Auto 9/91 1.8i Jetta Flair
Koitin saadu pakokaasuarvoja niin ilmoitti että lambda on pimeä. Näyttää että myös johtoa on korjattu.
Kysymys1 lambdan anturin johtohan menee ohjausyksikölle ... minkä värinen johto tulee sinne?
Kysymys 2 Kannen päässsä on maadoitus johto joka näyttää olevan poikki, minne kuulu sen toinen pää?
Saako lambda anturia mitattua eli tarkistettua kotikonstein?
Jetta 1,8i lambda anturi pimeä
Valvoja: ffp jäsenet
Maadoitus auton runkoon, tai suoraan akun - napaan/kaapeliin.
Lambdalle ei taida pahemmin muuta olla tehtävissä kuin johtojen kunnon tarkistus.
Voihan siitä tietty yrittää mitata signaali-johdosta jännitettä joka pitäisi olla välillä 0,1-1 volttia, kun anturi on toimintalämpötilassa, mutta sanoisin jotta varmempi homma kun vaihtaa sen lambdan, mikäli johdotuksissa ei ole vikaa.
Lambdalle ei taida pahemmin muuta olla tehtävissä kuin johtojen kunnon tarkistus.
Voihan siitä tietty yrittää mitata signaali-johdosta jännitettä joka pitäisi olla välillä 0,1-1 volttia, kun anturi on toimintalämpötilassa, mutta sanoisin jotta varmempi homma kun vaihtaa sen lambdan, mikäli johdotuksissa ei ole vikaa.
.
Juu lambda menee vaihtoon kun vanha helisee heiluttaessa....
Eli kannenpäästä venttiilikopanmutterin alta tuleva johto menee maihin tai akkuun suoraan? Minä luulin että se johto maadottaa jotain moottorin kautta. Moottoriihan tulee akulta maadoitus paksummalla piuhalla.
niin se johto joka lähtee lambdalat sinne moottorin ohjaukseen niin osaako kukaan sanoa minkävärisenä se tulee sinne? Näyttää siltä että moottorin puolelta on johtoja korjattu joten en ole varma onko alkupeäiset moottorin puolelta.
Eli kannenpäästä venttiilikopanmutterin alta tuleva johto menee maihin tai akkuun suoraan? Minä luulin että se johto maadottaa jotain moottorin kautta. Moottoriihan tulee akulta maadoitus paksummalla piuhalla.
niin se johto joka lähtee lambdalat sinne moottorin ohjaukseen niin osaako kukaan sanoa minkävärisenä se tulee sinne? Näyttää siltä että moottorin puolelta on johtoja korjattu joten en ole varma onko alkupeäiset moottorin puolelta.
Aaaaaa... No jos maadoitus koneeseen tulee muualta niin sitte voip tosiaan olla että siitä on jokin osa tarkoitus maadoittaa.
Tarkista onko virranjakajan kansi maadoitettu, yleensä maadoitetaan moottorin kanteen, jos sitä yleensäkkään maadoitetaan tuossa koneessa...
Minkä kokonen johto kyseessä? Pitkä, lyhyt?
Moniko johtoinen lambda kyseessä?
Tarkista onko virranjakajan kansi maadoitettu, yleensä maadoitetaan moottorin kanteen, jos sitä yleensäkkään maadoitetaan tuossa koneessa...
Minkä kokonen johto kyseessä? Pitkä, lyhyt?
Moniko johtoinen lambda kyseessä?
Tarkemmin kun katsoin niin samalle pultille tulee toinen maadoitus johto joko häviää moottorin johto nippuun ja tämä rispaatunut johto on yhdistetty lambda johtoo? Mittasin vastus mittarilla ja samaa johtoa on. Miksi lambda maadoitettu? Eikös lambda johto mene sinne moottorin ohjukseen??
1 johdolla on lambda pitäskö nypätä tuo maadoitus pois vai mitenkä?
1 johdolla on lambda pitäskö nypätä tuo maadoitus pois vai mitenkä?
Joo se ainoa lambdan johto pitää moottorinohjaukselle, eikä maahan.
Tuossa katoin että RP-koneessa kannesta maadoitetaan ohjausyksikkö.
Lienekkö sinulla sama johto irtonaisena kuin kuvassa kannesta lähtevä:
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/Nusereissu005pieni.jpg
Voi olla että joku sankari on liittänyt moottorinohjaukselle menevän lambdasignaalijohdon maihin...
Tuossa katoin että RP-koneessa kannesta maadoitetaan ohjausyksikkö.
Lienekkö sinulla sama johto irtonaisena kuin kuvassa kannesta lähtevä:
http://i334.photobucket.com/albums/m433/Misanthor/VW%20GOLF/Nusereissu005pieni.jpg
Voi olla että joku sankari on liittänyt moottorinohjaukselle menevän lambdasignaalijohdon maihin...
Sama johto on tuo toinen (kuvassa) ja se häviää sinne johtokimppuun eli se on ohjaimen maadoitus.
Sitten tuo toinen johto mikä menee lambdanjohtoon on kuulemma jonkinlainen singnaalin suoja maadoitus? tämän kuulin eräältä autokorjaajalta.....
Taidan ottaa sen maadoituksen pois kun näyttää jälkiasennukselta.
Sitten tuo toinen johto mikä menee lambdanjohtoon on kuulemma jonkinlainen singnaalin suoja maadoitus? tämän kuulin eräältä autokorjaajalta.....
Taidan ottaa sen maadoituksen pois kun näyttää jälkiasennukselta.
Tosiaan siinä johdossa on suojamaa itse signaalijohdon ympärillä...
Suojamaadoitusjohdin ilmeisesti liitetty kannen kautta maihin, lienekkö vahingossa maadoitettu myös signaalijohdin... Nyppäse lambdan piuha irti, kuori signaalijohdin esille ja mittaa, ettei ole yhteydessä maahan.
Edit:
Jos lambdalta ei mene johto muualle ko maahan, niin sitte sulla on moottorinohjaukselle menevä lambdan signaalijohto hukassa... Kyseessä ilmeisesti mono-jetronikki mallin ohjaus? Liittimen kytkentäpinnit löytyy seuraavasta kuvasta:
http://volkswagen.msk.ru/injector/mono-jetronic/mono-jetronic_ecu.jpg
Suojamaadoitusjohdin ilmeisesti liitetty kannen kautta maihin, lienekkö vahingossa maadoitettu myös signaalijohdin... Nyppäse lambdan piuha irti, kuori signaalijohdin esille ja mittaa, ettei ole yhteydessä maahan.
Edit:
Jos lambdalta ei mene johto muualle ko maahan, niin sitte sulla on moottorinohjaukselle menevä lambdan signaalijohto hukassa... Kyseessä ilmeisesti mono-jetronikki mallin ohjaus? Liittimen kytkentäpinnit löytyy seuraavasta kuvasta:
http://volkswagen.msk.ru/injector/mono-jetronic/mono-jetronic_ecu.jpg
Vanhassa lambda anturissa oli roippeet sisällä irti... kun heilutteli niin helinä kuului. Uusi paikoilleen ja kävin ottamassa savut ..... hyvät oli.
Tyhjäkäyntikin laski n 950 kun aikaisempi oli 1050+
Olisin vienyt tänään leimalle mutta startti hajosi prkl...... herätteelle tulee virta mutta startissa ei tapajdu mitään. Eli ensiviikolla leiman hakuun.
Niin ja teippasin ja irrotin sen ylimääräisen maajohdon joka oli kytketty lambdan johtoon.
Tyhjäkäyntikin laski n 950 kun aikaisempi oli 1050+
Olisin vienyt tänään leimalle mutta startti hajosi prkl...... herätteelle tulee virta mutta startissa ei tapajdu mitään. Eli ensiviikolla leiman hakuun.
Niin ja teippasin ja irrotin sen ylimääräisen maajohdon joka oli kytketty lambdan johtoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa