1.8 bex savuttaa todella rajisti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

1.8 bex savuttaa todella rajisti

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 20.6.2013 1:03

Laitetaas tännekkin juttua. Eli autona 2004 vm Audi a4 gekko.
moottori 1.8 t 140kw.
juttu menee niin että autosta katkesi jakoremmi ja toinen kaveri purki moottorin pois.
nyt olen laittanut käytetyn koko moottorin ja fin turbon upgrade ahtimen.
mutta auto savuttaa julmetun paljon lähes valkeaa öljylle haisevaa savua, siis sitä tulee oikeesti reippaasti. Nyt ollaankin tässä etsitty vikaa tälle, onkos kellään mitään muuta kuin että pata sökö, ? Puristukset on 12-14 bar , jakopää uusittu moottorin ollessa irti.
tässä jo vaikka ja mitä testailtu mutta ideoita kuunnellaan.
lisäksi olisin kiinnostunut minne menee ohut alipaineletku oikeanpuolen välijäähdyttimen luota, siihen purkaja kirjoittanut että kansi,mutta ei ihan heti paikkaa löytynyt.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 20.6.2013 9:13

saatko mitattua öljynpaineet? onko huohotin tarkistettu? jos tarvetta puhelinavulle, niin soita 045-1126599

Terv. Markus

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 20.6.2013 9:18

On mitattu ja tarkastettu.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.6.2013 12:37

Onko mahdollista, että pakoputki ja tai välijäähdytin on edellisen moottorivaurion jälkeen täynnä öljyä.

Turbovaurion jälkeen pelkkä öljyntäyteinen pakoputki voi savuttaa useita kymmeniä kilometrejä, vaikka koneessa kaikki olisikin jo kunnossa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.6.2013 7:15

Jep, turbovaurion jäljiltä välijäähdyttimet ja välijäähdyttimien välinen putki kannattaa käyttää irti. Eikös BEX:issäkin ole 2 cooleria kummassakin etukulmassa? (Joo, on, tsekkasin jo :D)
Mulla oli TT:ssä varmaan litra, ellei enemmänkin, öljyä coolereissa kun turbo hajosi.

Tuo mulla oireili vielä niin, että kun ajeli pidempään rauhallisesti, niin savutus väheni / lakkasi. Sitten kun antoi vähän enemmän monoa, niin taas oli tie täynnä savua. Kyllähän sen heti tajusin, mistä se savutus johtui, mutta laiskana miehenä ei olis MILLÄÄN jaksanu purkaa coolereita irti. :D

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 5.7.2013 16:19

Edellinen ahdin oli ihan ehjä, ja koneesta vain katkesi jakohihna, coolerit ja putket putsasin ennen käynnistystä.
Savutus loppui kun ahdin kävi uudestaan penkissä, putkesta tuli noin 2l öljyä, senkin poistin ennen käynnistystä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa