Mk2 Polo Coupe 1.3 -> 1.8
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 Polo Coupe 1.3 -> 1.8
Varsin huonosti löytyi tietoa asiasta, joten kysellään tässä tarkemmin asiasta.
Eli Mk2 Polo Coupe 1.3 kaasarikoneella ja 4-vaihteisella laatikolla kyseessä, josta kansi halki. Pihassa taasen lojuu Mk2 Jetta 1.8 RH kaasarikoneella ja 5-vaihteisella laatikolla osina.
Kysymys siis kuuluu, onko edes mahdollista istuttaa tuota 1.8-moottoria Polon keulille laillisesti? Jos saa, niin mitä kaikkea vaatii ja mitä käytetään vertailumallina?
Sähkösarjat yms. saa Jetasta, kuten myös suurimman osan alustan osista, jos sellaisia tarvitaan.
Kiitokset etukäteen neuvoista ja tiedoista!
Eli Mk2 Polo Coupe 1.3 kaasarikoneella ja 4-vaihteisella laatikolla kyseessä, josta kansi halki. Pihassa taasen lojuu Mk2 Jetta 1.8 RH kaasarikoneella ja 5-vaihteisella laatikolla osina.
Kysymys siis kuuluu, onko edes mahdollista istuttaa tuota 1.8-moottoria Polon keulille laillisesti? Jos saa, niin mitä kaikkea vaatii ja mitä käytetään vertailumallina?
Sähkösarjat yms. saa Jetasta, kuten myös suurimman osan alustan osista, jos sellaisia tarvitaan.
Kiitokset etukäteen neuvoista ja tiedoista!
onko edes mahdollista istuttaa tuota 1.8-moottoria Polon keulille laillisesti
1272cc + 25 % = 1590 kuutiosenttiä, eli jo pelkän kuutiotilavuuden takia ei ole mahdollista ainakaan normi muutoskatsastuksella.
Jos saa, niin mitä kaikkea vaatii
Tee Se Itse
- moottorin + vaihteiston kannakkeet
- vaihdevivusto
- vetoakselit
- pakoputkisto
... ainakin. Muutakin pientä rakentelemista joutunee tekemään.
ja mitä käytetään vertailumallina?
Polo G40
Sähkösarjat yms. saa Jetasta, kuten myös suurimman osan alustan osista, jos sellaisia tarvitaan.
Jetan ja Polon alustan osista ainoastaan jarruosat taitavat olla vaihtokelpoisia keskenään.
Hieman alakanttiin lipsahtanut prosenttien määrä muutettu oikeaksi.
Viimeksi muokannut jii_bee, 10.3.2013 1:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ai helvetti, eli tämäkin hommaa tyssäsi näihin Suomen lainsäädäntöihin..
Ei kai auta siis kuin metsästää ehjä kansi ja laittaa ajoon tuolla 1.3l moottorilla ja myöhemmässä vaiheessa ryhtyä miettimään tekniikan vaihdosta.
Kysytään vielä sen verran, että onko tuon 5-vaihteisen lootan, joka siis tuossa RHssa kiinni, naittaminen tuohon 1.3l tuhoontuomittu ajatus vai onko toivoa sen sihteen saada käymään? Mielessäni arvailen jo ääneti, että taitaa olla mahdoton tehtävä. Tosin eikös 1.3l Mk2 Golfeja saanut 5-lovisella laatikolla? Niistähän varmaan kävisikin lähes heittämällä loota tuohon Polossa olevaan 40kw 2G(?) moottoriin.
Ei kai auta siis kuin metsästää ehjä kansi ja laittaa ajoon tuolla 1.3l moottorilla ja myöhemmässä vaiheessa ryhtyä miettimään tekniikan vaihdosta.
Kysytään vielä sen verran, että onko tuon 5-vaihteisen lootan, joka siis tuossa RHssa kiinni, naittaminen tuohon 1.3l tuhoontuomittu ajatus vai onko toivoa sen sihteen saada käymään? Mielessäni arvailen jo ääneti, että taitaa olla mahdoton tehtävä. Tosin eikös 1.3l Mk2 Golfeja saanut 5-lovisella laatikolla? Niistähän varmaan kävisikin lähes heittämällä loota tuohon Polossa olevaan 40kw 2G(?) moottoriin.
Noniin, kysellään tässä samassa aiheessa, kun vaihdelaatikoistakin on hiukan ollut keskustelua.
Eli, eräällä purkaamolla pisti silmään osina oleva facelift-mallin 86c Polo Variant 1.3i moottorilla, josta löytyy tämä harvinaisuudeksikin väitetty 5-lovinen loota.
Kysymys kuuluukin, että käykö tuosta uudemmasta 86c Polosta tuo vaihteisto tuohon omaan '89 Polo Coupeen? Eihän noissa ole siis eroja vaihteistojen osalta, että pitäisi siis olla plug-and-play? Tarvitsiko sinne laatikolla lisäkannattimen?
Toinen asia liittyy mittaristoon.
Kuinka paljon pitää johtosarjaa muuttaa, jos haluan asentaa tuon facelift-mallin kierroslukumittariston tuohon vanhemman Polon kojelautaa? Pientä leikkailua se taitaa vaatia vai onko jo viisaampaa uusia koko kojelauta facelift
-malliseksi?
Kiitokset etukäteen vastauksista!
Eli, eräällä purkaamolla pisti silmään osina oleva facelift-mallin 86c Polo Variant 1.3i moottorilla, josta löytyy tämä harvinaisuudeksikin väitetty 5-lovinen loota.
Kysymys kuuluukin, että käykö tuosta uudemmasta 86c Polosta tuo vaihteisto tuohon omaan '89 Polo Coupeen? Eihän noissa ole siis eroja vaihteistojen osalta, että pitäisi siis olla plug-and-play? Tarvitsiko sinne laatikolla lisäkannattimen?
Toinen asia liittyy mittaristoon.
Kuinka paljon pitää johtosarjaa muuttaa, jos haluan asentaa tuon facelift-mallin kierroslukumittariston tuohon vanhemman Polon kojelautaa? Pientä leikkailua se taitaa vaatia vai onko jo viisaampaa uusia koko kojelauta facelift
-malliseksi?
Kiitokset etukäteen vastauksista!
Nostetaan tätäkin ihan piruttaan.
Polon tekniikka on vaihtumassa mk2 Jetasta lähtöisin olevaan 1.3l nelipisteruiskutekniikkaan, jonka kaverina on 5-vaihteinen laatikko.
Moottorihan nyt menee suoraan paikoilleen ja kaikki tarvittava sähköhilppeet tulee myös mukaan, jos johtosarjaa on tarvetta muutella.
Vaihdelaatikko taitaa edelleen tarvita sitä kannatinta, jonka nyt varsilla saankin tuosta ex-kakkisgolfin raadosta, mutta tarvitsiko sitä vaihdekeppiä ja sitä siirtotankoa muokata mitenkään?
Entä miten suuria eroja on tuolla Polon ja Jetan apurungoilla lähinnä kiinnityskohtien sekä leveyden suhteen? Lähinnä mietin, että asentaisi tuon kakkiksen apurungon sinne samalla, niin muuttuisi nuo iskaripaketit, tukivarret yms. paremmiksi ja säädettävää alustaakin saisi halvemmalla :D
Vai onko tuo runkojen swappaus tuhoontuomittua ja mitä ongelmia siitä mahdollisesti konttorilla seuraisi?
Polon tekniikka on vaihtumassa mk2 Jetasta lähtöisin olevaan 1.3l nelipisteruiskutekniikkaan, jonka kaverina on 5-vaihteinen laatikko.
Moottorihan nyt menee suoraan paikoilleen ja kaikki tarvittava sähköhilppeet tulee myös mukaan, jos johtosarjaa on tarvetta muutella.
Vaihdelaatikko taitaa edelleen tarvita sitä kannatinta, jonka nyt varsilla saankin tuosta ex-kakkisgolfin raadosta, mutta tarvitsiko sitä vaihdekeppiä ja sitä siirtotankoa muokata mitenkään?
Entä miten suuria eroja on tuolla Polon ja Jetan apurungoilla lähinnä kiinnityskohtien sekä leveyden suhteen? Lähinnä mietin, että asentaisi tuon kakkiksen apurungon sinne samalla, niin muuttuisi nuo iskaripaketit, tukivarret yms. paremmiksi ja säädettävää alustaakin saisi halvemmalla :D
Vai onko tuo runkojen swappaus tuhoontuomittua ja mitä ongelmia siitä mahdollisesti konttorilla seuraisi?
Entä miten suuria eroja on tuolla Polon ja Jetan apurungoilla lähinnä kiinnityskohtien sekä leveyden suhteen?
Ainakin sellainen ero että Mk2 Jetassa on apurunko, Polossa ei.
Kakkiksessa tukivarret, kallistuksenvakaaja, hammastanko, moottori + voimansiirto kiinnittyvät apurunkoon ja apurunko koriin.
Polossa kaikki em. osat kiinnitetään suoraan koriin.
Sittenhän tämä tuleekin olemaan melko kivuton toimenpide vaikka laatikon kannatin ja pienet johdotustyöt tulevat hidastamaankin valmistusmista
Tarkoitin siis että ihan pienellä kakkiksen osat eivät Polon alle mene...
Tuolta saanee jonkinlaisen kuvan millaisia osasia siellä on.
Lähinnä mietin, että asentaisi tuon kakkiksen apurungon sinne samalla, niin muuttuisi nuo iskaripaketit, tukivarret yms. paremmiksi ja säädettävää alustaakin saisi halvemmalla :D
Kun ottaa huomioon sovitustyön määrän, kannattaa ehkä kuitenkin vielä harkita niitä Polosen omia coilovereita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa