Mk1 Cabrioon uusi tekniikka?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gnool
-
Viestit: 292
Liittynyt: 24.11.2003 18:03

Mk1 Cabrioon uusi tekniikka?

ViestiKirjoittaja gnool » 20.8.2013 18:01

Aloitetaan sillä, että luin kyllä tarkkaan FFp:ltä projekteista ja myös muita sivustoja.

Eli auto orkkis kunnossa -89 1.8 kaasarilla 90 hv Ex. Ajattelin talvella vaihtaa tekniikan tuohon. Kertokaa puupäälle minkä myllyn tuonne voi laittaa?
Siksi kyselen, koska mahdollisuus laittaa mikä tekniikka vain lain sallimissa rajoissa.
Tiedän, että tekniikoita on swapattu mutta mikä nyt olisi suht. järkevää?
Ja mitä kaikkea pitää vaihtaa? Jarrut vakaajat jne. ilmeisesti.

Rollellahan nyt on tietenkin tuo hirmu Gli mutta vaatimattomampikin käy.

Kiitos etukäteen.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.8.2013 23:37

Lakihan tossa rajoittaa hommaa suunnilleen niin että tehoja saa olla enintään 133hv. sitten päästöjen pitää pysyä samana tai olla alhaisemmat.
Lähinnä kyse on siitä millaisen koneen itse haluaa, haluaako pulttaa esim kakkiksen 1.8 16v PL koneen vai pitääkö olla mk7 golffista 1.2tsi kone.
Mahdollisuuksia on todella paljon ja niitä tehokkaimmin rajoittaa seuraavat tekijät.
1. Mitä itse haluat 2. Mihin rahat riittää 3. Mihin taidot riittää.

Ja tietämättä kanta-autosta sen enempää niin, leimalla vaaditaan että alusta ja jarrut vastaa sitä tehokkainta versiota. Ykkösessä tämä tarkoittaa hyvin yleisesti jarrujen päivittämistä, iskunvaimentimien ja jousien vaihtoa ja kallistuksenvakaajien asentamista jos niitä ei ole.
Eikä visiitti katsastustoimipisteeseen ole pahitteeksi, sieltä saa nipun papereita mitä tarvitaan muutoskatsastukseen ja saa ohjeita mitä dokumentteja eroavaisuuksista tarvitaan.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 21.8.2013 5:08

Osta multa 1.8 20v moottori+loota. a3 audista.

Hyvää:
-uutta tekniikkaa -97
-125hv, josta pikku muutoksilla 150-160hv
-pieniruokainen ja varmatoiminen Motronic ruisku.
-bolt-on 02j vaihteisto, jossa helposti asennettava vaijeri vaihteensiirto.

Nämä kaikki +mittaristo ja virtalukko ajonestot. Kytkin, mk1 golffiin sopiva moottorinkannake repsikan puolelle. Ajettu 170tkm, jonka näkee mittarista. Tekniikka suomiautosta, eli huollettu ja ajettu hyvillä öljyillä. Sais nyt erittäin huokeella hinnalla!

Ite laittaisin tuon tekniikan. Privalla voi kysellä, jos kiinnostaa.

gnool
-
Viestit: 292
Liittynyt: 24.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja gnool » 21.8.2013 21:29

Kiitos Dona.
Kerron tuon kaverille, joka tuossa mahdollisessa vaihdossa auttaa.
Palailen tuohon. Ja tosiaan konttorille tallustan seuraavaksi.
Kahtellaan. Toki saa tänne laittaa lisää tekstiä, jos jotain tulee mieleen.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 21.8.2013 23:43

Pääsee kyllä paljon helpommalla kun valitsee sellaisen moottorin mistä saa ajoneston pois päältä. Silloin voi käyttää alkuperäistä mittaristoa eikä tarvi kikkailla lukupuolan tai avainten kanssa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.8.2013 5:58

Virtalukon ajoneston saa pois nyppäämällä muutaman piuhan pois.

En ole varma edes onko tässä AGN tekniikan mittaristossa ajonesto. Purkuautosta tekniikka ja mittariston nappasin mukaan juurikin sen takia, että en tiiä onko siinä sitä. Omasta Motronicista ajoneston poiskoodaamiseen meni 15min.

Näissä uudemmissa kun nyt tahtoo olla tollasia hienouksia...

gnool
-
Viestit: 292
Liittynyt: 24.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja gnool » 28.10.2013 16:31

No niin. Nytkähtihän tämä eteenpäin. Ongelmahan tuntuu olevan, että mallisarjan tehokkain
tuntuu olevan 112 hv versio? Siis ainakin Suomessa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _Cabriolet
Eli kun nyt on 90 hv niin ei tunnu olevan järkeä vaihtaa.

Mistä saisin selville luotettavasti (eli voisin todistaa katsastusedälle) että tuohon voi vaihtaa esim. tuon Donan PL myllyn?
Kun ei ole tuossa yllä olevassa listassa tuota myllyä. Maahatuojalta ilmeisesti?

Kiitos

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 28.10.2013 18:24

Ei siinä oo ongelmaa. Mallisarjan tehokkaimpaan moottoriin saa lisätä 25%, eli ollaan lukemassa 132hv. Reilusti menee Donan tarjoama moottori normaali muutoskatsastuksella, alusta ja jarrut vastaamaan 112hv mallia, Paperit siitä voi tulostaa vaikka etkasta.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 28.10.2013 18:29

Siihen mallisarjan tehokkaimpaan (112hv) saa lisätä 20%. Eli 134,4hv saa olla.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.10.2013 13:28

Aivan niin, joku ajatuskatkos tuli ulkomuistista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa