Laitetaas tännekkin juttua. Eli autona 2004 vm Audi a4 gekko.
moottori 1.8 t 140kw.
juttu menee niin että autosta katkesi jakoremmi ja toinen kaveri purki moottorin pois.
nyt olen laittanut käytetyn koko moottorin ja fin turbon upgrade ahtimen.
mutta auto savuttaa julmetun paljon lähes valkeaa öljylle haisevaa savua, siis sitä tulee oikeesti reippaasti. Nyt ollaankin tässä etsitty vikaa tälle, onkos kellään mitään muuta kuin että pata sökö, ? Puristukset on 12-14 bar , jakopää uusittu moottorin ollessa irti.
tässä jo vaikka ja mitä testailtu mutta ideoita kuunnellaan.
lisäksi olisin kiinnostunut minne menee ohut alipaineletku oikeanpuolen välijäähdyttimen luota, siihen purkaja kirjoittanut että kansi,mutta ei ihan heti paikkaa löytynyt.
1.8 bex savuttaa todella rajisti
Valvoja: ffp jäsenet
Jep, turbovaurion jäljiltä välijäähdyttimet ja välijäähdyttimien välinen putki kannattaa käyttää irti. Eikös BEX:issäkin ole 2 cooleria kummassakin etukulmassa? (Joo, on, tsekkasin jo :D)
Mulla oli TT:ssä varmaan litra, ellei enemmänkin, öljyä coolereissa kun turbo hajosi.
Tuo mulla oireili vielä niin, että kun ajeli pidempään rauhallisesti, niin savutus väheni / lakkasi. Sitten kun antoi vähän enemmän monoa, niin taas oli tie täynnä savua. Kyllähän sen heti tajusin, mistä se savutus johtui, mutta laiskana miehenä ei olis MILLÄÄN jaksanu purkaa coolereita irti. :D
Mulla oli TT:ssä varmaan litra, ellei enemmänkin, öljyä coolereissa kun turbo hajosi.
Tuo mulla oireili vielä niin, että kun ajeli pidempään rauhallisesti, niin savutus väheni / lakkasi. Sitten kun antoi vähän enemmän monoa, niin taas oli tie täynnä savua. Kyllähän sen heti tajusin, mistä se savutus johtui, mutta laiskana miehenä ei olis MILLÄÄN jaksanu purkaa coolereita irti. :D
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa