Jenkkimallin VW Passat AEB 1.8T imuvuoto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02

Jenkkimallin VW Passat AEB 1.8T imuvuoto

ViestiKirjoittaja Trumpe » 17.9.2013 19:24

Sellanen ongelma on että auton tyhjäkäynti heijaa ja auto välillä sammuu. Luetutin vikakoodit, eikä antanu mitään eli imuvuoto josaki. No kahtelin nuita letkuja tuosa ja huomasin että imusarjalta lähtevä (se syyläriä lähmepänä oleva) oli vähän hapettunu no seurasin sitä että mihin kohtaa se letku loppuis vaan huomasin että sen pää vaan roikku vapaana ilmanputsarin vieressä. Eli nyt on ongelmana se että mihin tämän letkun toinen pää kuuluu. On otettu ilmanputsarinkotelo irti ja tutkittu, vaan ei löyvy mistään nippaa tälle alipaineletkulle taikka vanhan alipaineletkun pätkää jos se on menny joskus poikki.

E. Löysin vielä kuvan mitä letkua tarkotan
http://www.aijaa.com/v.php?i=1634665.jpg

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 17.9.2013 20:10

Ulkomuistista väittäisin et bensanpaineensäätimelle. Suuttimien bensakiskon oäähän.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.9.2013 20:12

minä taas väittäisin ulkomuistista että ahtimen "kellolle" :)??

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 17.9.2013 20:16

Eikös ahtimen "kellolle" mene ahtimen kompurakotelosta N75 venttiilin kautta letkut??

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 17.9.2013 20:21

Vai meneekös tuo kuitenkin bypass venttiilille?? :)

E: Tämän kuvan perusteella menis bypassille.
http://i747.photobucket.com/albums/xx11 ... rbo013.jpg

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.9.2013 20:33

juu pässin päähänhän se menikin :)

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 17.9.2013 20:38

Alakautta pääsee varmaan parhaiten käsiksi. Eli tuo kuvassa vasemmalla oleva osa jossa on 2 isompaakin letkulähtöä, toinen liittyy ahtoputkeen ja toinen ahtimen ja ilmanputsarin välissä olevaan imuputkeen.

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02

ViestiKirjoittaja Trumpe » 19.9.2013 17:32

Saa sitä ihimetellä ku ei löyvy sitä nippaa mihin tuo alipaineletku menis. Sehän oli napsahtanu poikki ihan siitä bypass-venttiilin juuresta, eikä entinen omistaja vihtiny sitä sanua :D No eise auta ku uus tilata, josta tuo sitte rupiais toimimaan.

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02

ViestiKirjoittaja Trumpe » 5.10.2013 9:41

No vaihoin nyt tuohon Audi TT:stä bybass-venttiilin ku moni sitä suositteli. Mutta vielä meinaa heijata miten sattuun tyhjäkäynti, varsinki sillon ku kone on kylmä.

TeurastajaKaikkonen
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2012 9:49

ViestiKirjoittaja TeurastajaKaikkonen » 5.10.2013 19:58

Itselläkin sama homma, kylmänä kun laittaa käyntiin ja lähtee ajamaan ja painaa kytkimen pohjaan kierrokset jää vähäksi aikaa heijaamaan 1000 ja 700 välille mutta sitten tasottuu siihen 900 kieppeille. Vielä ei ole kylläkään sammunut. Liekkö sitten ostettu ominaisuus tämä tämmönen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa