Passat 3BG tekniikanvaihto, 2.0 -> 1.8T

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

Passat 3BG tekniikanvaihto, 2.0 -> 1.8T

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.3.2013 10:26

Suunnitteilla alkaa tekniikanvaihtoa 2.0 3BG Syncroon. Sen verran selvittelin katsastusasemalta homman laillisuutta, että se ei tule olemaan ongelma. Saman mallisarjan koneen saa vaihtaa toisen tilalle, jarrujen päivitystä tosin vaaditaan elintenluovuttajan tasolle, mikä ei tässä tapauksessa ole ongelma.

Mutta nyt kysymykseni; Onko johtosarjat kuinka lähellä toisiaan ko. koneissa? Nuo sähköhommat vähän hämärän peitossa itsellä. Koko johtosarjan vaihdolla toki pääsisi yksinkertaisimman, mutta tavoista myös työläin.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.3.2013 11:21

Vertaile kytkiksiä ja huomioi mahdolliset varustekohtaiset ja vuosimallikohtaiset erot, kaikki vaikuttaa.

En kyl ymmärrä että miksi aihioksi pitäs ottaa surkein vaihtoehto. Veekuus highlineen ei tarviis vaihtaa ku kone, kun taas johonkin ykskolmoseenfirstlineen joutuu vaihtaa enemmän tekniikkaa, lisäämään kaikki pakolliset varusteet ja lisäksi vielä pitää todistella leimasedälle asioita.
Paitsi jos on tekemässä kilpuria ni eikai sillä lähtökohdalla sitte niin väliä. Toki siinä tapauksessa kannattaa miettiä aihioksi vaikkapa B5 A4 tq sedania; valmiiks oikeeta tekniikkaa, mut kevyempi ja ketterämpi vietävä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.3.2013 13:02

Samanlaisilla varusteilla olisivat kapistukset. Suunnittelua vaan, onko järkevää moiseen alkaa. Jenkeistä sais 1.8T 4Motion Passattia, veroineen ja leimattuna pyörittäisiin 10 000e hujakoilla. Ei taida olla rahallisesti kannattavaa, ennemmin sijoittaa tuohon valmiiseen jenkkituontiin. Yksi mahdollinen vaihtoehto kanssa A4 b6 avantti kyseisellä kombinaatiolla. Pitää funtsia. Mutta joku asiasta enemmän tietävä voisi laittaa juttua kuinka moottorin johtosarjat eroavat toisistaan.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.3.2013 19:13

Eli nyt on selvitelty sen verran että moottorin johtosarjan joutuu ainoastaan vaihtamaan. Käsittääkseni ECU kotelossa olevat neljä liitintä ovat samanlaiset joka autossa, siihen sitten kiinnitetään moottorin johtosarja. Tänään otin koneen irti 3B 1.8T:stä ja koneen johtosarjan, tsiigasin sit tuota oman 3BG 1.9TDI:n ecu koteloa ja saman väriset liittimet ja sama määrä :O

Voisiko olla noin yksinkertaisesti tehty että johtosarja autossa ns. neutraali, johon tulee sitten moottorin johtosarja kiinni? Tuntuu liian helpolta, kokemusta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa