Elikkä ostin tuollaisen moottorivikaisen golfin. (ohivuotoa 4-mukissa, kiitos egr:n) no tein autoon täydellisen kansirempan (putsaus, venojen läppäys, nostajien herkistys) no löin läjään niin lähti todella huonosti kylmänä koneella käyntiin. Saa useamman kerran sahata (paras tapa sahata nopeasti kerralla jos pitkään sahaa ei lähde ollenkaan)
Kun auto lähtee käyntiin ei tottele kaasuun heti (oli sitten kylmä tai lämmin kone) ja kierrokset tippuvat jonnekin 500-400rpm ja meinaa sammua tai sammuu. Kun käynnistää uudestaan niin sama homma. Auto ei myöskään tottele tällöin kaasua vasta kun kaasuläppä herää niin lähtee toimimaan (kaasuläppä putsattu karstasta ei vaikutusta)
Luulin, että johtui tuosta ohivuotavasta alakerrasta. No tein autoon nyt täydellisen alakerta rempan (hoonaus, laakerit, männänrenkaat ym...)niin huomasin, että 1 puola oli pimeenä. No hommasin uuden tarvikepuolan tämän tilalle.
No vika/ominaisuus säilyi edelleen.
-koodeja antaa:
-check engine egr (ei antanut ennen)
Jostain syystä en tuolla kiina testeri ei löytänyt kaasun asentoa. Näyttää koko ajaa samaa, muut arvot löyty.
Myös päästöistä ei mennyt läpi co oli 0.6 kävi 0.25:ssä mutta lamppuun saatii 0.6.
Mikä tuohon huonoon kylmäkäynnistykseen vaikuttaa? Tulpat uudet bosch, puolat tarkastettu, että antaa samalla tavalla kipinää ainakin silmällä.
Golf mk4 azd käynnistyy huonosti
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ollutkaan vika suuttimissa eli autoon tehty seuraavat asiat:
-Moottorin täydellinen perusremppa
-tulpat
-puolat (kaikki vaihdettu toisiin)
-lämpötila-anturi
-ilmamääräanturi
-imusarja
-bensakisko/säädin
-suuttimet
-ilmasuodatin
-alipainevuodot tarkastettu vaihdettu toinen imusarja ja suihkitti crc konehuone täyteen ja letkut painetestattu ei vuotoja
-kaasuläppä putsattu sekä vaihdettu toiseen
-egr putki/tiivisteet tarkastettu putsattu ja kokeiltu toisella egr:llä.
-katit tarkastettu silmämääräisesti ehjät
-etummainen lambda vaihdettu ehjään
-takimmainen lambda putsattu
Vieläkin siis lähtee huonosti käyntiin eli jos seisoo vaikka pari tuntia niin saa startata ainakin 5 kertaa ja kaasua painamalla lähtee paremmin. Kun auto lähtee käymään käy todella nihkeesti ja ei reagoi kaasuun. Kun hetken saa käydä niin alkaa käymään normaalisti. Ajossa ei ongelmia.
Vikakoodeiksi antaa fuel trim rank 1 lean.
Eli käy vissiin laihalla? Mikä hittoa vielä vois olla vikana. Voisko suodatin olla tukossa tai bensapumppu vetää viimeisiään? Miksi sitten ajossa ei pätki ym...?
Vaihdoin autoon myös toisen ehjän egr:n ja koodit hävisi ja ei n.5km ajon aikana tullut takaisin nyt auto seisoi pari päivää niin egr:n vikakoodi on taas takaisin. Myös tyhjäkäynti taas humppaa pikkasen loppuu heti kun ottaa liittimen irti egr:stä. Kun taas liittimen painaa kunnolla yli pohjaan niin auto tukehtuu välittömästi. Kun kokeilin vanhaa egr:ää joka antaa koodia paikallaan silleen, että laitan sen roikkumaan konehuoneeseen ja egr:n piuhan siihen kiinni niin koodit katoaa ja kaikki ok. Siis mikä hittoa tuossa voi olla vikana???
Alkaa oikeesti loppua tieto taito tämän kanssa...
-Moottorin täydellinen perusremppa
-tulpat
-puolat (kaikki vaihdettu toisiin)
-lämpötila-anturi
-ilmamääräanturi
-imusarja
-bensakisko/säädin
-suuttimet
-ilmasuodatin
-alipainevuodot tarkastettu vaihdettu toinen imusarja ja suihkitti crc konehuone täyteen ja letkut painetestattu ei vuotoja
-kaasuläppä putsattu sekä vaihdettu toiseen
-egr putki/tiivisteet tarkastettu putsattu ja kokeiltu toisella egr:llä.
-katit tarkastettu silmämääräisesti ehjät
-etummainen lambda vaihdettu ehjään
-takimmainen lambda putsattu
Vieläkin siis lähtee huonosti käyntiin eli jos seisoo vaikka pari tuntia niin saa startata ainakin 5 kertaa ja kaasua painamalla lähtee paremmin. Kun auto lähtee käymään käy todella nihkeesti ja ei reagoi kaasuun. Kun hetken saa käydä niin alkaa käymään normaalisti. Ajossa ei ongelmia.
Vikakoodeiksi antaa fuel trim rank 1 lean.
Eli käy vissiin laihalla? Mikä hittoa vielä vois olla vikana. Voisko suodatin olla tukossa tai bensapumppu vetää viimeisiään? Miksi sitten ajossa ei pätki ym...?
Vaihdoin autoon myös toisen ehjän egr:n ja koodit hävisi ja ei n.5km ajon aikana tullut takaisin nyt auto seisoi pari päivää niin egr:n vikakoodi on taas takaisin. Myös tyhjäkäynti taas humppaa pikkasen loppuu heti kun ottaa liittimen irti egr:stä. Kun taas liittimen painaa kunnolla yli pohjaan niin auto tukehtuu välittömästi. Kun kokeilin vanhaa egr:ää joka antaa koodia paikallaan silleen, että laitan sen roikkumaan konehuoneeseen ja egr:n piuhan siihen kiinni niin koodit katoaa ja kaikki ok. Siis mikä hittoa tuossa voi olla vikana???
Alkaa oikeesti loppua tieto taito tämän kanssa...
EGR on tuon koneen lisäilmahärveli. Lisäilma tulee kaasuläpän alle sitä EGR:n letkua pitkin. Kun EGR:n piuha on irti, autohan toimii tavallaan varaohjelmalla, ja raottaa kaasuläppää sen riittävän lisäilman saamiseksi.
Itse ajoin EGR vaivaisella AZD:lla uuden osan odottelun ajan piuha irti, eikä autossa ollut tuona aikana mittaristossa loimottavan valon lisäksi mitään vikaa. Tyhjäkäynnillä/ajossa sitten rikkinäinen EGR kiinnitettynä senkin edestä... Tuntuisi toisaalta vähän että jos sinulla on kaksi EGR:ää ja molemmilla tekee samantapaista vaivaa että olisiko johtosarjassa joku käpy, joka antaa EGR:lle väärää signaalia milloin olla auki ja milloin kiinni.
Oletko lueskellut VCDS:llä minkälaista koodia varsinaisesti auto antaa kun se toteaa EGR:n rikkonaiseksi? Miten sitten miten EGR:t käyttäytyy parkissa ollessaan kun seurailee measuring valueita?
AZD mittaa koneeseen menevän ilman vain imusarjan paine/lämpötila-anturin avulla ja säätää seoksen sitten lambdalla kohdalleen. Lambdan lisäksi tuota MAP:a voi kokeilla uusia jos EGR:n toiminta on varmasti kunnossa.
Itse ajoin EGR vaivaisella AZD:lla uuden osan odottelun ajan piuha irti, eikä autossa ollut tuona aikana mittaristossa loimottavan valon lisäksi mitään vikaa. Tyhjäkäynnillä/ajossa sitten rikkinäinen EGR kiinnitettynä senkin edestä... Tuntuisi toisaalta vähän että jos sinulla on kaksi EGR:ää ja molemmilla tekee samantapaista vaivaa että olisiko johtosarjassa joku käpy, joka antaa EGR:lle väärää signaalia milloin olla auki ja milloin kiinni.
Oletko lueskellut VCDS:llä minkälaista koodia varsinaisesti auto antaa kun se toteaa EGR:n rikkonaiseksi? Miten sitten miten EGR:t käyttäytyy parkissa ollessaan kun seurailee measuring valueita?
AZD mittaa koneeseen menevän ilman vain imusarjan paine/lämpötila-anturin avulla ja säätää seoksen sitten lambdalla kohdalleen. Lambdan lisäksi tuota MAP:a voi kokeilla uusia jos EGR:n toiminta on varmasti kunnossa.
Map on vaihdettu toiseen.
En sitten tiedä onko johtosarjassa käpy, kun jos tosiaan mukamas tuo rikkonainen egr roikkuu konehuoneessa piuhan päässä niin koodeja ei tule.
Mitään muuta vikaa ei ole kuin tyhjäkäynnin humppaus joskus kun egr piuha kiinni heti kun se irti loppuu humppaus.
Tulppaan kohta tuon erg:n maailman turhin keksintö.
En sitten tiedä onko johtosarjassa käpy, kun jos tosiaan mukamas tuo rikkonainen egr roikkuu konehuoneessa piuhan päässä niin koodeja ei tule.
Mitään muuta vikaa ei ole kuin tyhjäkäynnin humppaus joskus kun egr piuha kiinni heti kun se irti loppuu humppaus.
Tulppaan kohta tuon erg:n maailman turhin keksintö.
Map on vaihdettu toiseen.
En sitten tiedä onko johtosarjassa käpy, kun jos tosiaan mukamas tuo rikkonainen egr roikkuu konehuoneessa piuhan päässä niin koodeja ei tule.
Mitään muuta vikaa ei ole kuin tyhjäkäynnin humppaus joskus kun egr piuha kiinni heti kun se irti loppuu humppaus.
Tulppaan kohta tuon erg:n maailman turhin keksintö.
En sitten tiedä onko johtosarjassa käpy, kun jos tosiaan mukamas tuo rikkonainen egr roikkuu konehuoneessa piuhan päässä niin koodeja ei tule.
Mitään muuta vikaa ei ole kuin tyhjäkäynnin humppaus joskus kun egr piuha kiinni heti kun se irti loppuu humppaus.
Tulppaan kohta tuon erg:n maailman turhin keksintö.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa