Bora swap mielessä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mökö
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.3.2013 19:46

Bora swap mielessä

ViestiKirjoittaja Mökö » 4.3.2013 19:53

Onko kellään kokemusta 2,3 v5 4 motion Boran moottorinvaihdosta.
Eli olis tarkoitus (haave) tehdä nelistävä 1,8 T Bora.

Vai pitääkö tyytyä vaan jakopää remppaan???

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.3.2013 21:35

Aika iso homma, ellei löydy täydellistä luovuttajaa. V5 (Vr6 sukuset) vaihdelaatikko ei käy 4 koneen perään.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.3.2013 22:21

Onko kellään kokemusta 2,3 v5 4 motion Boran moottorinvaihdosta.
Eli olis tarkoitus (haave) tehdä nelistävä 1,8 T Bora.

Tekstin perusteella tuohon (mahdollisesti tallissa makaavaan) 2,3 v5 4motion Boraan ois haaveena laittaa 1,8T tekniikka? Tämäkö?

Mökö
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.3.2013 19:46

ViestiKirjoittaja Mökö » 5.3.2013 0:47

Fiksuinta olis varmaankin hommata elimen luovuttaja, jos kerran V5:sen 6 lovinen loota ei käy 1,8t:hen.
Mites nelikko kilkkeet istuu sitten 1,8t:n lootan perään?
Käykö golffi luovuttajaksi vai A3 jota on tehty ko. Yhdistelmällä???

Kyseessä ei ole ilmokkeen yksilö, kyseessä oleva boratti on ollu meillä kohta vuoden.

Pitää tässä tiedustella "tyhmiä" kun ei ole aikaisemmin VAG tekeleitä ollut. Joten kiitos etu ja takakäteen kaikista vinkeistä .

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2013 3:40

Kulmavaihde ei tainnu käydä etuvetosen laatikkoon.
Eli tarvitset 1.8t nelikon laatikon, johon pulttaa V5 kulmavaihteen.
Ja laatikot on oltava samaa sukua, eli 02M tyyppiä.
4 korisissa ei taidakaan olla 02C:tä?

Mökö
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.3.2013 19:46

ViestiKirjoittaja Mökö » 6.3.2013 0:54

Vai olisko helpompi lykätä 2,8 vr6 vr5 tilalle.
Ottais padan "pöydälle" ennen vaihtoa
Miten johdotukset, ja onko vr6:sta vaijerikaasulla?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.3.2013 1:19

Isompaa jos lähtee laittaa, niin samalla vaivalla sit 3.2 sinne.
Jos vaan teho yms % riittää.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.3.2013 1:25

Kyllä sinne r32 menee, mutta 1.8t on kuitenkin enemmän voimaa, pienemmällä verolla ja pienemmällä vakuutusmaksulla.

Mökö
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.3.2013 19:46

ViestiKirjoittaja Mökö » 6.3.2013 1:41

Juu 1,8t olis hjuva, mutta taitaa olla niin paljon enemmän hommaa kuin vinkkelissä.
Kyllä mulle varmaan 2,8 riittäis, ja eikös 99 mallisissa vero määräydy massan mukaan?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 6.3.2013 7:43

Kyllä sinne ennemmin se 1.8tuhnu kannattaa laittaa. Voi olla isompi homma ku 2,8:ssa, mutta jouheampi käytettävys&parempi suorituskyky pienemmillä yllpitokuluilla on kyllä vaivan arvoista.
Onko poikittaiskoneisten laatikon epäsopivuus fakta vai internetfakta? Pitkittäiskoneisessa 1.8t meni veekutosen tilalle ihan sukkana, vaikkakin joidenkin internetfaktojen mukaan sekin on ihan tekemätön paikka.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.3.2013 7:45

Vr6 sukusissa koneisissa on kytkinkoppa erillainen kuin 4 koneissa. Ja tais olla kone vielä eri kulmassakin.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.3.2013 14:36

Kyl noi vaihteistojen kopat on erilaisia nelos ja v(r)6 koneisissa, mut noissa haldex peleissä kulmavaihteet ja perät on samoja...

Hannnu
-
Viestit: 86
Liittynyt: 6.10.2010 2:40

ViestiKirjoittaja Hannnu » 27.11.2013 22:55

Pahoittelen vanhan topikin nostoa, mutta itsekin tätä pyörittelin päässä...

Käsittääkseni elinten luovuttajaksi kannattaisi melkeinpä etsiä samanikäinen TT/ S3 raato? Nelikkona siis. Eikös näissä sama laatikko ole kuitenniii?

Kyttäilisi virosta jotain halpaa pommia, ja levittelisi sitten koneen eka pöydälle yms. ja sähköthän saisi luovuttajasta? Koodailuja varmaan tarvitsisi.

Torseni versioiden koneet ei varmaan passaa sitten mitenkään päin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa