Valmistenumero on WVWZZZ1HZTW059466, moottorin malli on 1.8l AAM 55kw.
Elikkä sellaista ongelmaa, että auto on nyt muutamaan otteeseen hukannut öljyt, ja jäähdytinnesteet.
Eilen viimeksi sihautti nesteet ulos, ilmeisesti löysälle jääneen paisarin korkin takia. Tänään myös oli jäähdytinnesteet, sekä öljyt kadonneet moottorista. Moottorin öljyntäyttökorkista myös suhauttaa ulos tavaraa.
Voisiko oireet viitata siihen, että kansipahvi olisi mennyt? Vai mihin oireet viittaavat?
VW Vento 1.8 AAM 55kw moottori ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 9.7.2013 22:14
Jäähdytinnestekierrossa kuuluu olla paine, kun moottori on kuuma.
Jos avaat paisuntasäiliön korkin kun moottori on kuuma, niin sieltä tulee x määrä nestettä varmasti kartanolle... Samoin käy myös jos käytät koneen kuumaksi ilman korkkia.
Eli kato onko paisuntasäiliön korkki ehjä ja laita se kunnolla kiinni.
Jos avaat öljyntäyttökorkin moottorin käydessä, nokat roiskii sieltä öljyä pihalle, tämä on normaalia.
Onko siellä venttiilikopassa painetta, kun aukaiset öljyntäyttökorkin? Eli sihahtaako ilmaa korkkia avatessa?
Jos siellä on painetta niin huohotus-letku(t) on tukossa -> painetta on silloin myös kampikammiossa -> paine pyrkii poistumaan helpointa reittiä, joka on yleensä öljytikun reikä tai joku huonoksi mennyt tiiviste... Sieltäpä se öljy sitten tulee paineen vaikutuksesta kartanolle.
Eli jos venttiilikopassa on painetta, tarkasta huohotinletku(t), ettei(vät) ole tukossa...
Jos avaat paisuntasäiliön korkin kun moottori on kuuma, niin sieltä tulee x määrä nestettä varmasti kartanolle... Samoin käy myös jos käytät koneen kuumaksi ilman korkkia.
Eli kato onko paisuntasäiliön korkki ehjä ja laita se kunnolla kiinni.
Jos avaat öljyntäyttökorkin moottorin käydessä, nokat roiskii sieltä öljyä pihalle, tämä on normaalia.
Onko siellä venttiilikopassa painetta, kun aukaiset öljyntäyttökorkin? Eli sihahtaako ilmaa korkkia avatessa?
Jos siellä on painetta niin huohotus-letku(t) on tukossa -> painetta on silloin myös kampikammiossa -> paine pyrkii poistumaan helpointa reittiä, joka on yleensä öljytikun reikä tai joku huonoksi mennyt tiiviste... Sieltäpä se öljy sitten tulee paineen vaikutuksesta kartanolle.
Eli jos venttiilikopassa on painetta, tarkasta huohotinletku(t), ettei(vät) ole tukossa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa