mk2 16v kytkin ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

mk2 16v kytkin ongelma

ViestiKirjoittaja hartokki » 11.3.2013 10:26

mikähän lie vikana kun ei riitä säätövara manuaali eikä automaatti säätöisessä kytkinvaijerissa. aivan kuin vaijerit olisivat liian pitkiä. kytkinvipu menee n.90asteen kulmaan ennenkuin se rupee "irroittamaan" kytkinvivun päähän olen ostanut uudet sokat ja kumit. aikaisemmin en ole vaan tähän asiaan perehtynyt koska oli semmoinen oma patentti tuossa kytkinvivun päässä jolla sai nämä välykset pois, kytkin siis pelaa normaalisti kun esim jonkin kapulan heittää tuonne vaijerin väliin että saa tyhjäty pois.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.3.2013 10:35

Tarkasteleppas kytkimen käyttökäpälää painelaakerin päästä.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 11.3.2013 10:58

laatikko oli irti tässä remontin yhteydessä ja käytin silloin irti sen, näytti olevan silmämääräisesti ehjä... mietin että pystyykö tuota kytkinvipua säätämään jotenkin tai onko sen joku voinut joskus laittaa ns.väärään asentoon? vai onko se tehty sillälailla että menee vain yhdessä asennossa tuohon booreille?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.3.2013 11:42

Se kytkimen käyttötanko laatikon kytkinakselin sisässä on kuluvaa materiaalia, ja painelaakerikin voi pettää vaikka ei välttämättä mitenkään ääntelis alkuun. Tosin itsellä kun se kosahti, niin tuntu niinku vaijeri ois katkennu ja laakeri löyty kolmena palasena sieltä kolostaan.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 11.3.2013 17:34

painelaakeri oli ehjä, hypistelin sitä käsissä jossain vaiheessa, oli ina merkkinen. minulla on tosiaan automaatti säätöinen vaijeri tuossa ja tänään ostettu uusi manuaali säätöinen. kummallakaan ei riitä säätövara että saisi kytkimen toimimaan..

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 11.3.2013 20:00

äskön kävin tallilla aukasemassa tuon lätkän tuolta laatikon päästä. tutkin sen kynnen joka painaa painelaakeria ja se näyttäisi olevan ehjä. työntötankokin näyttäisi olevan ehjä ja n.34.1cm pitkä... ideat loppuu kohta

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.3.2013 20:04

siis onko pelannu ennenku olet ekan kerran käyttäny automaattisäädöllä olevaa vaijeria irti?

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 11.3.2013 20:10

tuossa on aina ollu minun aikana manuaali säätöinen vaijeri kiinni, silloin kun ostinkin tuon niin sinne kytkin vaijerin juureen(laatikon puolelle) oli tehty semmoinen viritys jolla oli otettu tavallaan se "välys" pois siitä vaijerista koska vaijerin oma säätö ei riittänyt kiristämään vaijeria tarpeeksi jotta se olisi toiminut. sieltä puuttui se sokka pakettikin vaijerin päästä joten sinnekin oli tehty omia virityksiä. muuten kytkin toimii normaalisti kun vaan laittaa jotain "kapulaa" sinne vaijerin juureen että välykset saa pois

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.3.2013 20:16

http://www.evwparts.com/Merchant2/graph ... 798105.jpg

onkos siellä vaijerin päässä nämä osat?

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 11.3.2013 20:29

nyt on kyllä kun viikko sitten ostin nuo sinne, eli aikaisemmin siellä oli n.4cm pitkä "mutteri" jolla otettu se välys pois ja sitten semmoinen prikka viritys...

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 11.3.2013 20:49

en tiedä saako kuvista selvää mutta tuo näyttäisi että on mutkalla vähäsen, ja onko mahdollista että tuo olisi väärään kohtaan laitettu tuota akselia?

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa