Apuja ostoksille: Polo Mk2 Coupé

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

Apuja ostoksille: Polo Mk2 Coupé

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.6.2013 12:40

Olen tutulta jo aiemmin kysellyt pihalla olevaa kohtuukuntoista leimattua Polo Coupea. Nyt se lupasi siitä luopua. Kysymykseni liittyy G40 tekniikkaan, mistä mulla ei ennestään ole harmaintakaan hajua. Nyt kone on 1.3l ja kaasarilla. Missä hintaluokassa G40 tekniikat liikkuu, millaisilla sovitustöillä saa kaasarikoneen tilalle? Käykö vanha 1.3l lohko tuohon?

Jos voisitte hiukan antaa tekniikan suhteen apuja :)

Ja vielä lisäystä, kuinka Polon koppaan sopii G60 PG?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.6.2013 13:03

Ja vielä lisäystä, kuinka Polon koppaan sopii G60 PG?

Pikaisella googletuksella menis tilavuus(isoin 1.4?+25%) ja tehot (83kW?+20%) yli, jos rekisteriin meinais. Viisaammaat korjatkoon.
Konekin taitaa kallistella eri suuntaan mutta liekkö merkitystä.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 15.6.2013 13:08

G40:n kohdalla pitää vaihtaa koko tekniikka, koneen sisälmyksetkin aika eri osaa. Tekniikat on aika hintavia harvinaisuuden takia, joten lienee helpompi metsästää valmis auto, jollet ensin saa käsiin halpaa tekniikkaa. Ja hyvää ja halpaa tuskin löydät kuitenkaan.. Mutta G40 on huippuhauska vehje. Hintaluokat vaan on eri: ok-kuntoinen perus 1.3 500e, peruskuntoinen G40 tonneissa..

1.8 G60 on sitten "isolohko" 1.3 verrattuna, jonka saaminen sinne onkin ihan eri asia, pelkästään katsastus voi aiheuttaa hieman harmaita hiuksia: painonylitys, tehonylitys, yms. Eikä asennuskaan ole plug&play. Mutta kaikkihan on tehtävissä kun tarpeeksi on jaksamista, intoa ja rohkeutta syöksyä haasteisiin, joten jos vaan intoa niin hommiin vaan :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.6.2013 13:15

Eli 1.75l ja 100kw, jää reippaasti alle G60.

Voi olla että pitää rakentaa ns. Omavalmistemoottorina. Teholaput hankkia G60:sta alle prosentuaalisten lukemien. Sylinteritilavuutta ne ei voi tietää, se vois olla vaikka 1.6.. Kellään kokemusta?

EDIT: Taidan ajan kanssa etsiä G40 tekniikan, ei ole intoa lähteä G60 sovittavaan, menee turhan isoksi vaivaksi. G40 taitaa kuitenkin kohtuu helpolla saada sen 130-140hp.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.6.2013 13:30

Minkä ikäinen Polo on kyseessä? Jos näitä uudempia katalysaattorivehkeitä, niin voit sen omavalmistemoottorin unohtaa ainakin, ellet halua käyttää laitetta päästömittauksessa virallisella taholla (esim. VTT).

Vanhempaan tuo 1.6 lohko + G-lader olisi ihan toimiva kombo. Penkittää vaan alle tuon 102kW rajapyykin.

Mutta sitten herää taas kysymys, että jos pitää omavalmiste väsätä, niin miksi ei sitten vaikka Eatonilla tai pakokaasuahtimella? :)

Ja Edittiä: Taitaa olla helpointa säästellä rahat ja etsiä ajan kanssa kokonainen alkuperäinen G40. Melko kiven alla (ja myöskin sen hintaisia sitten...) nuo tekniikat, kuten tuolla jo aikaisemmin zero mainitsi.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.6.2013 13:45

Vuosimallia 1989, ei vähäpäästöinen. Taitaa olla edukkain ja helpoin tapa laittaa normaali pakoahdin. Sen toiminnan ainakin tiedän. Onko porukalla tiedossa, mitä ahtimia näihin laitellaan?

Tai sitten vaan odottelen että löydän G40 tekniikan. Autosta on historia pitkälle tiedossa, leimattu ja kaikinpuolin kunnossa niin aion kyllä sen ostaa pois. Laittelen talven aikana siistiin kuntoon :)

Missä hinnoissa G40 tekniikat liikkuu? Tonnin paikkeilla?

Tossa yksi: http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=180965

Ahdin puuttuu ja loota. Sopiiko 4V aski, entä kestääkö? Missä hinnoissa G40 ahtimet liikkuu käytettynä, 250-500€?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.6.2013 14:03

Jos 250 euroon jostain löydät, niin ota ihmeessä 2-3 kpl hyllyyn! :D

Uusi halvin mitä äkkiseltään löysin on 1100 euroa, eli jonkin verran kalliimpi kuin G60-ahdin.
Toki noita voi käytettynä joku hölmö halvallakin myydä, mutta vähän epäilen. On meinaan sen verta harvassa... Ja halpa käytetty voikin muodostua äkkiä aika arvokkaaksi.
Pelkkä ahtimen kannake maksaa käytettynä viitisen kymppiä. :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.6.2013 14:10

Dääm ne on noin kalliita :D Hmm.. Pakoahtimessa taas pakosarja pitää teettää ja se maksaa melkoisesti.. Parempi ostaa G40 tekniikka kerralla ja ajella 1.3l siihen saakka :) Kiitos kaikille vastanneille tiedon suurista antimista, pärjäilen pitkään näillä :)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 19.6.2013 17:28

Halvalla löytyy M45 eatoneita, joka riittää 1.3:een ihan hyvin. Ilman ahdinta G40 ja siihen tuollainen. Niitä saa muutamalla satasella. Pystyy ajamaan sitten G40 omalla eculla, turbon kanssa ehkä sitäkin pitäisi jumpata enemmän.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 19.6.2013 20:40

Ite lähestyisin asiaa Lupo gti:n koneella: 92kw + 6v manuaali. Vastahan sellainen oli tarjollakin... Kohtuullisella budjetilla varmasti hauska laite.

glebatus
-
Viestit: 12
Liittynyt: 11.11.2012 14:21

Polo g40

ViestiKirjoittaja glebatus » 21.6.2013 13:10

Ite ostin vasta tuon g40 moottorin ilman ahdinta ja lootaa. Tosi hyvässä kunnossa oli !

Olen purkanut sen ihan osiin pessyt kaikki osat ja puhdistellu, männän, kiertokangen ja kampiakselin laakerin vein malliksi koneistamoon et saavat tilattua uudet männänrenkaat, kiertokangen laakerit ja kampiakselin laakerit. Kun noita ei ihan perus varaosaliikkeestä saa.

Kaikki muut tiivisteet saa muualtakin. Eilen tuossa purin kannen niin venttiileissä oli semmonen 1mm kerros ? siinä venttiilin laessa muuten oli karstaa, voisko noissa olla joku lämmoneriste ? tuskin tuon ikäisessä vielä ja eikö se muutenki ole männän laessa ?

Pitää laitella kuvia tuonne projekti osastolle kunhan edistyy....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa