Passat 3B APT pätkii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

Passat 3B APT pätkii

ViestiKirjoittaja Elementti » 17.6.2013 21:24

Eli tommoinen Passatti, 1999 vuosimallia ollu nyt omistuksessa puolisen vuotta. Viime aikoina ruvennyt hieman pätkimään, nyt mennyt todi pahaksi. Avopuolisokin menee mielummin junalla töihin, kun Passatti "ei liiku ollenkaan".. Eli nykii, pätkii ja tuntuu todella tehottomalta. Vikakoodit luettu, ei mitään.

Vaihdettuja osia:
-Tulpat
-Polttoainesuodatin
-Ilmamäärämittari
-Moottorin lämpötila-anturi

Näillä osilla ei ollut mitään vaikutusta pätkimiseen. Seuraavaksi lambda ja puola/kipinäyksikkö? Olen yrittänyt katsella imuvuotoja ym tuloksetta. Nyt olisi ko tarvetta volkkaristien vertaistuelle. Haulla hieman löytyi aiheesta, mutta ei suoranaista syytä mikä tämän aiheuttaa..

Autossa siis 1.8 20v apt moottori, ajettu 330tkm.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.7.2013 21:28

Nyt saatiin koodit ulos. Nokkien asento snturia herjasi ja jotain adabtionia, eli vikatilaa?

Vaihdoin uuden nokka-akseleiden asento anturin ja toimi hyvin eilisen ja tämän aamun. Nyt iltapäivällä rupesi tekemään taas samaa, plus sammuilemaan tyhjäkäynnillä.
Huomasin, että kuuluu pieni vinkuminen kiihdyttäessä hetken aikaa. Ei ole sinakaan ennen kuulunut..

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 3.7.2013 0:04

Lambda voisi olla myös erittäin hyvä veikkaus, jos on 330tkm ajettu samoilla lambdoilla. Varsinkin jos ilmoittaa että adaptointi on tapissa. Auto kuitenkin seuraa palamista lähinnä pelkän lambda arvon perusteella ja jos lambdat näyttää mitä sattuu niin "korjausliikkeet" menee päin mäntyä ja seos menee vain huonompaan suuntaan.

Oliko varmasti nokkien asentotunnistimesta koodi eikä kampiakselin asentotunnistimesta? Ainakin 20vt:ssä tuo kampuran tunnistin aiheutti itsellä sen, että sammui tyhjäkäynniltä ja välillä ei tahtonut edes lähteä käyntiin.

Myös puolat ovat kulutustavaraa ja varmasti aiheuttaa pätkimistä ainakin kuormittaessa moottoria.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.7.2013 12:50

Löysin autosta kuitin, että lambda ja ilmamäärämittari vaihdettu pari vuotta sitten jo.. Eli tuskin niissä vikaa, lambdakin antoi lukemaa, kun vagcomilla kurkkasin..

Kyllä se oli nokkien asentoanturi.. Puolaan kohden olen itse kääntynyt, pitäisi saada jostain melkein testiin toinen varmasti ehjä puola.. Ei raaski sokkona enää osia ostella..

Voiko tuota nykyistä puolaa mitata/testata mitenkään onko se rikki?

Jos jollain tässä PK-seudulla 1.8 20v vapari, niin voisin puolaa lainata pariksi minuutiksi..

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 11.9.2013 11:22

Vieläkin vika päällä, tälläistä saatiin irti:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 906 018 R
Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00140
4 Faults Found:
18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance
P1593 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
P1516 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -

Edit: Nyt huomasin, että se imusarjan pituuden muuntajan tanko on poikki! Mistäköhän uuden löytäisi?

N156 anturi mitattiin ja testailiin, toimii niinkuin pitääkin.

Kuva

amaz
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2006 22:25

ViestiKirjoittaja amaz » 1.12.2013 8:24

18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance P1593 -vikakoodi on semmoinen, että ohjainlaite huomaa jossain olevan vikaa, muttei pysty täysin toteamaan että missä. 99% korjaantuu uudella ilmamassamittarilla. Nuo muutkin seoksensopeutuksen vikakoodit viittaisivat ilmamassamittarin vikaan.

Älkää ihmiset ostako niitä halpis herth+buss jne. tarvikemittareita kun vaihto-osana saa samaan rahaan boschin mittarin. Itsellä temppuili 3kk vanha tarvikemittari, antoi yllämainittuja vikakoodeja, kävi huonosti ja sammahteli valoihin tullessa. Oli parempi ilmamassamittarin johto irti, ja korjaantui uudella boschilaisella osalla.

sierain
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.5.2014 14:18

ViestiKirjoittaja sierain » 11.5.2014 14:33

Terve vaan! En kehtaa tehdä tästä aiheesta uutta topikkia, joten lainaan tätä. Satuin ostamaan -99 1.8t passatin, ilmeisesti awt koneella, ja nykii läpi kierrosalueen. Tulpat uudet, lambda uusi, n75 ja bypass tarkistettu, ilmamassamittarin pistokkeen irroittamisella ei mitään vaikutusta, ei näytä mitään vikakoodeja. Mutta vikakoodien nollauksen jälkeen auto toimii vielä normaalia huonommin, tuntuu käyvän tosi laihalla, ei kärsi antaa kaasua lainkaan. parikymmentä kilometriä kun saa ajettua niin toimii taas niinkuin ennenkin, eli huonosti. Kaasua turha painaa yli "pintakaasun" koska alkaa nyhtää heti. Ahtopainemittari näyttää alussa ~0,5 mutta tippuu kierrosten noustessa. Koitettu hukkaportin kellolta ottaa letku irti, ahtaa kaiken mitä pystyy. Käyntiin lähtee suht ok ja tasakaasulla ajaessa en ole huomannut mitään, mutta kiihdyttäminen on täyttä tuskaa. Ilmavuotojakaan en ole löytänyt, mikä ihme voisi tuota aiheuttaa? Tuntuu käyvän hurjan laihalla ja nykimisen lisäksi tuntuu oikein puutuneelta.

sierain
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.5.2014 14:18

ViestiKirjoittaja sierain » 14.5.2014 4:47

Tuli mieleen että voisiko olla bpumppu? Välillä nimittäin on käynnistysongelmiakiin, saa starttailla jonkun 5 sek. Onkos tälläinen 1.8t yhdellä vai kahdella pumpulla ja mitkä on vakio paineet?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 14.5.2014 19:39

Oheisen linkin takaa samantapaista ja syy bensapumpun suunnalla...

http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=123091

sierain
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.5.2014 14:18

ViestiKirjoittaja sierain » 17.5.2014 13:40

Joo, mitä ilmeisemmin alkaa pumppu vejellä viimesiä, mitattiin paineet niin virrat päällä jakso nostaa vaan 0,9 bar, tyhjäkäynnilä 1,5 bar ja vähänkin kun polki kaasua niin tippu 1,2 baariin. Tuo vehje on ilmeisesti vaan yhdellä pumpulla, motonetissä se abaut 150e kapistus?

sierain
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.5.2014 14:18

ViestiKirjoittaja sierain » 25.5.2014 9:53

Jep, eli jos jollain on samanlaisia vikoja niin pumpusta löyty omalta kohdalta, uusi pumppu kiinni ja kyllä sutii!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa