golf 2 16v kr öp anturit?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

golf 2 16v kr öp anturit?

ViestiKirjoittaja hartokki » 1.3.2013 14:30

minkä väriset öljynpaine anturit alkuperäisesti on kyseisessä motissa.? kirkkaan yläpaine anturin merkkiliikkeestä ostin jo mutta minkä värinen tuo alapaine anturi pitäisi olla? eikös se alkuperäinen ole luokkaa 0.3bar? saisiko siihen jotain isompaa tilalle että huomaisi heti jos paineissa on häikkää...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.3.2013 14:35

Loytyyhän niitä. Lueskele vaikka FAE:n kataloogia. Mittari olisi parempi siihen tarkkailuun.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 3.3.2013 21:37

Alapaine on joko sininen tai ruskea. Öljynpaine mittari on hyvä jos paineet huolestuttaa.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 4.3.2013 14:53

ok, minulla on öljynpaine mittari(elektroninen autogauge) . onko oikein että tyhjäkäynnillä (kierrokset on alle 1000rpm) öljynpaineet on mittarin mukaan n.0.7-0.8bar? ja 2000rpm tasan 2 bar. vaikka kuinka jenkua antaa niin ei nouse yli 3.5barin. vai onko minun mittari rikki. edellisillä öljyillä kun kone oli täysin kylmä ja käyntiin laittoi öljynpaineet paukahti mittarin pohjaan ja laski sitä mukaa kun öljyt lämpesi, näillä 5w/40 öljyillä ei kylmänäkään nouse lähellekkään mittarin pohjaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.3.2013 15:29

Kuulostaa hieman vähäiseltä. Kannattaa varmistaa kunnon mekaanisella mittarilla.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 5.3.2013 15:42

tähän hätään ens ole saanut käyttöön oikeaa mekaanista öljynpaine mittaria jotenka kokeilin mitata rengaspaine mittarilla paineet öljyjalasta sopivalla adapterilla. näyttää n.3.5bar-4bar kun kylmänä lyö käymään mutta nopeasti laskee tuonne alle yhden seuduille. mikä voi tehdä tuon kun ,moottori on juuri kasattu uusilla osilla + laakereilla jne. apuakselin laakerit ovat uudet tilasin ne valmiiksi koneistettuna. kuinka lähelle tuo öljypumpun kärsä kuuluu tulla tuota öljypohjaa? nimittäin melkein kiinni asti tulee tuolla uudella öljypohjalla tuo öljypumpun nokka. (öljypumppu on myös uusi)

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 5.3.2013 15:51

ja tämmöisen keskustelun löysin http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... F6ljypohja , joku on kokeillut toista öljypohjaa ja oli ollut muoto pikkuisen eri mutta pulttien puolesta oli käynyt, sama homma oli minulla otti öljypumppuun hieman kiinni joten pajavasaralla paukutin sitä ulospäin sen verran että mahtui öljypohja paikalleen , eli voisiko johtua siitä sitten että ei täysin nosta paineita?

EDIT!! vaihdoin vanhan öljypohjan takaisin ja ei muutosta paineissa...

nyt remontin jälkeen laitoin mobilin 3000 5w/40 täys synteettiset ja ennen remonttia oli 5w/50 peak lifet,voisiko nuista öljyistä sitten johtua nuo huonommat paineet?,

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 8.3.2013 16:47

paineet ovat todennäköisesti kunnossa!ostin uuden linkin mukaisen mittarin http://osanetti.fi/autogauge-electrica- ... -3355.html , ja tuolla paineet (kylmänä 6-7bar) ja kuumana öljyt(98-104) n.1.2-1.4bar. onko nuo normaalit paineet? eli vanha mittari on näyttänyt mitä sattuu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa