Moikka kaikille,
Olen aikaisemmin kirjoitellut tuolle vagarenan sivuille näistä Vento-projekteistani
( http://vwvento92.blogspot.com ) ja jälleen meni kännykkäinssillä sormi suuhun
joten eikun apuja kysymään...Olisko teistä osaajista auttamaan ongelmassani.. ?
Eli ongelmana oli moottorin lämpöjen nousu. Alavesiletku pysyi viileänä kun ylävesiletkut olivat ihan kuumia ja sisään tuli myös lämmintä ilmaa.Päädyin vaihtamaan termostaatin. Työn yhteydessä varmuuden vuoksi huuhtelin koko järjestelmän irroittamieni putkien kautta ja kyllä sitä ruskeaa vettä ja jotain roskaa sieltä tulikin.
Nyt on termari paikallaan ja vesi kiertää - ainakin syylärissä, sillä kaikki vesiletkut ja lämppärinkin letkut ovat kuumia, mutta kuumaa ilmaa ei tule kojelaudan suuttimista ja jonkun kymmenen minuutin - vartin kuluttua kone kuumenee lähelle 100 astetta & flekti alkaa huutaa... paisuntasäiliössä on painetta ja se pärskäyttää nesteet ylös jos heti aukaisen, mutta hetken pihisteltyään voin aukaista ja todeta, että nestepinta on vähän kerrallaan alentunut...
Epäilen siis jotain ilmalukkoa (toivottavasti vain sitä) lämppärinkennolla...
Onkohan diagnoosini oikea ja jos näin on, niin miten hitossa saan sen lämppärinkennonkin mukaan, eli systeemin ilmattua...
Vastauksesta etukäteen kiitellen,
Kimmo
Vento 1.8 bensa - kuinka jäähdytysjärjestelmä ilmataan...?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.1.2013 16:44
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
VM 93 1,8i Ventossa oli sama ongelma eli vesi ei kiertänyt lämppärin kennon kautta. Tein muistaakseni näin että auto pyörimään ja kun vesi alkoi lämmetä ja kiertää niin tulo letku irti kennolta ja pidin sitä kennon liittimen "huulilla" ja välillä käytin irti kennon liittimeltä kunnes tuli pelkästään nestettä eikä enää ilma/neste seosta.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.1.2013 16:44
- Viesti:
siis mitkä letkut... ?
Kiitokset vain kovasti kommenteista.
Nyt syntyi käsitys, että lämppärin kenno pitää saada erikseen täytettyä...
Ihan vain tarkennus, kun puhuitte kennon letkuista - onhan nyt kyse niistä kahdesta kapeammasta letkusta, jotka menevät konehuoneesta rintapellin läpi kojelaudan alle... ? ja ne siis irroitetaan moottoritilan puolelta ja täytetään nesteellä(kö)...
Eihän täss tarvii kojelaiudan alle ahtaaseen mennä ropeloimaan... ?
Sen nyt olen jo tässä hommassa oppinut, että jos paisuntasäiliön korkki on auki, ei neste kierrä kunnolla...
Nyt syntyi käsitys, että lämppärin kenno pitää saada erikseen täytettyä...
Ihan vain tarkennus, kun puhuitte kennon letkuista - onhan nyt kyse niistä kahdesta kapeammasta letkusta, jotka menevät konehuoneesta rintapellin läpi kojelaudan alle... ? ja ne siis irroitetaan moottoritilan puolelta ja täytetään nesteellä(kö)...
Eihän täss tarvii kojelaiudan alle ahtaaseen mennä ropeloimaan... ?
Sen nyt olen jo tässä hommassa oppinut, että jos paisuntasäiliön korkki on auki, ei neste kierrä kunnolla...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 95 vierailijaa