Olen tutulta jo aiemmin kysellyt pihalla olevaa kohtuukuntoista leimattua Polo Coupea. Nyt se lupasi siitä luopua. Kysymykseni liittyy G40 tekniikkaan, mistä mulla ei ennestään ole harmaintakaan hajua. Nyt kone on 1.3l ja kaasarilla. Missä hintaluokassa G40 tekniikat liikkuu, millaisilla sovitustöillä saa kaasarikoneen tilalle? Käykö vanha 1.3l lohko tuohon?
Jos voisitte hiukan antaa tekniikan suhteen apuja :)
Ja vielä lisäystä, kuinka Polon koppaan sopii G60 PG?
Apuja ostoksille: Polo Mk2 Coupé
Valvoja: ffp jäsenet
G40:n kohdalla pitää vaihtaa koko tekniikka, koneen sisälmyksetkin aika eri osaa. Tekniikat on aika hintavia harvinaisuuden takia, joten lienee helpompi metsästää valmis auto, jollet ensin saa käsiin halpaa tekniikkaa. Ja hyvää ja halpaa tuskin löydät kuitenkaan.. Mutta G40 on huippuhauska vehje. Hintaluokat vaan on eri: ok-kuntoinen perus 1.3 500e, peruskuntoinen G40 tonneissa..
1.8 G60 on sitten "isolohko" 1.3 verrattuna, jonka saaminen sinne onkin ihan eri asia, pelkästään katsastus voi aiheuttaa hieman harmaita hiuksia: painonylitys, tehonylitys, yms. Eikä asennuskaan ole plug&play. Mutta kaikkihan on tehtävissä kun tarpeeksi on jaksamista, intoa ja rohkeutta syöksyä haasteisiin, joten jos vaan intoa niin hommiin vaan :)
1.8 G60 on sitten "isolohko" 1.3 verrattuna, jonka saaminen sinne onkin ihan eri asia, pelkästään katsastus voi aiheuttaa hieman harmaita hiuksia: painonylitys, tehonylitys, yms. Eikä asennuskaan ole plug&play. Mutta kaikkihan on tehtävissä kun tarpeeksi on jaksamista, intoa ja rohkeutta syöksyä haasteisiin, joten jos vaan intoa niin hommiin vaan :)
Eli 1.75l ja 100kw, jää reippaasti alle G60.
Voi olla että pitää rakentaa ns. Omavalmistemoottorina. Teholaput hankkia G60:sta alle prosentuaalisten lukemien. Sylinteritilavuutta ne ei voi tietää, se vois olla vaikka 1.6.. Kellään kokemusta?
EDIT: Taidan ajan kanssa etsiä G40 tekniikan, ei ole intoa lähteä G60 sovittavaan, menee turhan isoksi vaivaksi. G40 taitaa kuitenkin kohtuu helpolla saada sen 130-140hp.
Voi olla että pitää rakentaa ns. Omavalmistemoottorina. Teholaput hankkia G60:sta alle prosentuaalisten lukemien. Sylinteritilavuutta ne ei voi tietää, se vois olla vaikka 1.6.. Kellään kokemusta?
EDIT: Taidan ajan kanssa etsiä G40 tekniikan, ei ole intoa lähteä G60 sovittavaan, menee turhan isoksi vaivaksi. G40 taitaa kuitenkin kohtuu helpolla saada sen 130-140hp.
Minkä ikäinen Polo on kyseessä? Jos näitä uudempia katalysaattorivehkeitä, niin voit sen omavalmistemoottorin unohtaa ainakin, ellet halua käyttää laitetta päästömittauksessa virallisella taholla (esim. VTT).
Vanhempaan tuo 1.6 lohko + G-lader olisi ihan toimiva kombo. Penkittää vaan alle tuon 102kW rajapyykin.
Mutta sitten herää taas kysymys, että jos pitää omavalmiste väsätä, niin miksi ei sitten vaikka Eatonilla tai pakokaasuahtimella? :)
Ja Edittiä: Taitaa olla helpointa säästellä rahat ja etsiä ajan kanssa kokonainen alkuperäinen G40. Melko kiven alla (ja myöskin sen hintaisia sitten...) nuo tekniikat, kuten tuolla jo aikaisemmin zero mainitsi.
Vanhempaan tuo 1.6 lohko + G-lader olisi ihan toimiva kombo. Penkittää vaan alle tuon 102kW rajapyykin.
Mutta sitten herää taas kysymys, että jos pitää omavalmiste väsätä, niin miksi ei sitten vaikka Eatonilla tai pakokaasuahtimella? :)
Ja Edittiä: Taitaa olla helpointa säästellä rahat ja etsiä ajan kanssa kokonainen alkuperäinen G40. Melko kiven alla (ja myöskin sen hintaisia sitten...) nuo tekniikat, kuten tuolla jo aikaisemmin zero mainitsi.
Vuosimallia 1989, ei vähäpäästöinen. Taitaa olla edukkain ja helpoin tapa laittaa normaali pakoahdin. Sen toiminnan ainakin tiedän. Onko porukalla tiedossa, mitä ahtimia näihin laitellaan?
Tai sitten vaan odottelen että löydän G40 tekniikan. Autosta on historia pitkälle tiedossa, leimattu ja kaikinpuolin kunnossa niin aion kyllä sen ostaa pois. Laittelen talven aikana siistiin kuntoon :)
Missä hinnoissa G40 tekniikat liikkuu? Tonnin paikkeilla?
Tossa yksi: http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=180965
Ahdin puuttuu ja loota. Sopiiko 4V aski, entä kestääkö? Missä hinnoissa G40 ahtimet liikkuu käytettynä, 250-500€?
Tai sitten vaan odottelen että löydän G40 tekniikan. Autosta on historia pitkälle tiedossa, leimattu ja kaikinpuolin kunnossa niin aion kyllä sen ostaa pois. Laittelen talven aikana siistiin kuntoon :)
Missä hinnoissa G40 tekniikat liikkuu? Tonnin paikkeilla?
Tossa yksi: http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=180965
Ahdin puuttuu ja loota. Sopiiko 4V aski, entä kestääkö? Missä hinnoissa G40 ahtimet liikkuu käytettynä, 250-500€?
Jos 250 euroon jostain löydät, niin ota ihmeessä 2-3 kpl hyllyyn! :D
Uusi halvin mitä äkkiseltään löysin on 1100 euroa, eli jonkin verran kalliimpi kuin G60-ahdin.
Toki noita voi käytettynä joku hölmö halvallakin myydä, mutta vähän epäilen. On meinaan sen verta harvassa... Ja halpa käytetty voikin muodostua äkkiä aika arvokkaaksi.
Pelkkä ahtimen kannake maksaa käytettynä viitisen kymppiä. :)
Uusi halvin mitä äkkiseltään löysin on 1100 euroa, eli jonkin verran kalliimpi kuin G60-ahdin.
Toki noita voi käytettynä joku hölmö halvallakin myydä, mutta vähän epäilen. On meinaan sen verta harvassa... Ja halpa käytetty voikin muodostua äkkiä aika arvokkaaksi.
Pelkkä ahtimen kannake maksaa käytettynä viitisen kymppiä. :)
Polo g40
Ite ostin vasta tuon g40 moottorin ilman ahdinta ja lootaa. Tosi hyvässä kunnossa oli !
Olen purkanut sen ihan osiin pessyt kaikki osat ja puhdistellu, männän, kiertokangen ja kampiakselin laakerin vein malliksi koneistamoon et saavat tilattua uudet männänrenkaat, kiertokangen laakerit ja kampiakselin laakerit. Kun noita ei ihan perus varaosaliikkeestä saa.
Kaikki muut tiivisteet saa muualtakin. Eilen tuossa purin kannen niin venttiileissä oli semmonen 1mm kerros ? siinä venttiilin laessa muuten oli karstaa, voisko noissa olla joku lämmoneriste ? tuskin tuon ikäisessä vielä ja eikö se muutenki ole männän laessa ?
Pitää laitella kuvia tuonne projekti osastolle kunhan edistyy....
Olen purkanut sen ihan osiin pessyt kaikki osat ja puhdistellu, männän, kiertokangen ja kampiakselin laakerin vein malliksi koneistamoon et saavat tilattua uudet männänrenkaat, kiertokangen laakerit ja kampiakselin laakerit. Kun noita ei ihan perus varaosaliikkeestä saa.
Kaikki muut tiivisteet saa muualtakin. Eilen tuossa purin kannen niin venttiileissä oli semmonen 1mm kerros ? siinä venttiilin laessa muuten oli karstaa, voisko noissa olla joku lämmoneriste ? tuskin tuon ikäisessä vielä ja eikö se muutenki ole männän laessa ?
Pitää laitella kuvia tuonne projekti osastolle kunhan edistyy....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa