Ylläri että ACK vuotaa öljyä...
Vaihdoin jo kaikki 3 vuotavaa nokka-akselin stefaa ja ventiilikopan tiivisteet jakopäärempan yhteydessä.
Ilmeisesti alkoi vuotamaan apukuskin puoleinen venakoppa heti uudestaan...
Onko Vw antanu jonkun korjaus ohjeen noille seuloille kansille ? Esim liimaa lisäksi tai 5nyyttonia kireemmälle ? ja kyllä hieroin puhtaaksi ihan tunteella :)
Itse asiaan. Onko kukaan joutunu vaihtamaan yllämainitusta koneesta ylempää öljypohjan tiivistettä? Tai siis tiiviste massaa? Luulisin paikallistaneeni yhden vuodon siihen väliin. Ilmeisesti aika paskamainen homma tehdä...
Oisko kellään jotain niksejä mitä kannattaa huomioida kun alkaa purkamaan?
Iilmeisesti kone ja laatikko kannatukselle yläpuolelta ja koko apurunko pois että mahtuu... ?
Passat 3b 2.8 öljyvuotoja
Valvoja: ffp jäsenet
Venttiilikopan tiivisteeseen ainakin niihin terävimpiin kulmiin on kaiketi suositeltua laittaa vähän liimaa. Ja ittellä tuntui löystyvän pikkusen noi mutterit ensiajelun jälkeen, mutta uusintakiristys auttoi. Momentti noissa taitaa olla sen 10Nm, mutta rannemomentilla tullu itse laitettua, eli luultavasti vähän enemmän kuin suositus.
Omassa ACK:ssa tuntuis kanssa tuo ylempi tiiviste vähän vuotavan, mutta näyttää kyllä niin työläältä hommalta, että "ehkä sitten joskus"...
Omassa ACK:ssa tuntuis kanssa tuo ylempi tiiviste vähän vuotavan, mutta näyttää kyllä niin työläältä hommalta, että "ehkä sitten joskus"...
Ohjeistus käskee käyttämään "silikonia". Kiristysmomentilla ei juurikaan ole väliä tiivistykseen, koska tiiviste on toivottavasti metallirunkoinen.
http://i7.photobucket.com/albums/y293/FastA4Turbo/audi/VCGSealPoints.png
http://i7.photobucket.com/albums/y293/FastA4Turbo/audi/VCGSealPoints.png
Laitanpa varmaankin samaa mömmöä mitä tulee sinne öljypohjan ja lohkon väliin.
10Nm on juu kireys. (autodatanmukaan)
Vaihdoinpa sen alemman öljypohjan tiivisteen myöskin jakopään yhteydessä ja 15Nm pyysi laittamaan kiinni. Vanhat pultit anto periks alle 10Nm kohdalla...
Jakopää oli muuten varsin kivuton kokemus uusia, paitsi lompakolle...
Katsellaas vkl jos sais öljyt pysyy omalla puolellaan. Kiitos vinkeistä.
10Nm on juu kireys. (autodatanmukaan)
Vaihdoinpa sen alemman öljypohjan tiivisteen myöskin jakopään yhteydessä ja 15Nm pyysi laittamaan kiinni. Vanhat pultit anto periks alle 10Nm kohdalla...
Jakopää oli muuten varsin kivuton kokemus uusia, paitsi lompakolle...
Katsellaas vkl jos sais öljyt pysyy omalla puolellaan. Kiitos vinkeistä.
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Kuusi tuntia tehny töitä ja nyt on öljypohjat irti. Ylenpi vaan ei tahdo tulla lattialle millään... :D
Ei siis sieltä ihan helpoimmasta päästä. Esim saman koneen jakopää oli huomattavasti kivuttomampi kokemus.
Ps joku järki niihin kiristysmomenteihin!! Prk ku oli taas joku urpo vetäny nivelien pultteja kiinni... Ja ovat juuri vaihdettu ulkonäön perusteella...
Ei siis sieltä ihan helpoimmasta päästä. Esim saman koneen jakopää oli huomattavasti kivuttomampi kokemus.
Ps joku järki niihin kiristysmomenteihin!! Prk ku oli taas joku urpo vetäny nivelien pultteja kiinni... Ja ovat juuri vaihdettu ulkonäön perusteella...
Niinpä niin. Tukivarsien kanssa tuhrautui säädyttömän paljon aikaa... kun olivat "vähän" tiukassa.
Nyt on auto kasassa. Saapi tahna kuivua yön yli.
Laitoin samaa tahnaa ventiilikopan tiivisteiden molemmin puolin, mitä laitoin öljypohjan väliin. Varmaan 200 pulttia, ruuvia ja mutteria tuossa joutuu aukomaan... Saatan pari kuvasta pistää tähän.
Nyt on auto kasassa. Saapi tahna kuivua yön yli.
Laitoin samaa tahnaa ventiilikopan tiivisteiden molemmin puolin, mitä laitoin öljypohjan väliin. Varmaan 200 pulttia, ruuvia ja mutteria tuossa joutuu aukomaan... Saatan pari kuvasta pistää tähän.
https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing
Tosiaan apurungon saa repiä tieltä pois, ja samallahan lähtee vakaaja.
Keula pitää purkaa, jotta saa moottorin etukannakkeen irti.
Vaihdelaatikko kannatukselle lattiasta ja kone yläpuolelta.
https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B6RJ6Bg ... sp=sharing
Tosiaan apurungon saa repiä tieltä pois, ja samallahan lähtee vakaaja.
Keula pitää purkaa, jotta saa moottorin etukannakkeen irti.
Vaihdelaatikko kannatukselle lattiasta ja kone yläpuolelta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa