G60-moottorin VS 1,8 20VT käyttö harrastelaitteessa
Valvoja: ffp jäsenet
G60-moottorin VS 1,8 20VT käyttö harrastelaitteessa
Pointtinahan alunperin oli että onko järkevää turata pg-koneen kans vai esimerkkinä vaikka 1,8 20vt?
Ai g60 tekniikalla tulee ykkösestä ripeä?? huoh!!!
Ai g60 tekniikalla tulee ykkösestä ripeä?? huoh!!!
Viimeksi muokannut jeba, 17.6.2013 19:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
8v koneen kans virittely on yhtä turhaa ku viikunoiden poiminta talvella
Miten itse ainakin olen vähän eri mieltä asiasta? :D
Ei se venttiilien määrä autuaaksi tee.
Tietty hommaa helpottaa pirusti esim. G-laderin heivaaminen takavasemmalle ja ahtaminen vaikkapa pakokaasuahtimella sen magnesiumsorvin sijaan. ;)
Toki sitä voimaa saa sillä remmivetoisella kevytmetallivirvelilläkin, vaikka ihan 8-venaisella kannellakin varustettuna. On vain pirun paljon kalliimpaa ja vaikeampaa.
Tuossa esim. hyvä vertailukohde, 274bhp @ 7200rpm -> http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1899020 (ps. not a cross flow and its on VW G60 management, eli DIGIFANT :D huh huh...)
Ja mitä tuohon ykkösen ripeyteen tulee, niin kyllä se perusvirit omaavalla G60-tekniikallakin jo jättää varmasti 50% tämän foorumin kalustosta. Ellei enemmänkin. ;)
Vanhan viisauden mukaan auto kulkee jo normiliikenteessä ripeästi jos on yksi hevosvoima kymmentä painokiloa kohti. Vakio 120kW kuljettaa ykkös-Cabriota jo oikein iloisesti ja toki pienellä hiomisella se alkaa kulkea jo erittäin vinhasti. Ilmeisesti jeba ajelee maitokauppaankin jollain RS6:lla kun nämä kun 160hv on huoh?
joo..
Ilmeisesti jeba ajelee maitokauppaankin jollain RS6:lla kun nämä kun 160hv on huoh?
Ehkä oon vaan tottunu siihen et alle 300hv pelit on mopoja.!
Mutta oikeesti!Onko järkeä leikkiä 8v tekniikoiden kanssa kun kuitenkin on suht järkevään hintaan saatavilla moniventtiili koneita joista kuitenkin järkevällä budjetilla saa paljon enempi riemuhepoja....8v koneen kans turaaminen on hukkaan heitettyä aikaa ja RAHAA!!
0-100km/h??
Onkos tuolla jotain todellista merkitystä esim 0-402m aikoihin?entä 100-200km/h??tai 60-140km/h?
no joo,antaa olla!
(eitällävoorumillaenneo8vkoneenvirityksetpeukkujasaanu...)
no joo,antaa olla!
(eitällävoorumillaenneo8vkoneenvirityksetpeukkujasaanu...)
Vanhan viisauden mukaan auto kulkee...
Ongelma tässä taitaa olla se ettei jeballa ole vielä tuota iän tuomaa viisautta, mopopojatkin luulee et meteli on vauhdin tae.
Voi olla et modernilla tekniikalla saadaan enemmän tehoja ulos mutta se ei aina takaa parempaa liikkuvuutta, kun kyse kuitenkin on etuvetoisesta.
Eli onko järkevää tuhria extra 150hevosta savuna taivaalle kun pienemmällä teholla päästää kuitenkin ripeästi liikkeelle?!?
Viimeksi muokannut Vesku, 15.6.2013 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edelleen uskon että tästä tulee kesäruisailuun auto millä voi hieman hauskuuttaa itseään eikä kympin aikoja tavoitteleva raaseri ;)
Ei tuo vanha geen tekniikka varmastikkaan ole kaikkein idealisin vaihtoehto mutta uskoisin että kohtuu budjetilla mennään ja haaskataan ne rahat johonkin parempaan tarkoitukseen.
En ole yhtään seurannut hintoja mutta veikkaan että uudempi moniventtiilitekniikka maksaa himpun enemmän niitä puolukoita/mansikoita.
Ei tuo vanha geen tekniikka varmastikkaan ole kaikkein idealisin vaihtoehto mutta uskoisin että kohtuu budjetilla mennään ja haaskataan ne rahat johonkin parempaan tarkoitukseen.
En ole yhtään seurannut hintoja mutta veikkaan että uudempi moniventtiilitekniikka maksaa himpun enemmän niitä puolukoita/mansikoita.
Edelleen uskon että tästä tulee kesäruisailuun auto millä voi hieman hauskuuttaa itseään eikä kympin aikoja tavoitteleva raaseri ;)
Ei tuo vanha geen tekniikka varmastikkaan ole kaikkein idealisin vaihtoehto mutta uskoisin että kohtuu budjetilla mennään ja haaskataan ne rahat johonkin parempaan tarkoitukseen.
En ole yhtään seurannut hintoja mutta veikkaan että uudempi moniventtiilitekniikka maksaa himpun enemmän niitä puolukoita/mansikoita.
joo joo joo!
Kannattais ehkä seurata niitä hintoja.Ei välttämättä maksa mansikoita eikä ees puolukoita
Mistä witusta vanha gee tekniikka on saanu näin paljon rispektiä??hehehe!!
Jaa
Varmaan siitä, että sillä saa 1.8 8v koneesta helposti 160hp..
ja vaik ei o g-laaderi tulossa ni silti se 8v on vaan "läästsiison"
Ja tuo 160 heppaako on avain onneen??
Eikö tällä vuosituhannella pitäis olla hiukan rajummat tavoitteet ku 160hp jos alkaa konetta virittään?
Saa loppua mun osalta.viritelkää vaan sitä geetä!se kun on jumalmoottori!!! ;)
ja voi vitun katsastusjeesustelua!
PG tekniikka muullakuin gladerilla ja järkevällä ohjelmalla vs. esim IV getarin 1.8t:n liikkuu samassa hintaluokassa. Molempien kiinni pulttaaminen vaatii omat niksinsä ja raudan työstämisen. Moottorin kesto ja käytettävyys kyllä kallistuis uudemman sukupolven moottoriin... Mutta määhän en taida muita moottoreita enää arvostaakkaan :D
!
S4mmy foorumin uusin virivelho!
Miettikää ny hiukan kumpi on järkevämpää pg tekniikka vai uudempi monivena mosa...tää vitun tonttiin ja isot vanteet voorumi on koomikoita täynnä!teipataan vaik koko auto yli....ja thumbseja tulee...ei perkele!tehkää rauhassa ja ku leviää ni miettikää mikä meni vikaan ja kannattiko....ja joo,leviää se uudemman sukupolven konekin mut ei ehkä samasta syystä....
Miettikää ny hiukan kumpi on järkevämpää pg tekniikka vai uudempi monivena mosa...tää vitun tonttiin ja isot vanteet voorumi on koomikoita täynnä!teipataan vaik koko auto yli....ja thumbseja tulee...ei perkele!tehkää rauhassa ja ku leviää ni miettikää mikä meni vikaan ja kannattiko....ja joo,leviää se uudemman sukupolven konekin mut ei ehkä samasta syystä....
Viimeksi muokannut jeba, 15.6.2013 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmetyttää vaan että miten tämä "keskustelu" on voinu kestää näin kauan ilman lukkoja?
Ei kai toisten hyviä projektitopiceja kannata lukkoon laittaa vain sen takia, että joku keskenkasvuinen pilaa sen trollailullaan.
Sen sijaan modet vois vaan siivota noi jeban paskanjauhannat sekä kaiken muun siihen liittyvän pois niin pääsee topicin aloittaja jatkamaan projektikertomustaan.
Anna jeba toisten virittää vaikka polku-autoja, pää-asia on se, että itse viihtyy.. Ei tarvi välittömästi torpata asiallista projektia ja esittää ihan hölmöä!
Tuosta cabriosta nyt tuskin on tulossa minkäänlaista varttimaili vehjettä, vaikka sulla nyt olisikin suomen nopein mikälie "turboajoneuvo"...
Älkää tätä nyt lukkoon laittako, poistakaa vaikka mieluummin asiaan kuulumattomat viestit!
Tuosta cabriosta nyt tuskin on tulossa minkäänlaista varttimaili vehjettä, vaikka sulla nyt olisikin suomen nopein mikälie "turboajoneuvo"...
Älkää tätä nyt lukkoon laittako, poistakaa vaikka mieluummin asiaan kuulumattomat viestit!
Ja miksi kaikkien pitäisi mennä sillä kaikkein "järkevimmällä" tekniikalla? Saahan sitä virittää vaikka litraista mehulinkoa, jos kokee sen sillä hetkellä mielekkäimmäksi ja sillä hetkellä parhaimmin käsillä olevaksi.
Jeban asenne on just tommosta nuoren (vähän lapsellisen) pojan lätinää; on löydetty jumala sieltä jostain omista(?) tekemisistä, ja sen jälkeen isoon ääneen vittuillaan niille, ketkä ei syystä tai toisesta viitsi lähteä samalle linjalle. Ahdasmielistä toimintaa, ei voi muuta sanoa...
Jeban asenne on just tommosta nuoren (vähän lapsellisen) pojan lätinää; on löydetty jumala sieltä jostain omista(?) tekemisistä, ja sen jälkeen isoon ääneen vittuillaan niille, ketkä ei syystä tai toisesta viitsi lähteä samalle linjalle. Ahdasmielistä toimintaa, ei voi muuta sanoa...
T.Hell, juurikin noin. Miksi kaikkien harrastepelien pitäisi olla vain ja ainoastaan sillä yhdellä ja oikealla, jonkun mielestä "parhaalla" tekniikalla? Harrastepelithän tehdään itselle omaksi iloksi, ja ihmiset repii silä iloa erilaisista asioista. Minusta on hienoa kun jotkut jaksavat turata niitä vähän erilaisemmallakin tekniikalla olevia laitteita, vaikkei se kaikkien mielestä järkevää olisikaan.
Jeba varmaan saa slaagin kun mulla on itellä 1.5 8V turbotettuna jetan pellinalla. Voimaa olisi helpomminkin tarjolla mutta tein nyt tuommoisen koska sitä ei olla ennen nähty, koska pystyin, ja koska ihan piruuttani halusin :)
Jeba varmaan saa slaagin kun mulla on itellä 1.5 8V turbotettuna jetan pellinalla. Voimaa olisi helpomminkin tarjolla mutta tein nyt tuommoisen koska sitä ei olla ennen nähty, koska pystyin, ja koska ihan piruuttani halusin :)
Isoja moottoreita teillä ku mein pihassa ei ole ku 1.4 ja 1.3 bensakoneellisia jopa ahtamattomana ja veneessäkin enempi hevosia ku yhdessäkään talouden autossa.
Kehtaa enää kylille lähteä. :(
Tuollainen PG koneellinen kelpais kyllä itsellekin kesäleluks oikein hyvin.
Uudemmalla moniventtiilitekniikalla tarkoitin oikeasti uudempia moottoreita enkä tuota 1.8 20vt konetta.
Kehtaa enää kylille lähteä. :(
Tuollainen PG koneellinen kelpais kyllä itsellekin kesäleluks oikein hyvin.
Uudemmalla moniventtiilitekniikalla tarkoitin oikeasti uudempia moottoreita enkä tuota 1.8 20vt konetta.
Tää on luultavasti ollu kuluvan vuoden viihteellisin aihe koko foorumilla.
Mikä ihme siinä on, että pitää lähtee aukoon tälläsestä asiasta? Eikö se ny oo moneen kertaan jo huomattu, että ihmiset rakentaa mitä haluaa ja juurikin itellensä.
Hyvä, että aina ei mennä ns. massan mukana. Sillon ku itellä oli G60-tekniikka viä alla ja tikissä niin olihan se ihan mukava ajaa luonteeltaan. Sopii juuri hyvin ton ikäseen autoon ja käyttötarkotukseen.
Mikä ihme siinä on, että pitää lähtee aukoon tälläsestä asiasta? Eikö se ny oo moneen kertaan jo huomattu, että ihmiset rakentaa mitä haluaa ja juurikin itellensä.
Hyvä, että aina ei mennä ns. massan mukana. Sillon ku itellä oli G60-tekniikka viä alla ja tikissä niin olihan se ihan mukava ajaa luonteeltaan. Sopii juuri hyvin ton ikäseen autoon ja käyttötarkotukseen.
Kyllä mäkin joskus munat tulessa viritin G60:iä ja kivaa oli. Ainakin aina kun vehkeet rokkas.
Ei varmasti olisi ollut yhtä mielenkiintoista viritellä mitään pakokaasuahdettua, vaikka kokoajan sai ollakin näpit rasvassa kun milloin hajosi mitäkin. :)
Tehoa olisi varmasti saanut 8V/16V/20V turbosta enemmän ja vähemmällä vaivalla, mutta olihan se Gaylaaderi ihan julmetun mielekäs peli ajaa! Hauskin ahdettu peli mitä mulla on koskaan ollut. Ei tehokkain, likimainkaan, eikä edes oikeastaan ollenkaan nopea, mutta ehdottomasti hauskin!
Kaiholla muistelen aina aika-ajoin kyseistä ihanuutta. <3 :)
Ei varmasti olisi ollut yhtä mielenkiintoista viritellä mitään pakokaasuahdettua, vaikka kokoajan sai ollakin näpit rasvassa kun milloin hajosi mitäkin. :)
Tehoa olisi varmasti saanut 8V/16V/20V turbosta enemmän ja vähemmällä vaivalla, mutta olihan se Gaylaaderi ihan julmetun mielekäs peli ajaa! Hauskin ahdettu peli mitä mulla on koskaan ollut. Ei tehokkain, likimainkaan, eikä edes oikeastaan ollenkaan nopea, mutta ehdottomasti hauskin!
Kaiholla muistelen aina aika-ajoin kyseistä ihanuutta. <3 :)
Dona, kaikki suhteellista. Kaverilla oli samanikäinen Nissan 200sx ja en minä pitänyt siitä lainkaan. Enempi varmasti potkua oli pienillä vireillä kuin Corradossani.
Rakentamalla toki pääsee viiveistä eroon.
1.4 tsi kaksoisahdettunakin kiinnosti mukavan vääntöalueen takia, kunnes selvis että ketjut ei kestä. Otin sitten dieselin vaikkei kilsoja tule edes.
Rakentamalla toki pääsee viiveistä eroon.
1.4 tsi kaksoisahdettunakin kiinnosti mukavan vääntöalueen takia, kunnes selvis että ketjut ei kestä. Otin sitten dieselin vaikkei kilsoja tule edes.
Rolle
Ja se ääni...se on sulosointua korville, kun luulee koko ajan, että laturin laakeri vetelee viimeisiään :D
Ai mitenniin :)
Mokoma vihellys häiritsi meikäläisen rantabulevardikuvausta eräässä Itävaltalaisessa tuppukylässä keväällä :)
Kyllä tommoisesta g60 koneesta ihan suht hauskan laitteen saa pikkuisen herkisteltynä ja reilu 200hp kyllä liikuttaa ykköstä monelle ihan riittämiin, luulisin. Mutta makuasioitahan nää on.
jep jep
Löytyyköhän jostain topicci missä 8v koneen viritys/turbotus ois saanu oossomeja???tai thumbs uppeja?mä en ainaka oo löytäny...Hienoo et jotkut on munkin kans samaa mieltä mihin kannattais panostaa.... 16vee koneessakin on jo ihan eri lailla potentiaalia!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa