Suunnitteilla alkaa tekniikanvaihtoa 2.0 3BG Syncroon. Sen verran selvittelin katsastusasemalta homman laillisuutta, että se ei tule olemaan ongelma. Saman mallisarjan koneen saa vaihtaa toisen tilalle, jarrujen päivitystä tosin vaaditaan elintenluovuttajan tasolle, mikä ei tässä tapauksessa ole ongelma.
Mutta nyt kysymykseni; Onko johtosarjat kuinka lähellä toisiaan ko. koneissa? Nuo sähköhommat vähän hämärän peitossa itsellä. Koko johtosarjan vaihdolla toki pääsisi yksinkertaisimman, mutta tavoista myös työläin.
Passat 3BG tekniikanvaihto, 2.0 -> 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
Vertaile kytkiksiä ja huomioi mahdolliset varustekohtaiset ja vuosimallikohtaiset erot, kaikki vaikuttaa.
En kyl ymmärrä että miksi aihioksi pitäs ottaa surkein vaihtoehto. Veekuus highlineen ei tarviis vaihtaa ku kone, kun taas johonkin ykskolmoseenfirstlineen joutuu vaihtaa enemmän tekniikkaa, lisäämään kaikki pakolliset varusteet ja lisäksi vielä pitää todistella leimasedälle asioita.
Paitsi jos on tekemässä kilpuria ni eikai sillä lähtökohdalla sitte niin väliä. Toki siinä tapauksessa kannattaa miettiä aihioksi vaikkapa B5 A4 tq sedania; valmiiks oikeeta tekniikkaa, mut kevyempi ja ketterämpi vietävä.
En kyl ymmärrä että miksi aihioksi pitäs ottaa surkein vaihtoehto. Veekuus highlineen ei tarviis vaihtaa ku kone, kun taas johonkin ykskolmoseenfirstlineen joutuu vaihtaa enemmän tekniikkaa, lisäämään kaikki pakolliset varusteet ja lisäksi vielä pitää todistella leimasedälle asioita.
Paitsi jos on tekemässä kilpuria ni eikai sillä lähtökohdalla sitte niin väliä. Toki siinä tapauksessa kannattaa miettiä aihioksi vaikkapa B5 A4 tq sedania; valmiiks oikeeta tekniikkaa, mut kevyempi ja ketterämpi vietävä.
Samanlaisilla varusteilla olisivat kapistukset. Suunnittelua vaan, onko järkevää moiseen alkaa. Jenkeistä sais 1.8T 4Motion Passattia, veroineen ja leimattuna pyörittäisiin 10 000e hujakoilla. Ei taida olla rahallisesti kannattavaa, ennemmin sijoittaa tuohon valmiiseen jenkkituontiin. Yksi mahdollinen vaihtoehto kanssa A4 b6 avantti kyseisellä kombinaatiolla. Pitää funtsia. Mutta joku asiasta enemmän tietävä voisi laittaa juttua kuinka moottorin johtosarjat eroavat toisistaan.
Eli nyt on selvitelty sen verran että moottorin johtosarjan joutuu ainoastaan vaihtamaan. Käsittääkseni ECU kotelossa olevat neljä liitintä ovat samanlaiset joka autossa, siihen sitten kiinnitetään moottorin johtosarja. Tänään otin koneen irti 3B 1.8T:stä ja koneen johtosarjan, tsiigasin sit tuota oman 3BG 1.9TDI:n ecu koteloa ja saman väriset liittimet ja sama määrä :O
Voisiko olla noin yksinkertaisesti tehty että johtosarja autossa ns. neutraali, johon tulee sitten moottorin johtosarja kiinni? Tuntuu liian helpolta, kokemusta?
Voisiko olla noin yksinkertaisesti tehty että johtosarja autossa ns. neutraali, johon tulee sitten moottorin johtosarja kiinni? Tuntuu liian helpolta, kokemusta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa