Golf mk2 RP käyntihäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 RP käyntihäiriö
Eli hommasin tommosen kakkoskoppasen missä on RP-kone eli ykspisteruisku. Kylmänä lähtee melkein laakista käyntiin ja pysyy röpeltäen käynnissä jos vaan jaksaa antaa tarpeeks kaasua. Jos päästää sammuun niin saa hinkata about 5min ennen kun suostuu käynnistyyn uudestaan. Lupailee kyllä mutta ei vaan jaksa käydä. Haileena infernaalisen vaikee saada käymään ja lämpimänä lähtee kun rusakko puskasta. Satunnaisesti tasasessa ajossa saattaa alkaa röpeltään ja tyhjäkäynti lämpimänä tuntuu hitusen vaivalloiselta.
Ei oo ko. tekniikasta oikein minkäänlaisia aikasempia kokemuksia niin vinkit olis ihan jees että sais jotain käryä mistä lähtee selvitteleen.
Kiitoksia jo vastauksista!
Ei oo ko. tekniikasta oikein minkäänlaisia aikasempia kokemuksia niin vinkit olis ihan jees että sais jotain käryä mistä lähtee selvitteleen.
Kiitoksia jo vastauksista!
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Mjoo no noi alipaineletkut oli tökittö ilmeisesti jollain arvalla kun olivat ihan missä sattuu. Samalla kun noi laitto kohdilleen niin nyppäsin koko ruiskuyksikön irti, blokkasin muutaman imuvuodon ja laitoin kaasuläpän asentotunnistimen kiinni kun joku aikasempi omistaja oli jättäny ruuvit auki. Nyt käy lämpimänä aika hyvin mut kylmänä käynnistyminen todella tuskasta ja käy röpeltäen jonkun puoli minuuttia ennen kun käynti tasaantuu.
Ruiskun kuminen kiinnityslaippa oli todella tuoreen näkönen niin en alkanut uutta hommaileen ja samaan syssyyn vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän.
Ruiskun kuminen kiinnityslaippa oli todella tuoreen näkönen niin en alkanut uutta hommaileen ja samaan syssyyn vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Golf II Gti -88
Itsellä oli kanssa vika hakusessa kun kylmänä pelas hyvin mutta muutaman kilsan ajon jälkeen alkoi vaan röpöttämään ja vei paljon bensaa.Noh vaihdoin kanssa tämän sinisen anturin vesiletkuun ja kappas vika häipy......Noin viikoksi.Sama homma jatku ja pähkäilin että mikä on.Sitten eräänä aamuna tarkastelin siinä ihan muita muita juttuja konehuoneessa ja vahinkossa kädellä pyyhkäsin yhtä johtoa joka lähti heti irti.Sitä siinä sitten arpomaan että mistä se lähti maajohtokun oli.Eli loppupeleissä vika löyty vahingossa oli lattaliittimet hapettuneet/ruostuneet pahoin.Nämä johdot löytyy auton edestä katsottuna moottorin oikealtapuolen sylinterinkanteen kiinnitettynä
Sitten ois vielä kymysys että tietääkö kukaan mistä tuo kulutuslukema tulee tuohon ajotietokoneeseen?itsellä se näyttää päin prsettä eli 0,2-0,3 l/100km/h
Sitten ois vielä kymysys että tietääkö kukaan mistä tuo kulutuslukema tulee tuohon ajotietokoneeseen?itsellä se näyttää päin prsettä eli 0,2-0,3 l/100km/h
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vaihdettu tulpat / virranjakajan kansi / tulpan johdot / tyhjäkäyntimoottori
Ruiskun ja imusarjan välinen tiiviste näyttää ehjältä.
Edelleen tyhjäkäynti huono röpöttää eikä vastaa kaasuun kun vasta kierrosten ollessa 2500-3000. Kun lämpömittari saavutta noin toisen viivan toimii kun kello.
Kun moottorin sammuttaa ja hetken päästä jos laittaa käyntiin niin aluksi tekee kun kylmänän(vaikka moottori ei juuri ole jäähtynyt) ja sitten toimii taas kuin kello.
Säädelty sytytysennakkoa ei vaikutusta.
Pitäisikö virranjakajan alipaine letkun irroittaminen aiheuttaa käyntiin tyhjäkäynnillä muutosta?
Sininesen ja punaisen liittimen irroitus ei aiheuta käynnissä mitään muutosta. Sininen anturi vaihdettu uuteen, ei muutosta.
Venttiilikoppaan menevä letku näyttää pehmeältä.
Vaihdetaan seuraavaksi... muita ideoita?
Ruiskun ja imusarjan välinen tiiviste näyttää ehjältä.
Edelleen tyhjäkäynti huono röpöttää eikä vastaa kaasuun kun vasta kierrosten ollessa 2500-3000. Kun lämpömittari saavutta noin toisen viivan toimii kun kello.
Kun moottorin sammuttaa ja hetken päästä jos laittaa käyntiin niin aluksi tekee kun kylmänän(vaikka moottori ei juuri ole jäähtynyt) ja sitten toimii taas kuin kello.
Säädelty sytytysennakkoa ei vaikutusta.
Pitäisikö virranjakajan alipaine letkun irroittaminen aiheuttaa käyntiin tyhjäkäynnillä muutosta?
Sininesen ja punaisen liittimen irroitus ei aiheuta käynnissä mitään muutosta. Sininen anturi vaihdettu uuteen, ei muutosta.
Venttiilikoppaan menevä letku näyttää pehmeältä.
Vaihdetaan seuraavaksi... muita ideoita?
Nollaa ecu, jos et ole vielä nollannut, ecu on nimittäin oppiva ja jos on ollut esim ilmaletkut irti niin ecu on sekasin.
Akulta kenkä irti noin puoleksi minuutiksi ja sitten annat koneen käydä lämpimäksi ihan tyhjäkäynnillä jos vain käy tyhjäkäyntiä.
Itellä korjautu päästö viat tuolla.
Jos tarviit jotain motronicin osia, niin multa löytyy 2kpl tekniikoita ja piuhasarjoja, ecuja yms. putkisto jne.
Ai niin mulla ei ainakaan toiminu motonetin sinisellä anturilla, vaan ainoastaan sillä alkuperäisellä mustalla anturilla se ecun ohjaus. Löytyy tämäkin anturi jos tarvitset. Motonetin sinisellä anturilla meni aivan liian rikkaalle, röpötti kylmänä ja vai keittoo ihan pirusti.
Akulta kenkä irti noin puoleksi minuutiksi ja sitten annat koneen käydä lämpimäksi ihan tyhjäkäynnillä jos vain käy tyhjäkäyntiä.
Itellä korjautu päästö viat tuolla.
Jos tarviit jotain motronicin osia, niin multa löytyy 2kpl tekniikoita ja piuhasarjoja, ecuja yms. putkisto jne.
Ai niin mulla ei ainakaan toiminu motonetin sinisellä anturilla, vaan ainoastaan sillä alkuperäisellä mustalla anturilla se ecun ohjaus. Löytyy tämäkin anturi jos tarvitset. Motonetin sinisellä anturilla meni aivan liian rikkaalle, röpötti kylmänä ja vai keittoo ihan pirusti.
En löytänyt anturin numeroa, mutta siinä oli muistaakseni pienemmät ne vastusarvot. Esim jos sininen näytti esim 700 ohmia niin mustalla se oli jotain 450-500 ohmia.
Tosin sillä mustalla anturilla auto nyki hieman talvella kun auto oli vielä kylmä. Kun lämmöt nousi ihan hitusen mittarissa, niin nykiminen loppui.
Jos vain pelaa sillä sinisellä anturilla, niin homma kunnossa.
Tosin sillä mustalla anturilla auto nyki hieman talvella kun auto oli vielä kylmä. Kun lämmöt nousi ihan hitusen mittarissa, niin nykiminen loppui.
Jos vain pelaa sillä sinisellä anturilla, niin homma kunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 73 vierailijaa