1.8t pätkii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

1.8t pätkii

ViestiKirjoittaja aza » 28.2.2013 17:47

Hakua on käytetty tämän selvittämiseen. Paljon samanlaisia ongelmia tuntuu olevan, mutta en ole paikallistanut vikaa.

Auto siis passat -97 1.8t koneella. Alkoi nykimään ajossa. Nyt tekee myös tyhjäkäynnillä. Aivan sama onko kylmä vai lämmin kone. Melkeinpä lisääntyy vain koneen lämmetessä. Ei kyllä pysty ajaa, sen verta rajusti tuo nykäisee. Starttaa hyvin ja käy tyhjäkäyntiä, mutta pätkäsee vähän väliä. Ei anna vikakoodeja. Mafin piuhan irroittamalla pätkiminen loppuu.

Vaihdoin mafin mutta ei vaikutusta. Tulpat noin 10 tkm ajetut. VCDS ohjelmalla katsoessa 2 sylinterin ignion voltage muita suurempi. Antaako tuo jotain viittaa? Vaihdoin puolia keskenään 2 ja 3 pytyn välillä, mutta ei vaikuttanut siihen arvoon. Painetesti tehty ja turbon imuputken vuoto tukittu, josta hieman suhisi. Imusarjan alle vaihdettu jo aikaisemmin yleinen mureneva putki. VCDS ohjelma tuntui myös kaatuvan aina jonkin ajan kuluttua, kun sitä käytin. Lastukin tuohon joskus aikanaan laitettu. Forgen bypass löytyy ja sekin putsattu sekä voideltu. Tuntui olevan aika jumissa. Tälläkään ei vaikutusta.

Tyhjäkäynnillä kaasua polkiessa reilusti pätkiminen ei tunnu yhtä selvästi mutta sitä esiintyy. Ajossa kun ahdot nousee pätkiminen vain pahenee. Sytyksenohjausyksikkö vaihdettu 2 vuotta sitten kun kävi kolmella.

Mistähän tuota vikaa lähtisi seuraavaksi selvittämään? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Turbo rikki tai jokin halkeema? Ecu vikaa? Lambda? Puolat?

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 28.2.2013 23:33

Tuli mieleen, että voisikohan tuo sytytysyksikkö olla siltikin rikki? Ei huvittaisi kyllä turhaan ostella palikoita kokeillaakseen tapahtuuko muutosta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.3.2013 0:35

Sulla on joko joku sytytyspuola rikki tai sitten juurikin tuo itse mainitsemasi sytytysyksikkö rikki.
Kummastakaanhan nämä ei yleensä vikakoodeja anna, kun itse puola harvoin hajoaa (pulttikiinnitteiset puolat taitaa olla sulla, kun tuon ikäinen on?) ja sytytysyksikkö ei anna muuten vaan mitään koodia.
"puolavika" on yleensä näissä pulttikiinnitteisissä puolissa siellä puolan sisällä häiriönpoistajassa, jota ei käsittääkseni erikseen saa. Mutta eipä nuo puolat kalliita ole, alkuperäisenä n.45e/kpl.
Itsellä 2kpl mennyt joskus noita pulttikiinnitteisiä 1.8t puolia vaihtoon.

Eli lottoamalla jompaakumpaa nyt vaihtelemaan sitten.

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 2.3.2013 14:27

Oisko Lahden alueella joku ystävällinen ihminen, jolla ois vastaa auto? Ois kiva testaa ennen ku lähtee arvalla ostamaan? Pientä palkkiota tuosta voin heittää toki.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.3.2013 14:38

Noista menee noita puolia kuitenkin aina. Ostat yhden uuden puolan ja käyt sillä läpi vanhat puolat.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.3.2013 14:45

No aina ja aina. Pulttikiinnitteiset puolat hajoaa loppujen lopuksi todella harvoin. Painettavat puolat ovat se syy tähän mielikuvaan, että 1.8t:n puolat ovat täyttä pssskaa.

Mut ei siitä siis konkurssia tule, vaikka ostaisit molemmat, yhden puolan JA sytytysyksikön.

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 2.3.2013 14:47

Juu, nuo "vanhan" malliset puolet pitäis olla kestävämpiä kuin nuo painettavat. Niissä ilmeisesti tuo kipinävahvistin on integroituna.

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 2.3.2013 15:01

Testasin tuon sytytysyksikön ja samanlaiset resistansit antoi ulos jokaisesta pinnistä tällä ohjeella.
http://www.youtube.com/watch?v=YYpTwRYV1_I

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 2.3.2013 19:08

Puola sieltä oli hajalla. Nyt pelittää. Ei tiiä vaa kuinka kauan.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 3.3.2013 14:55

Tuo puolien hajoaminen 1.8T:ssä on kyllä kumma juttu, jos niitä oikeasti leviäisi niin paljon kuin essonbaarissa väitetään niin multahan olisi mennyt jo kasa 200tkm aikana mutta hajonneita tähän mennessä yksi.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 3.3.2013 15:32

Kyllä niitä vaan aikalailla menee, minulla 5v ja jotain 150000km oisko jotain 5 puolaa mennyt, takakontin varaosa puolista muutaman tutuille antanut.
Ja onhan noista oikein valmistajan vaihtokampanjakin menossa -voi vaan olla ettei tilalle tulevat juuri sen kestävämpiä ole.

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 3.3.2013 16:38

Mulla toi oli ensimmäinen puola -97 vuoden vehkeessä. Ite ajanu noin 100tkm. Mittarissa 277tkm. Muuten ainakin alkuperäiskamaa logojen perusteella.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.3.2013 18:25

Niin ja eihän näistä pulttikiinnitteisistä (vanhan mallisista) puolista se itse puolaosa hajoa juuri koskaan. Häiriönpoistaja särkyy, siksi ei anna useimmiten vikakoodiakaan, koska järjestelmä "näkee" että puola toimii normalisti. Kipinä vaan roiskii väärässä paikassa.

Kyllä noita uudemman mallin puolia on jonkin verran mennyt. Eikai niistä muuten olisi kampanjoita yms...

Tobou
-
Viestit: 49
Liittynyt: 23.4.2011 16:07

ViestiKirjoittaja Tobou » 29.8.2013 18:04

http://uk-mkivs.net/forums/t/394834.aspx

Tuolla ohjetta Boschin 4D0 905 351 kipinävahvistimen aukaisuun ja korjaukseen

Passat3BG
-
Viestit: 23
Liittynyt: 3.3.2020 19:14

Re: 1.8t pätkii

ViestiKirjoittaja Passat3BG » 21.3.2020 0:12

mitkä ns paremmat puolat punaset? kävisi 2001 vuoden 1.8t:hen


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa