8 öljyvuotoja

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Passat 3b 2.8 öljyvuotoja

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 24.9.2013 22:18

Ylläri että ACK vuotaa öljyä...
Vaihdoin jo kaikki 3 vuotavaa nokka-akselin stefaa ja ventiilikopan tiivisteet jakopäärempan yhteydessä.
Ilmeisesti alkoi vuotamaan apukuskin puoleinen venakoppa heti uudestaan...
Onko Vw antanu jonkun korjaus ohjeen noille seuloille kansille ? Esim liimaa lisäksi tai 5nyyttonia kireemmälle ? ja kyllä hieroin puhtaaksi ihan tunteella :)

Itse asiaan. Onko kukaan joutunu vaihtamaan yllämainitusta koneesta ylempää öljypohjan tiivistettä? Tai siis tiiviste massaa? Luulisin paikallistaneeni yhden vuodon siihen väliin. Ilmeisesti aika paskamainen homma tehdä...
Oisko kellään jotain niksejä mitä kannattaa huomioida kun alkaa purkamaan?
Iilmeisesti kone ja laatikko kannatukselle yläpuolelta ja koko apurunko pois että mahtuu... ?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 25.9.2013 11:27

Venttiilikopan tiivisteeseen ainakin niihin terävimpiin kulmiin on kaiketi suositeltua laittaa vähän liimaa. Ja ittellä tuntui löystyvän pikkusen noi mutterit ensiajelun jälkeen, mutta uusintakiristys auttoi. Momentti noissa taitaa olla sen 10Nm, mutta rannemomentilla tullu itse laitettua, eli luultavasti vähän enemmän kuin suositus.

Omassa ACK:ssa tuntuis kanssa tuo ylempi tiiviste vähän vuotavan, mutta näyttää kyllä niin työläältä hommalta, että "ehkä sitten joskus"...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.9.2013 12:28

Ohjeistus käskee käyttämään "silikonia". Kiristysmomentilla ei juurikaan ole väliä tiivistykseen, koska tiiviste on toivottavasti metallirunkoinen.

http://i7.photobucket.com/albums/y293/FastA4Turbo/audi/VCGSealPoints.png

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.9.2013 19:50

Laitanpa varmaankin samaa mömmöä mitä tulee sinne öljypohjan ja lohkon väliin.
10Nm on juu kireys. (autodatanmukaan)

Vaihdoinpa sen alemman öljypohjan tiivisteen myöskin jakopään yhteydessä ja 15Nm pyysi laittamaan kiinni. Vanhat pultit anto periks alle 10Nm kohdalla...
Jakopää oli muuten varsin kivuton kokemus uusia, paitsi lompakolle...

Katsellaas vkl jos sais öljyt pysyy omalla puolellaan. Kiitos vinkeistä.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 27.9.2013 9:47

2.5tdi audiin ylemmän öljypohjan tiivisteen vaihtaneena voin kertoa että erittäin v*ttumainen homma...

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.10.2013 19:20

Kuusi tuntia tehny töitä ja nyt on öljypohjat irti. Ylenpi vaan ei tahdo tulla lattialle millään... :D
Ei siis sieltä ihan helpoimmasta päästä. Esim saman koneen jakopää oli huomattavasti kivuttomampi kokemus.

Ps joku järki niihin kiristysmomenteihin!! Prk ku oli taas joku urpo vetäny nivelien pultteja kiinni... Ja ovat juuri vaihdettu ulkonäön perusteella...

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 2.10.2013 19:43

Mitä noita aikoja kellottamaan, kun itse tekee. Yrittää vaan hoitaa siihen malliin, ettei tarvitse heti korjata. Sen nopeammin ne hoituu, mitä useammin ropaa :)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 2.10.2013 22:19

Niinpä niin. Tukivarsien kanssa tuhrautui säädyttömän paljon aikaa... kun olivat "vähän" tiukassa.

Nyt on auto kasassa. Saapi tahna kuivua yön yli.
Laitoin samaa tahnaa ventiilikopan tiivisteiden molemmin puolin, mitä laitoin öljypohjan väliin. Varmaan 200 pulttia, ruuvia ja mutteria tuossa joutuu aukomaan... Saatan pari kuvasta pistää tähän.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 3.10.2013 8:59

Joo laittele vaan. Itse just huomasin, että joutuu ens kesänä varmaan ottamaan ittekin tuon ylemmän öljypohjan tiivistämisen työn alle. Oman jakopään rempan ohessa vaihdetut nokka-akselien ja kampuran stefat ei paljoa öljyvuotoa hillinneet, prkle!!

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 3.10.2013 11:33

https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing

Tosiaan apurungon saa repiä tieltä pois, ja samallahan lähtee vakaaja.
Keula pitää purkaa, jotta saa moottorin etukannakkeen irti.
Vaihdelaatikko kannatukselle lattiasta ja kone yläpuolelta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa