Aloitetaan sillä, että luin kyllä tarkkaan FFp:ltä projekteista ja myös muita sivustoja.
Eli auto orkkis kunnossa -89 1.8 kaasarilla 90 hv Ex. Ajattelin talvella vaihtaa tekniikan tuohon. Kertokaa puupäälle minkä myllyn tuonne voi laittaa?
Siksi kyselen, koska mahdollisuus laittaa mikä tekniikka vain lain sallimissa rajoissa.
Tiedän, että tekniikoita on swapattu mutta mikä nyt olisi suht. järkevää?
Ja mitä kaikkea pitää vaihtaa? Jarrut vakaajat jne. ilmeisesti.
Rollellahan nyt on tietenkin tuo hirmu Gli mutta vaatimattomampikin käy.
Kiitos etukäteen.
Mk1 Cabrioon uusi tekniikka?
Valvoja: ffp jäsenet
Lakihan tossa rajoittaa hommaa suunnilleen niin että tehoja saa olla enintään 133hv. sitten päästöjen pitää pysyä samana tai olla alhaisemmat.
Lähinnä kyse on siitä millaisen koneen itse haluaa, haluaako pulttaa esim kakkiksen 1.8 16v PL koneen vai pitääkö olla mk7 golffista 1.2tsi kone.
Mahdollisuuksia on todella paljon ja niitä tehokkaimmin rajoittaa seuraavat tekijät.
1. Mitä itse haluat 2. Mihin rahat riittää 3. Mihin taidot riittää.
Ja tietämättä kanta-autosta sen enempää niin, leimalla vaaditaan että alusta ja jarrut vastaa sitä tehokkainta versiota. Ykkösessä tämä tarkoittaa hyvin yleisesti jarrujen päivittämistä, iskunvaimentimien ja jousien vaihtoa ja kallistuksenvakaajien asentamista jos niitä ei ole.
Eikä visiitti katsastustoimipisteeseen ole pahitteeksi, sieltä saa nipun papereita mitä tarvitaan muutoskatsastukseen ja saa ohjeita mitä dokumentteja eroavaisuuksista tarvitaan.
Lähinnä kyse on siitä millaisen koneen itse haluaa, haluaako pulttaa esim kakkiksen 1.8 16v PL koneen vai pitääkö olla mk7 golffista 1.2tsi kone.
Mahdollisuuksia on todella paljon ja niitä tehokkaimmin rajoittaa seuraavat tekijät.
1. Mitä itse haluat 2. Mihin rahat riittää 3. Mihin taidot riittää.
Ja tietämättä kanta-autosta sen enempää niin, leimalla vaaditaan että alusta ja jarrut vastaa sitä tehokkainta versiota. Ykkösessä tämä tarkoittaa hyvin yleisesti jarrujen päivittämistä, iskunvaimentimien ja jousien vaihtoa ja kallistuksenvakaajien asentamista jos niitä ei ole.
Eikä visiitti katsastustoimipisteeseen ole pahitteeksi, sieltä saa nipun papereita mitä tarvitaan muutoskatsastukseen ja saa ohjeita mitä dokumentteja eroavaisuuksista tarvitaan.
Osta multa 1.8 20v moottori+loota. a3 audista.
Hyvää:
-uutta tekniikkaa -97
-125hv, josta pikku muutoksilla 150-160hv
-pieniruokainen ja varmatoiminen Motronic ruisku.
-bolt-on 02j vaihteisto, jossa helposti asennettava vaijeri vaihteensiirto.
Nämä kaikki +mittaristo ja virtalukko ajonestot. Kytkin, mk1 golffiin sopiva moottorinkannake repsikan puolelle. Ajettu 170tkm, jonka näkee mittarista. Tekniikka suomiautosta, eli huollettu ja ajettu hyvillä öljyillä. Sais nyt erittäin huokeella hinnalla!
Ite laittaisin tuon tekniikan. Privalla voi kysellä, jos kiinnostaa.
Hyvää:
-uutta tekniikkaa -97
-125hv, josta pikku muutoksilla 150-160hv
-pieniruokainen ja varmatoiminen Motronic ruisku.
-bolt-on 02j vaihteisto, jossa helposti asennettava vaijeri vaihteensiirto.
Nämä kaikki +mittaristo ja virtalukko ajonestot. Kytkin, mk1 golffiin sopiva moottorinkannake repsikan puolelle. Ajettu 170tkm, jonka näkee mittarista. Tekniikka suomiautosta, eli huollettu ja ajettu hyvillä öljyillä. Sais nyt erittäin huokeella hinnalla!
Ite laittaisin tuon tekniikan. Privalla voi kysellä, jos kiinnostaa.
Virtalukon ajoneston saa pois nyppäämällä muutaman piuhan pois.
En ole varma edes onko tässä AGN tekniikan mittaristossa ajonesto. Purkuautosta tekniikka ja mittariston nappasin mukaan juurikin sen takia, että en tiiä onko siinä sitä. Omasta Motronicista ajoneston poiskoodaamiseen meni 15min.
Näissä uudemmissa kun nyt tahtoo olla tollasia hienouksia...
En ole varma edes onko tässä AGN tekniikan mittaristossa ajonesto. Purkuautosta tekniikka ja mittariston nappasin mukaan juurikin sen takia, että en tiiä onko siinä sitä. Omasta Motronicista ajoneston poiskoodaamiseen meni 15min.
Näissä uudemmissa kun nyt tahtoo olla tollasia hienouksia...
No niin. Nytkähtihän tämä eteenpäin. Ongelmahan tuntuu olevan, että mallisarjan tehokkain
tuntuu olevan 112 hv versio? Siis ainakin Suomessa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _Cabriolet
Eli kun nyt on 90 hv niin ei tunnu olevan järkeä vaihtaa.
Mistä saisin selville luotettavasti (eli voisin todistaa katsastusedälle) että tuohon voi vaihtaa esim. tuon Donan PL myllyn?
Kun ei ole tuossa yllä olevassa listassa tuota myllyä. Maahatuojalta ilmeisesti?
Kiitos
tuntuu olevan 112 hv versio? Siis ainakin Suomessa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _Cabriolet
Eli kun nyt on 90 hv niin ei tunnu olevan järkeä vaihtaa.
Mistä saisin selville luotettavasti (eli voisin todistaa katsastusedälle) että tuohon voi vaihtaa esim. tuon Donan PL myllyn?
Kun ei ole tuossa yllä olevassa listassa tuota myllyä. Maahatuojalta ilmeisesti?
Kiitos
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa