Eli tommoinen Passatti, 1999 vuosimallia ollu nyt omistuksessa puolisen vuotta. Viime aikoina ruvennyt hieman pätkimään, nyt mennyt todi pahaksi. Avopuolisokin menee mielummin junalla töihin, kun Passatti "ei liiku ollenkaan".. Eli nykii, pätkii ja tuntuu todella tehottomalta. Vikakoodit luettu, ei mitään.
Vaihdettuja osia:
-Tulpat
-Polttoainesuodatin
-Ilmamäärämittari
-Moottorin lämpötila-anturi
Näillä osilla ei ollut mitään vaikutusta pätkimiseen. Seuraavaksi lambda ja puola/kipinäyksikkö? Olen yrittänyt katsella imuvuotoja ym tuloksetta. Nyt olisi ko tarvetta volkkaristien vertaistuelle. Haulla hieman löytyi aiheesta, mutta ei suoranaista syytä mikä tämän aiheuttaa..
Autossa siis 1.8 20v apt moottori, ajettu 330tkm.
Passat 3B APT pätkii
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt saatiin koodit ulos. Nokkien asento snturia herjasi ja jotain adabtionia, eli vikatilaa?
Vaihdoin uuden nokka-akseleiden asento anturin ja toimi hyvin eilisen ja tämän aamun. Nyt iltapäivällä rupesi tekemään taas samaa, plus sammuilemaan tyhjäkäynnillä.
Huomasin, että kuuluu pieni vinkuminen kiihdyttäessä hetken aikaa. Ei ole sinakaan ennen kuulunut..
Vaihdoin uuden nokka-akseleiden asento anturin ja toimi hyvin eilisen ja tämän aamun. Nyt iltapäivällä rupesi tekemään taas samaa, plus sammuilemaan tyhjäkäynnillä.
Huomasin, että kuuluu pieni vinkuminen kiihdyttäessä hetken aikaa. Ei ole sinakaan ennen kuulunut..
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 6.10.2010 23:18
Lambda voisi olla myös erittäin hyvä veikkaus, jos on 330tkm ajettu samoilla lambdoilla. Varsinkin jos ilmoittaa että adaptointi on tapissa. Auto kuitenkin seuraa palamista lähinnä pelkän lambda arvon perusteella ja jos lambdat näyttää mitä sattuu niin "korjausliikkeet" menee päin mäntyä ja seos menee vain huonompaan suuntaan.
Oliko varmasti nokkien asentotunnistimesta koodi eikä kampiakselin asentotunnistimesta? Ainakin 20vt:ssä tuo kampuran tunnistin aiheutti itsellä sen, että sammui tyhjäkäynniltä ja välillä ei tahtonut edes lähteä käyntiin.
Myös puolat ovat kulutustavaraa ja varmasti aiheuttaa pätkimistä ainakin kuormittaessa moottoria.
Oliko varmasti nokkien asentotunnistimesta koodi eikä kampiakselin asentotunnistimesta? Ainakin 20vt:ssä tuo kampuran tunnistin aiheutti itsellä sen, että sammui tyhjäkäynniltä ja välillä ei tahtonut edes lähteä käyntiin.
Myös puolat ovat kulutustavaraa ja varmasti aiheuttaa pätkimistä ainakin kuormittaessa moottoria.
Löysin autosta kuitin, että lambda ja ilmamäärämittari vaihdettu pari vuotta sitten jo.. Eli tuskin niissä vikaa, lambdakin antoi lukemaa, kun vagcomilla kurkkasin..
Kyllä se oli nokkien asentoanturi.. Puolaan kohden olen itse kääntynyt, pitäisi saada jostain melkein testiin toinen varmasti ehjä puola.. Ei raaski sokkona enää osia ostella..
Voiko tuota nykyistä puolaa mitata/testata mitenkään onko se rikki?
Jos jollain tässä PK-seudulla 1.8 20v vapari, niin voisin puolaa lainata pariksi minuutiksi..
Kyllä se oli nokkien asentoanturi.. Puolaan kohden olen itse kääntynyt, pitäisi saada jostain melkein testiin toinen varmasti ehjä puola.. Ei raaski sokkona enää osia ostella..
Voiko tuota nykyistä puolaa mitata/testata mitenkään onko se rikki?
Jos jollain tässä PK-seudulla 1.8 20v vapari, niin voisin puolaa lainata pariksi minuutiksi..
Vieläkin vika päällä, tälläistä saatiin irti:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 906 018 R
Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00140
4 Faults Found:
18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance
P1593 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
P1516 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
Edit: Nyt huomasin, että se imusarjan pituuden muuntajan tanko on poikki! Mistäköhän uuden löytäisi?
N156 anturi mitattiin ja testailiin, toimii niinkuin pitääkin.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 906 018 R
Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00140
4 Faults Found:
18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance
P1593 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
P1516 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
Edit: Nyt huomasin, että se imusarjan pituuden muuntajan tanko on poikki! Mistäköhän uuden löytäisi?
N156 anturi mitattiin ja testailiin, toimii niinkuin pitääkin.
18001 - Altitude Adaptation: Signal Out of Tolerance P1593 -vikakoodi on semmoinen, että ohjainlaite huomaa jossain olevan vikaa, muttei pysty täysin toteamaan että missä. 99% korjaantuu uudella ilmamassamittarilla. Nuo muutkin seoksensopeutuksen vikakoodit viittaisivat ilmamassamittarin vikaan.
Älkää ihmiset ostako niitä halpis herth+buss jne. tarvikemittareita kun vaihto-osana saa samaan rahaan boschin mittarin. Itsellä temppuili 3kk vanha tarvikemittari, antoi yllämainittuja vikakoodeja, kävi huonosti ja sammahteli valoihin tullessa. Oli parempi ilmamassamittarin johto irti, ja korjaantui uudella boschilaisella osalla.
Älkää ihmiset ostako niitä halpis herth+buss jne. tarvikemittareita kun vaihto-osana saa samaan rahaan boschin mittarin. Itsellä temppuili 3kk vanha tarvikemittari, antoi yllämainittuja vikakoodeja, kävi huonosti ja sammahteli valoihin tullessa. Oli parempi ilmamassamittarin johto irti, ja korjaantui uudella boschilaisella osalla.
Terve vaan! En kehtaa tehdä tästä aiheesta uutta topikkia, joten lainaan tätä. Satuin ostamaan -99 1.8t passatin, ilmeisesti awt koneella, ja nykii läpi kierrosalueen. Tulpat uudet, lambda uusi, n75 ja bypass tarkistettu, ilmamassamittarin pistokkeen irroittamisella ei mitään vaikutusta, ei näytä mitään vikakoodeja. Mutta vikakoodien nollauksen jälkeen auto toimii vielä normaalia huonommin, tuntuu käyvän tosi laihalla, ei kärsi antaa kaasua lainkaan. parikymmentä kilometriä kun saa ajettua niin toimii taas niinkuin ennenkin, eli huonosti. Kaasua turha painaa yli "pintakaasun" koska alkaa nyhtää heti. Ahtopainemittari näyttää alussa ~0,5 mutta tippuu kierrosten noustessa. Koitettu hukkaportin kellolta ottaa letku irti, ahtaa kaiken mitä pystyy. Käyntiin lähtee suht ok ja tasakaasulla ajaessa en ole huomannut mitään, mutta kiihdyttäminen on täyttä tuskaa. Ilmavuotojakaan en ole löytänyt, mikä ihme voisi tuota aiheuttaa? Tuntuu käyvän hurjan laihalla ja nykimisen lisäksi tuntuu oikein puutuneelta.
Oheisen linkin takaa samantapaista ja syy bensapumpun suunnalla...
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=123091
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=123091
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa