vw golf iv gti 1.8t 20v piristäminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

vw golf iv gti 1.8t 20v piristäminen

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 9:54

Eli on ideana nyt saada edullisesti ilman lastua golffi pirteämmäksi. Itse olen miettinyt vapaavirtaus suodatinta vakio koteloon jossa avarrettu imureikää kotelon pohjassa ja sieltä haitariputkella johonkin hyvään imu paikkaan. (ideoita?) Katiton downpipe, (muita hyviä ideoita pakopuolelle? Oisko kellään lojumassa jotain ylimääräistä kotona tai jos kiinnostaa sellanen hitsata kotona kokoon korvausta vastaan niin yvtä) bleederi (onko kokemuksia?) ja forgen bypass. Kyllä vähän on amista touhua ja pihinän perässä ollaan mutta toivon ettei kukaan revi pelihousuja. :D jos joku osaa arvata teho/vääntö nousua niin antaa tulla. Bleederin käytöstähän se riippuu eniten mutta tärkeää on ennen tehoa japihinää ettei auto ota itseensä. Kiitän jo valmiiksi.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 9:58

http://www.doc-power.fi/product/3886/fo ... -lukittava siinä olisi vielä kyseinen mietinnässä oleva bleeder.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 22.4.2013 11:38

Mikset lastuttaisi? "lastulla" tuo auto muuttuu jo kummasti. Kyllä auton täytyy olla teknisesti kunnossa ennen mitään virittelyä siitä se kaikki lähtee.o

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 22.4.2013 12:02

Suosiolla lastun hankintaan, siitä se lähtee. Maksaa toki, mutta niihän täällä kaikki.

Vaparilla et saa mitään muuta iloa kun äänet. Heität vaikka BSR:n Optiflow -sarjan, joita moni foorumilainenkin on Myynti -osastolla kaupitellut. Ko. suodattimen kanssa vain tarkkana öljyämisen kanssa ettei läträä litrakaupalla = MAF ei tykkää. Kyllä se nykyinenkin ilmansuodatin ja sen kotelo on suunniteltu siten, että saa tarvittavan määrän ilmaa.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 12:15

Mitä tarkoitat "teknisesti kunnossa"? Olen vanhempien autojen harrastaja ja tämä 2000 luvun ihme on vuosi malliltaan uusin autoni mutta haluan jatkaa vanhemman tyylin virittämistä tekemisen takia. Kesä projektia olen tästä ajatellut ja Jos maksan toiselle että hän ohjelmoi autooni tuosta vaan 40hp lisää loppuu tekemisen tarve ja raha niin ettei sitä itselleni tärkeisiin asioihin riitä. Tehoa tärkeämpää on tunnelma ja teeseitse meininki. olen voimaa.comin lastuttamalla iv gtillä ajanut ja tuntui oudolta liikkua lähes äänettä sellaisella vauhdilla. Voin olla väärällä foorumilla mutta jos tietoa löytyy kysymistäni asioista olen kiitollinen jos pystytte sitä jakamaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.4.2013 12:19

Sun pitää sitten vaan asennoitua siten että virittäminen ja äänten lisääminen on eri asiat. Sun tapauksessa ne ei juurikaan vaikuta toisiinsa, jos yhtään.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 12:33

Hajoshan ne pelihousut joltain :D no tottahan se on ettei suurista tehoista puhuta mutta puhuinkin piristämisestä enkä virittämisestä. Olen eri mieltä ettei ideoillani olisi mitään vaikutusta. Vapaammalla ilmanotolla saadaan kasvatettua vääntöä, katittomalla downpipellä tehoa ja turbon viivettä pienennettyä, bleederillä saadaan nostettua ahtopainetta, ja bypassillä myös vähentää turbo viivettä. Näillä kaikilla muutoksilla yhteensä saadaan kyllä huomattava vaikutus kaasuun vastaavuuteen ja kiihtyvyyteen. Ei järkyttävä mutta huomattava ja mukava murina :)

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 12:40

Ja eipäs aleta riitelemään. Pidetään tälläkin foorumilla kerrankin hyvän hengen old school kikkailu keskustelu! :D te kuitenki tiedätte näistä asioista niin ei takerruta siihen chippiin. Kiitän lepo.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 22.4.2013 12:57

Pystyykö tuosta edes bleedaamalla hirveästi ahtoja nostamaan? Miten herkästi se reagoi yliahtamiseen ja tekee "stopin"?

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 13:04

Sitä kysyn teiltä. Tosiaan kyseisen auton sielun elämästä ei vielä hirveästi tietoa ole mutta jossain muussa keskustelussa täälä siitä puhuttiin ihan hyvällä. Eikai bleedaamalla muutenkaan kovia ahtoja aleta hakemaan 0.1-0.2? Kuinka paljon tommonen kone suostuu ilmaa ottamaan ennenkuin tarvitsee alkaa koskemaan muihin leluihin? Syöttöön nyt ensimmäiseksi oletan?

Ja Kingiksenkin kysymykseen vastaus kiitos.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.4.2013 13:19

Itse pidän mainitsemaasi ahtopaineen nostoa jo virittämisenä.

Moottorinohjaus kompensoi syöttöä johonkin asti jonka jälkeen tarvitaan ohjelmamuutos. Ja se taas olisi se parhaan hyödyn antava muutos jo alunperinkin.

Maltillisellakin ohjelmalla saa luokkaa 20 kW lisää ilman muita muutoksia. Siihen hyvä putkisto niin lisäys onkin lähemmäs 35 kW ja olisi sitä ääntäkin.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 13:30

Näinhän se on Jorma mutta jos nyt vaikka kertoisit sen mikä tämä piste on ennen ohjelma muutoksen tarpeen tuloa. Etkä taida nyt vieläkään ymmärtää keskustelun pointtia joka on itse tekeminen ja sitä kautta auton kanssa lähentyminen ja ajofiiliksen nostaminen. Nyt Ei ole ideana hevosvoimat pelkästään tai vihreä monster energiajuoma lippis vinossa kahtasataa paahtaminen.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 22.4.2013 14:14

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -Diode-Mod Äkkiä Googlella löytyi tällainen "piristäminen" Toimivuudesta ei ole harmaintakaan aavistusta mutta kait ny google tietää? :)
http://www.vagscene.com/32_the_stock_tu ... 8t%29.html
ja tässä toinen listauksen omainen.

Miten tuo bleederi toimii tässä 1.8t koneessa, eikös se mene vikatilaan aika hätäisesti?
Sillä varmaan saa aika äkkiä seoksen laihalle vai?
Mullakin oli tuollainen Forgen By-pass, mutta se se ei kyllä mitään vaikuttanut autoon, alkuperäinen kun on ihan yhtä toimiva paitsi jos on rikki.

Antaako katsastusmies mennä läpi jos katti puuttuu?(olettaen että huomaa sen puuttumisen)

Joku cat-back putkisto jollei sitten ihan koko putkisto antaa ainakin paremmat äänet. Itsellä oli Bastuckin cat-back ja täytyy sanoa että oli kyllä omaan korvaan varsin mehevät äänet ihan tyhjäkäynniltä punarajaan asti.

Sitten olis se perinteinen g60 vauhtipyörä kevennettynä tai ei.

Mähän en näistä mitään tiedä mutta kunhan nyt ajattelen että onkhan asiat näin?

Halvalla ei taida nykyään päästä näissä hommissa jollei sitten ihan vaan räpeltämisen ilosta pulttaa autoon kiinni kaikki mahdollinen amistelu tavara joilla saa ääntä ja pers tuntumalta pirteyttä,

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.4.2013 14:42

Itsekin mietiskelin paljonko ECU antaa ahtojen nousta ennenkuin menee limppiin. Ei nyt Googlella sattunut silmään.

Eihän siinä kun alat vaihtamaan palikkaa ja laittamaan dynofaktaa pöytään niin näkee muutkin. Persedynohan taitaa tässä olla suurin mittari, vaikohäh?
Edellämainitut muutokset taitaa suurimmaksi osaksi vaikuttaa korvien välissä? +suhinoista oossomit kylillä.

Mukavahan näitä erilaisia ja varsinkin "perse edellä puuhun"-yrityksiä on seurailla, tahtoo monesti vaan jäähä se "tietojen" jakaminen tulevaisuudessa vähemmälle kun kummasti katoaa kirjoittelija foorumeilta...

Jos sulla on vakio ilmansuodatinkotelo AGUun ja suodatin niin voin ottaa sen. Saat vaihdossa paska(se)n BSR Optiflown ja lämmönsuojapellin.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 22.4.2013 16:17

Jos maksan toiselle että hän ohjelmoi autooni tuosta vaan 40hp lisää loppuu tekemisen tarve ja raha niin ettei sitä itselleni tärkeisiin asioihin riitä. Tehoa tärkeämpää on tunnelma ja teeseitse meininki. olen voimaa.comin lastuttamalla iv gtillä ajanut ja tuntui oudolta liikkua lähes äänettä sellaisella vauhdilla.


Öö joo. Eikö se ole suosiolla helpompi antaa sen verran periaatteistaan periks, että hankkia ensin se lastu ja ruveta sitten kikkailemaan erinäköisillä pikkuosilla? Lastukaan kuiteskaan hirveen hintainen ei ole ja "teholisäys" on taattu, jopa persdynolla. Kyllähän näihin peleihin äänet edukkaasti saa, tosiaan se 50 - 100 € ja sulla on vaparisuodatin, sit keskimmäinen vaimennin pois ja perälle mutunetistä peruspönttö? Yks vaihtoehto on myös leikellä alkuperäinen suodatinkotelo niin rupee imemään (äänien perusteella), mut Sebastian ilmoitti jo ostavansa sen OEM-kotelon.

Ja jos tuota fiilistä hakee, niin kyl lähtisin alustaa päivittämään jäykemmäksi. Ajamisen meininki tässä on itelläkin hakusessa ja jämäkämpi alusta on hyvä edistysaskel sille tielle.

Mutta ei muuta, en puutu en tartu, ennakkoluulottomasti etiäpäin :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.4.2013 16:53

Näinhän se on Jorma mutta jos nyt vaikka kertoisit sen mikä tämä piste on ennen ohjelma muutoksen tarpeen tuloa.
Se ei ole yksiselitteinen juttu. Kukaan ei näillä spekseillä pysty sitä tarkasti kertomaan. Sitten kun ahtaa liikaa pyyntiin nähden niin vikatila menee päälle. Ja jos mekaanisesti nostetaan ahtoa niin se sitten vaan pitää kokeilla.

Etkä taida nyt vieläkään ymmärtää keskustelun pointtia joka on itse tekeminen ja sitä kautta auton kanssa lähentyminen ja ajofiiliksen nostaminen.
Luultavasti en. Mun mielestä ehdottomasti paras ajofiiliksen nostaminen on tehonlisäys :)

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 22.4.2013 17:04

Ainakin kun Motestilla kysyin bleedistä, niin oli aika tyly vastaus, ettei tule toimimaan. Motronic seuraa ahtoja jatkuvasti ja herjaa hyvin äkkiä jos ahdot eivät ole mitä ohjelma on pyytänyt. Tosin minulla on sähkökaasullinen pitkittäiskone.

Pitkittäisessä kun vaihtoi K04:n sai jo auton limp modeen virisoftalla vaikkei varmaankaan ahtanut juurikaan enemmän kuin K03. Harinen on ilmeisimmin tehnyt softia mistä poistaa tuon N75:n käytöstä ja sillä saanut bleedillä toimimaan ahdot, mutten näe mitään järkeä tässä virityksessä kun tuo vakiosäädin kuitenkin toimii isommillakin ahdoilla.

Helpoin tapa saada lisää tehoja on ostaa se softa (sen jälkeen tulee jo kalliiksi lisähevoset). Jos tuntuu ettei se 190-200 hevosvoimaa riitä, tekee suunnitelman paljonko haluaa koneesta irti, ostaa osat valmiiksi ja sitten menee custom ohjelmointiin. Jokainen väliväihe kuitenkin maksaa ja jos haluaa luotettavan pelin on auto ohjelmoitava uudelleen jokaisen rautamuutoksen jälkeen. Jos kikkailemalla virittää konetta olisi hyvä ostaa laajakaista seosmittari ja luotettava ahtopainemittari, muuten voi halpa viritys tulla yllättävän kalliiksi.

Jos haluaa vain lisää ääntä, keskiänkkäri pois, pörinäpönttö perälle, split-R tai kartiofiltteri kiinni ja suhisee jo vakioahdoilla. Sitten on noita vekottimia pakoputkeen mitkä matkii turboääniä ;)

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 18:30

Jes kiitos kokkeli vagscenen jutut on juuri sitä mitä oli mielessä!

Sebastiania ymmärrän hyvin :D

ja Hart sai lopullisesti pään käännettyä.. Näköjään pitää järjestystä tosiaan muuttaa.. Alusta ja vanteet ovat jo kunnossa...

No vi**u ei tätä autoa sitten vissiin kannata jättää ohjelmoimatta mutta autolla on ajettu jo 240tkm. Huollot on tehty normaalisti ja tekniikasta huoltokirjaan luottaen on pidetty huolta. Uskaltaako enään lastutella oikeasti huoletta?

Senkin p*rsereiät! :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.4.2013 18:42

Kyllähän sillä voi "huolettomasti" ajaa, toki noi on sellaset kilsat että jotain vois mennä ilman ohjelmaakin!

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 18:48

Kiitos maastomato tiedon hankinnasta. Tuli näköjään ostettua liian uusi auto ilman tämän luokan tausta tutkimusta.

Noh.. mitkä lastut on hinta/laatu/kulutus/teho/vääntö suhteeltaan hyviä? Halvin? Ja onko
halvin=paskin? Olen ymmärtänyt ettei noilla loppujen lopuksi niin hirvesti eroa ole.

Ystävät hyvät aloitetaan lempi puheen aiheenne :D ja tosiaan niitä kilsoja oli 240tkm.

Ja nyt kun saitte minut innostumaan niin osaako joku tarkasti kertoa mitä asioita lastulla juuri tässä koneessa säädellään?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.4.2013 18:51

Ite oon MoTestilla käyttäny ja hyvin on pelanneet vehkeet, kuullu hyvää palautetta muiltakin.
Ahtojahan tossa nostetaan muunmuassa.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 22.4.2013 19:23

katsoppa vaikka topic nimeltä Gallup lastutetun 1.8t n omistajille

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 19:24

Jep mutta kuinka paljon? Tapahtuuko esim sytytyksen ajoitukselle mitään? Mites polttoaineen syöttö? Kertokaa kaikki kiinnostaa liikaakin.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 22.4.2013 19:59

Mahtavaa tarzi! Kävin Motestin sivuilla ja niillä oli sielä lastu+dyno tarjous 350e 1.8t ja 1.9tdi vag koneisiin. Voitto!

Mitäs sen lastun jälkeen :P :D

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 22.4.2013 20:41

Tekemisen meininkiä saat kun asennat keulalle ison coolerin, jotta niistä suurista ahdoista ois hyötyä kesemmälläkin.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 22.4.2013 21:08

Jos siihen autoon meinaa muutakin laittaa kuin pelkän lastun niin eikös se kannata asentaa ensin downpipe (ja muut sälät) ja sen jälkeen hakea Stage 2 lastu suoraan niin saa kaiken hyödyn niistä lisäpalikoista irti?

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 22.4.2013 21:16

Oliko tää minkä vuotinen peli? Sillä "k03s" turbollahan saa jo 210 hepan lukemat, kun vaihtaa esim.:
- Avaramman downpipen
- Putkiston
- Turbo Inlet Pipe
- Välijäähdytin (upgrade SMIC, FMIC vai vesiruisku, siinäpä pulma =) )
- Lastu
- Kai siihen voi vaikka Apexin Duel Funnelin heittää tuomaan niitä imuääniä (tämä siis kuivan mallin suodatin eikä tuhoa MAFia)

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 22.4.2013 22:37

No tämäkin kuiva vs öljytty keskustelu on aika mielenkiintoinen. Itsellä ollut BMC:n suodatin vuoden kiinni mitä ennen oli ensin kaverin 1.8T skodassa ja kaverin 1.8T A4:sessa. Eikä yksikään näistä autoista ole räjähtänyt. Samoin Ex volvossa oli öljyttävä k&n filsu eikä maffi mennyt. Huoltaa vain ohjeiden mukaisesti ja öljyää maltilla niin ei mene sitä öljyä maffille asti. Mutta onhan tuo Dual funnel varmasti parhaimpia suodattimia mitä on tarjolla, mutta on vain aika hintava.

Minultakin menee ääni MoTestille. Hinta/laatu on erinomainen ja kotimatka jyväskylästä on pirun hauska, riippuen tietysti asuuko liian lähellä. Kolme kertaa vasta käynyt tuolla, mutta joka kerta on mies ylittänyt odotukset.

Ja kuten aiemmin sanoin, tee ensin muutokset ja sitten softamuutos. Esim virtaavammalla putkistolla ja välärilla saadaan enemmän irti eikä tarvitse joka viikonloppu ajaa jyväskylään.

Myös kannattaa pitää mielessä että välttämättä vanha bypassi ei välttämättä ole enään iskussa joten sen saattaa joutua vaihtamaan (uusi maksaa vajaan 40€ speed-autoteilellä tai sitten split R jos ääniä kaivattiin). Yleisesti ottaen lastuhan ei riko mitään jos tekijä tietää mitä tekee, mutta saattaa paljastaa piileviä vikoja kuten juuri vanhan bypassin tai lopussa olevan kytkimen.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 23.4.2013 8:04

Noilla vapareilla saa muutaku maf sököks ja sontaa ahtimelle, ääniin vaikuttaa mutta kulkuun ei tarpeeksi että edes kannattais. 1.8T softatussa passatissa oli ja ei hyötyä.
Jos pihinää haluaa niin kokemuksella softaus + forgen suhautin. Kyllä kuuluu pihautukset.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 27.4.2013 12:38

Mikäs nyt mättää kun kytkin poljin menee pohjaan eikä enään nouse.? Pienivara siinä on että kytkin ottaa mutta vaihteet ei mene ilman rohinaa päälle? Voiko tuota jotenkin säätää ja millanen mekanismi näissä yleensäkkin on?

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.4.2013 13:30

Nestetoiminen kytkin ja nyt taitaa poljin tai työsylinteri vuotaa ja remonttia tiedossa.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 27.4.2013 14:07

Juu tottakai mutta minkälaista?

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 27.4.2013 14:12

Juu tottakai mutta minkälaista?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.4.2013 14:39

Sylinterin vaihtoa.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 27.4.2013 14:54

Noni hyvä. Jos oon oikein ymmärtänyt niin ei mikään paha homma vai? Missäs päin se konehuonetta lymyilee?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.4.2013 14:59

Jos on työsylinteri joka vuotaa niin ei ainakaan vr6:ssa ole paha homma vaihtaa, tästä en tiedä millaisessa paikassa on, vaihteiston kyljestä/alta/päältä kuitenkin löytyy. Jos taas on pääsylinteri, joka on polkimessa kiinni niin se onkin vähän ilkeempi vaihtaa.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 29.4.2013 6:56

Juu ilmasin kytkimen ja nyt toimii normaalisti. Työsylinterin kävin myös hommaamassa peräkonttiin jos tulee vaihdon tarve.

Mood
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.4.2013 9:25

ViestiKirjoittaja Mood » 3.5.2013 7:08

Mitäs yritin etsiä putkisto keskustelua foorumilta mutten mitään kokonaista löytänyt, niin mietin tässä siis että olisiko mitään edullista bolt-onia olemassa vai pitääkö pistää itse kasaan?

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 3.5.2013 23:06

aikanaan agu moottorisesta golfista sain 220hv/311nm pelkästään k03s ahtimella. kaikki muut palikat oli täysin vakiot. auto oli lähes diiselimäinen ajaa, sen verta alhaalta lähti vääntökäyrä jyrkästi nousemaan. karalan mika väänti ohjelman. nyt uudet kujeet mielessä :) tosin käytin myös motestilla 1,9tdi pd golfia ja hyvä tuli siitäkin.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 4.5.2013 12:02

Tuosta putkesta sen verran että itse rakentelin Miltekin 3" downpipesta, siihen 3" keraaminen katalysaattori ja BSR 2.5" loppuputkisto kahdella vaimentimella. Äänet on kohtuulliset eikä häiritse esim matkaajossa.

Imupuolesta sen verran että Audin S3 imusarja eli kaasuläppä siirtyy akun puolella, näin ollen saa isomman coolerin keulalle ja ahtoputket järkevästi ja lyhyempänä. Vakio ilmanputsarin tilalle R32 hilut eli isompi imupuoli ajovalon takaa, 3" MAF mahtuu kiinni ja siitä semcon silkooniletkulla turbolle, näin ollen ilman saanti riittää varmasti +300hp tehoihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa