Golf gti mk2 16v jeesustelua ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

Golf gti mk2 16v jeesustelua ?

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 22.2.2013 19:36

Terve vaan kaikille foorumilaisille! laitetaanpas itseltä eka posti tänne.

Eli tuli tuossa ostettua 86 vuoden mk2 gti 16v golffi.. lähdinpä kokeilemaan että kulkeeko yhtä hyvinkuin vanha ja pitkän vinguttamisen jälkeen sain omaan mittariin 190 jolloin kierrokset olivat jossakin 6300 paikkeilla. onkohan minun golffiin vaihdettu jokin eri vaihdelaatikko ? 4 vaihteella ottaa jotakin 175-180 ja 5 vaihteen kun lyö tupaan niin tuntuu että vauhti ei nouse lähes ollenkaan ja nousee vain noin 10 km/h. vetää kyllä nopeasti 4 vaihteella sen mitä saa mutta sitten "hyytyy". 100km/h vauhdissa 5 vaihteella kierroksetkin jo 3 tuhatta ? :o. vanha gti 16v otti 4 vaihteella N.210 omaan mittariin ja 5 vaihteella 230.

Ainiin, eikös näissä pitäisi olla kierroksenrajoitin jossakin 6700 ? omassani ei ota rajoitin edes 7500 vielä.. en ole uskaltanut enempää kokeilla. Onkohan laitettu jokin "lastu" ?

e:Modesetä muutti otsikkoa hiukan aihetta kuvaavammaksi ;)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.2.2013 19:39

Siltä vähän vaikuttais, että pitempi välitteinen on vaihdettu.
Kurki lootasta tyyppi jostain esiin, niin loppuu arvailu sen osalta.
En muista oliko jossain päällä se tyyppimerkintä vai missä. Viisaammat kertokoon paremmin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.2.2013 20:10

Kytkinkopan alapinnassa on sileäksi koneistettu pinta mihin meistetty laatikon tyyppi. 2Y tai AGB pitäis 16v olla alunperin. Samat välitykset kummassakin, 0.91 viitosella ja 3.67 perällä, satasessa kierroksia hieman reilut 3000. Jos sulla on todellista nopeutta sata ja kiekat tasan 3000 tai alle niin ei ole oikea loota.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2013 20:11

Suunnilleen vaihteiston alimmassa kohtaa on kohta jossa stanssaus.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 22.2.2013 20:16

Kiitos vastauksista! Lähdenpä samantien katsomaan sinne jos näen sen pimeässä tuossa parkkipaikalla.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.2.2013 20:23

7200 on KR:n rajoitin alkujaan. Se miten se on toteutettu ei ole tiedossa. Sytkä on oma systeeminsä joten rajoitin saattaa olla sytytysmoduulissa rintapellin kotelossa tai sitten jakajan pyörijässä. Tai sitten K-Jetti katkaisee syötön jonkin käskemänä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2013 20:24

Ei oo pyörijässä eikä polttoaineen syötössä joten jäljelle jäänee sytytyksen ohjain?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 22.2.2013 20:28

Noniin! sainpahan kurkittua sinne tuossa parkkipaikalla!

laatikossa luki seuraavaa - > 2Y 06069 ja tämän alapuolella 4.

eli mitä tästä nyt voi päätellä ?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.2.2013 20:43

Voiman puutetta

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 22.2.2013 20:45

En jaksaisi uskoa voimanpuutetta.. koneeseen vaihdettu nokka ja jotain pieniä muutoksia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2013 20:52

2Y on alkuperäinen laatikko.

Säädöt pielessä?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 22.2.2013 20:54

Mikähän sielä nyt sit olisi pielessä. vetää ihan puhtaasti eikä tee mitään ylimääräisiä. ottaa sillä nelossa suht nopeasti sen 170-180 mutta 5 vaihteella ei oikein tahdo kulkea...

meneehän nuo vakionakin yli 200.. autossa on ollu peltisarja ja kunnon putkisto, mutta tällä hetkellä vakiopakosarja ja onkohan siellä nyt 4 vaimenninta...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2013 20:56

Sytkä, nokkien ajoitus, seossuhde ja ehkä vielä polttoaineen paine?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 22.2.2013 21:12

Ainut mikä noista nyt voisi vituillaan olla niin seokset.. tosin konttorilla otettu päästöt 3vk sitten kun katsastettu ja läpi meni. niin eikai nekään nyt niin vituillaan ole. Autossa on kylmäkäynnistys suuttimen anturi paskana, eikä myöskään ole lämpöaikakytkimen anturi kiinne kun ei tuo kylmäkäynnistys toimi. tämä toteutettu jotenkin eritavalla, kun löytyy nappi mitä pitää painaa ratinalapuolelta että antaa lisää bensaa kun käynnistää kylmänä. Auto ei myöskään kylmänä tahdo käydä tyhjäkäyntiä juuri ollenkaan.. hetikun vähän lämpeää niin pysyy tyhjäkäynnillä. Jos kylmällä koneella polkaisee kytkimen pohjaan nopeasti niin kierrokset heittää tosi alas ja auto välillä sammuu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2013 21:14

No kyllä siinä sitten jotain vikaa on.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 22.2.2013 21:31

Tsekkaa ainakin ilmanputsari, että saa ainakin kunnolla ilmaa eli ei oo kauheen paskanen. Mitä muuta muutoksia koneelle on tehty nokkien lisäksi?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 22.2.2013 21:34

Ilmanputsari oli tosi paskainen ja vaihdoin sen 3 päivää sitten. samalla vaihdettu tulpanjohdot,virranjakajan kansi + pyörijä ja tulpat. ilmaa pitäisi kyllä saada kunnolla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.2.2013 9:47

Ei varmaan mitenkään mahdollista että 27vuotta olisi vienyt jo parhaan terän koneesta....?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 23.2.2013 11:09

Auto ollut ihan atomeina ja rakennettu uudelleen Joskus 7-10v sitte. ei tuolla koneella ole ajettu vielä edes 200tkm.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.2.2013 11:54

mitkä tulpanjohdot laitoit?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 23.2.2013 20:07

Hain jarski lahden motonetistä. näytti samoilta kuin vanhatkin :s kai nuo tarvikkeet on ? maksoi 42 euroa tai jotain.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 26.2.2013 21:16

Omassa GT Golfissa oli samanlaisia voiman puutteita, kun hall-anturi ja virranjakajan aliöainesäädin olivat sanomassa sopimustaan irti. Uusin virranjakajan kokonaan kaikkine hiluineen, tulpat sekä tulpanjohdot hattuineen sekä kaikki alipaineletkut uusin kaikki. Nyt auto käyttäytyy täysin erilailla, vetää ja kiihtyy varsin hyvin vaikka pienemmillä kierroksilla tahtoo käydä hivenen liian rikkaalla.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 27.2.2013 1:32

Terve. Olen uusinut alle 1000km sitte tulpat,virranjakajan kannen,pyörijän ja tulpan johdot.
Jos nyt yksityiskohtaisesti tarvitsee kertoa, niin tulpat ei ole ne suositellut "oikeat", virranjakajan kansi on bosch ja pyörijä taisi olla tarvikemalli. virranjakajan stefa tietysti vuotaa öljyä ja menee hall-anturillekin, mutta en usko sen aiheuttavan oireilua vielä.. :s

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 27.2.2013 14:53

jos vaikka kokeilisit noita joonaksen ehdottamia. Hall-anturi ja varsinkin tuo virranjakajan alipainesäädin vaikuttavat olennaisesti kulkupuoleen. Huonossa hapessa oleva alipainesäädin kun ei säädä ennakoita oikein ja sytkä voi olla viturallaan vedossa. Jos et halua ostaa vielä uusia osia, niin kokeile tulpata virranjakajan alipainesäätimen letku ja kokeile onko isoa vaikutusta auton käyttäytymiseen. Mikäli käyttäytyy kuten ennenkin, kello menee ainakin vaihtoon. Jos käy huonommin ja vetää huonommin, niin kello toimii ainakin sinnepäin kuin sen kuuluukin. Hall-anturin testauskin on kaiketi mahdollista, mutta itsellä ei oo kyllä ohjeita kirjotella siihen. Antureista kun ei näe ulospäin onko se sisältä rikki tai kehnossa kunnossa, niin hankala on varsinaisesti diagnosoida siitä vikaa.

Niin ja alipaineletkut kannattaa tsekata läpi. Yksikin vuoto letkuissa ja auto ei kulje kuten on suunniteltu.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.2.2013 14:59

Autossa ei ole alipainesäädintä jakajassa. Vaikka olisikin niin se ei ole "käytössä" kaasu pohjassa.

Hall-anturin temppuilu tuntuu kyllä nykimisenä, kun häviää kipinä.

Sytkän ja nokkien ajoituksesta kannattaa lähteää liikenteeseen.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 27.2.2013 16:49

mulla kävi mielessä myös tuo sytkän ja nokan ajoitus. auto kyllä tuntuu toimivan ihan normaalisti. Eikö sitä voi säätää kääntelemällä virranjakajaa ? eli irroitan ne 2 mutteria ja kääntelen ? meneekö se oikeasti niin että auto käyntiin - > 2 pulttia löysälle, ja sitten kääntelen sitä virranjakajaa auto käynnissä ? sitte pitäisi löytyä sellanen kohta missä kierrokset on korkeimmalla, niin siitä vähän sitte taaksepäin ?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.2.2013 17:56

Tarkastat ensin nokkien ajoituksen. Sitten ajoituslampun kanssa sytkän. YKK merkki vauhtipyörältä.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 27.2.2013 19:11

Joop. pitää tarkistella samalla kun vaihdan venttiilinkopan tiivisteen tuossa jossain vaiheessa :) eikös lamppu ala olla vanhakeksintö.. korvakuulolla nuo kaikki tuntuu saavan kohdalleen hyvin..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2013 19:13

Korvakuulolta ne säädettiin T-mallin Fordissa kun ei oltu keksitty ajoituslamppua.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 27.2.2013 19:14

Juu virranjakajaa kääntämällä säädetään sytytystä. Ruuvit löysälle ja auto tyhjäkäynnille ja alat kääntelee virranjakajaa ja huomaat kyllä käynnistä milloin ajotukset on kohdallaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2013 19:19

Just noinhan se taitaa olla jo säädettykin kun ei kulje?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 27.2.2013 19:25

Jormalainen, hyvinkin mahdollista että se on korvakuulolla säädetty. mutta ei luulisi hirveästi olevan pielessä, kun ottaa kuitenkin suhteellisen nopeasti 180 ja tuntuu "repäisevää" tehopiikkiä siinä 4-5 tonnin paikkeilla kun lähtee vetämään.

Jos mä nyt menen auton laittamaan tyhjäkäynnille ja löysään ruuveja ja alan kääntelemään virranjakajaa, niin voinko saada jotain tuhoa aikaan ? olen itseasiassa aika tumpelo, niin kävi vaan mielessä että mitä voi käyhä pahimmillaan ? pitää varmaan merkitä tuo nykyinen kohta että saan siihen takaisin jos kovin vituilleen menee..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.2.2013 19:35

Ihan turhaa se jakajan kääntely, jos ei ajoituksista tietoa. Kyllä voit saada tuhoa aikaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.2.2013 19:36

Ja muistakaahan lapset, että se sytkä EI ole silloin kohdallaan, kun moottori kuulostaisi käyvän parhaiten ja kevyimmin.
Moni on korvakuulolta säädellyt ja sitten vedätellyt koneen paskaksi, kun on "vähän" nakuttanut.

Eli lampulla, lampulla...

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 27.2.2013 20:15

Minkä kokoiset renkaat autossa on? 2Y lootalla ja jollain pikku renkailla ei välttämättä kuljekkaan yli 200, mutta hyvin kiihtyy.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2013 20:20

olen itseasiassa aika tumpelo...
Siinä tapauksssa ala tekemään säätöjä justiinsa kuten huoltokirja neuvoo ne tekemään.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 27.2.2013 20:49

Joo ehkä se pitää tehdä niinkuin pitääkin. tuli vaan mieleen että voinhan sitä virranjakajaa vähän käännellä ja käydä vedättelemässä että meneekö parempaan suuntaan. eikai nyt pienellä kääntelyllä pahaa tuhoa saa.. varmasti saa jos käännän kokonaan toiseensuuntaan.. autossa 14 tai 15". vanhassa 2 koppasessa gti:ssä oli Jr:än tekemä kansi,nokat,nokkapyörät,peltisarja ainenkin ja otti mittariin 17" vanteilla 235

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 27.2.2013 21:14

Katoppa vielä tarkasti minkä tuumaset vanteet ja kuinka korkea profiiliset kumit on. Sillä niinhän se menee, että renkaan pienetessä välitys tihenee ja huiput laskee. Jotkut 17 tuumaset matalaprofiilisellakin kumilla voi olla jo useita senttejä halkasijaltaan isompia kuin korkeallakin profiilisella 14 tuumasella. Mutta kato vielä tarkemmin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.2.2013 21:42

Pikkukääntelyllä saat helposti perusennakoksi 20°, joka kierroksilla kun mekaaninen ennakko on mukana on 40-50° astetta, jolla tekeekin jo sopivalla tuurilla männistä murisia öljypohjan täyteen.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 11.3.2013 4:20

Alkaa jo vituttaa kun ei se vaan kulje. Omaan mittariin päästään N.195 mikä GPS nopeutta oli 185. ja kierrokset tuossa 195 mittarinopeudessa oli jo karvan vajaa 7000 ja mulla rajoitin 7200 tai 7300.. lootakin kun on vielä 2Y eli pitäisi orkkis olla. Autossa on alla 15" alut 195/50 profiililla. kyllähän ton nyt pitäisi omaan mittariin mennä vakionakin 210..? Auto ilmeisesti onkin vakio ja putkistokin 3 vai 4 vaimentajalla.. Voikohan siellä olla sytytys vähän persiillään ?

Vähän edittiä, 4 vaihteella ottaa mittariin sinne 185 paikkeille, mutta 5 vaihteella ei enään vauhti hirveästi siitä nousekaan.. onkohan mulla 5 jotekin paskana... ?

samalla tavalla kuin tässä videossa http://www.youtube.com/watch?v=Mz1MVPFfEws paitsi mun vauhti tyssää 195 paikkeille eli oikeaa se 185...

Auton bensansuodatinkin on kyllä voinut olla siellä vaikka 5 vuotta.. että tiedä kuinka tukossa se mahtaa olla.. voiko sillä nyt vaikutusta edes ollakaan kun ei auto muuten temppuile.

Eikä tähän nyt kenenkään tarvitse kirjoitella että "meneekö yö unet" tai "ei tarvitse suomessa kovempaa kulkea" ihan periaatteesta, ja jotain vikaahan on oltava ^^

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 11.3.2013 8:31

Käy jossain pajalla missä katsovat seokset ja tehopenkkiin.

Hyvä se on että joku uskaltaa vanhalla kakkiksella vielä kokeilla huippuja jos ei edes tiedä missä kunnossa auto on edes tekniikaltaan ;) Omalla kieropalkinto tekniikavaihto kakkisella en uskalla huippuja ottaa ennen kuin häkki on ympärillä.

Vinkkinä kannattaa vaihtaa kaikki sähköjohdot ja alipaine letkut konehuoneesta. Sen verran haperoa ovat tuon ikäisissä riittää kun taittaa niin eristeet rikki.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 11.3.2013 9:27

Tälleen esimerkinomaisesti kerran asennettiin kohtalaisen pieni bensansuodatin c-kadettiin. Toimi hyvin n. vuoden, jonka jälkeen tuntu tukehtuvan aina kun anto monoa enempi. Välillä jopa sammuikin, mutta pääasiassa meno stoppas kuin seinään ja kone sano vaan moooo... No lykättiin c-asconaan tarkotettu suodatin paikoilleen ja taas lauloi ongelmitta kaiken mitä kone kulki eli sen n. 140kmh mittarinopeutta :) Jos suodatin on tukossa tai auto seisonut, niin todellakin suosittelen vaihtamaan sen suodattimen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.3.2013 10:44

Turha varmaan taivastella että ei kulje, jos asioille ei mitään tee.

Joku ei täsmää noissa sinun lukemissa. 185 todellinen nopeus tulee jo alle 6000 kierroksella.

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 11.3.2013 10:51

Näillä tiedoilla koneessa on tuskin mitään ongelmaa huippunopeuden suhteen. Ei sen tarvitse enää vitosella kiertää rajoittimelle. Keskity enemmänkin välitysten pidentämiseen. Vai meinaatko että tämänkin yksilön pitäisi kulkea, niinkuin entisen GTI:si, 230 mittariin jolloin sulla olisi yli 8000 rpm?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.3.2013 11:38

27-vuotias "urheiluauto" jota köyhät on rankassu sen 400 000km, niin ei se vehje yksinkertasesti ole enää niin timmi että kulkee kuin uudet. 16v moottori ku on tunnettu käyntihäiriöistä, ja niistä huolimattakin nuilla on aina ajettu urku auki, niin saahan sitä ihmetellä.

Aikoinaan oma 16v PL otti kyllä "helposti" tuon 210 tauluun, rengastus oli juuri sama. Kone oli tosin rengastettu ja laakeroitu hieman aikaa takaperin, eikä sillä oltu muutenkaan ajettu kuin 260tkm. Oli siinä peltisarjat ja muutakin mukavaa tosin :)

Mestari
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.7.2004 11:39

ViestiKirjoittaja Mestari » 11.3.2013 14:07

Mjoo ei se kulku tosiaan täällä kyselemällä parane. Ne samat perusjutut kuntoon mitä moneen kertaan on jo muut sanonutkin eli sytytyksen ja nokan ajoitukset kuntoon, ei korvakuulolta vaan oikeilla välineillä. Polttoainejärjestelmän puhdistus ja kunnostus kaikkia rikastimia ja alipaineletkuja myöten.

Syy tuohon "onnettomaan" huippunopeuteen on todennäköisesti juurikin siinä että joku on joskus tehnyt säädöt suomen jääkiekkomaajoukkueen tyylillä eli silmät kiinni ja sinnepäin.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 11.3.2013 20:56

Alipaineletkuja on tarkasteltu ja todettu ihan ehjiksi. Vai onko tuolla nyt joku/jotain tiettyjä mitkä vaatii erikoista huomiota. En mä oletakkaan että se 5 vaihteella rajottimelle vetäisi.. Kierroslukumittari tuntuu välillä elävän jotain omaa.. kuitenkin näytti karvan alle 7000rpm kun mittarissa oli 195.. En usko että sillä "seos" ruuvilla mikä siinä putsarikotelon reijässä on olisi mitään vaikutusta oikein mihinkään.. sitä kun pyörittelee niin ei siinä ole kuin 1 kohta milloin kone käy normaalisti. Kai se on vietävä tuo penkkiin. Jos sieltä onkin karannut 50hv

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 11.3.2013 21:33

Ottaako tuo kierroslukumittari tietonsa muuten laturista ?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 11.3.2013 21:46

Onko se sytkä säädetty jo oikeasti kohdalleen -jos ei niin ihan turha ennen ihmetellä mitään ja saatat jopa tuhota koneen kokeiluissasi -tätä on yritetty jo moneen kertaan sanoa.
Taitaa kierroslukumittari laskea sytkäpulsseja, jossain diisseleissä ottaa laturista.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.3.2013 22:53

Yhdytään vielä kuoroon eli perusasiat kuntoon: jaon tarkistus, nokkien jaon tarkistus, nokkaketju, sytkän säätö, seosten säätö. Vetääkö suuttimien o-renkaat ilmaa, pa-suodatin uusiksi, millaset bensapaineet on järjestelmässä, lämpöanturit jne. Ja vielä niinkin perusasia kuin koneseen uudet kunnon öljyt! Sullahan oli tässä jotkut tuuning mittarintaustat, silloin ei kannata ihmetellä jos jenkakellon näyttämä ei pidä paikkaansa jos neulaa on joskus käytetty irti.

Edellisessä 16 venasessa oli jako hampaalla pielessä, ja myös nokkien jako heitti. Tästäkin huolimatta auto toimi varsin asiallisesti ja kulki pienellä aineella, joskin melko nussu oli jopa 1.6td:n jälkeen. Perus myyntipuhe oli muuten siinäkin, että nokkina kireämmät :) menin vielä hankkimaan PL nokat, että olisi saanut alakierroksillekin jotain eloa, vaan samanlaisethan sieltä venakopan alta prkl paljastui.

GTI-vehkeiden tekniikan kanssa on aivan kaikki mahdollista mitä näitä itelläkin käsissä käyny, joten nyt tarkempia tutkimuksia peliin ennenku pahimmassa tapauksessa tuhoat auton nuilla huippunopeusokeiluilla. Yön aikana harvoin itsestään paranevat.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 13.3.2013 13:27

Tarkasteltu autoa tarkemmin ja kyllä se jako kohdallaan siellä pitäisi olla. Ei sitä kyllä olisi tarvinut edes tarkistaa koska kyllä tuo hyvin kiihtyy ja toimii. Ainenkin jos vertaa muihin autoihin missä on ollut jako pielessä yhdellä tai puolikkaalla. Ilmoitin tuossa aikasemmin väärin että mittarissa 195 melkein 7000rpm, 5 vaihteella 195-200 mittarinopeutta niin kierroksia siinä 5900-6000. Siitä 6000rpm ei jaksa kierrokset enään nousta vaikka olisi 5km pitkä suora.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.3.2013 13:46

Käytit venttiilikopan auki ja katsoit imunokankin ? Kummasta päästä konetta katsoit ykk:n ?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 13.3.2013 15:31

Tollanen alhainen huippunopeus saattaa myös johtua imusarjan alipaineesta...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.3.2013 21:53

Mitä tuota alkaa ees inttämään ja selvittämään vikaa kun yksinkertaisia tarkistuksia ja säätöjä ei voi edes suorittaa. Jos tarkistukset ja säädöt, joita on yllä mainittu ovat luultavasti halvin ja toimivin konsti saada vehkeet rokkaamaan niin ovat muutenkin vianhaussa ensimmäiset kohteet.

Tee kuten sanotaan tai kärsi ku ei kule tarpeeks.

Ja Donan edellinen viesti on kyllä asian ytimessä :)

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 14.3.2013 19:15

Sitten kun sytkä on varmasti kohdallaan ja jakotarkastettu, vaihtaisin bensansuodattimen ja tarkastaisin bensanpaineet.
Tukkoinen muutaman vuoden? vanha bensansuodatin vie aika hyvin voimaa, juurikin ne muutamat tarvittavat kun sitä väsähtänyttä kakkiksen koppaa piiskataan huippuihin.

Dynossa käyttäminenkään ei paljoa kustanna ja siinä selviää jo paljon. Onko ne tulpanjohdot oikeasti toimivat, etteivät salamoi läpi ihan hirveästi?

Hatunnoston arvoinen suoritus vedellä tuollaisella noitakin nopeuksia, toivottavasti auto on muuten ehjä.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 14.3.2013 22:24

Venttiilinkoppa käytetty auki, ja kaiken tein vortexin foorumilta kuvien kera niinkuin siellä neuvottiin. Mikäli siellä merkit yhtään pitävät paikkaansa, niin ihan ok se jako on. En nyt tajua tuota "sytkä kohdallaan" juttua.. pyörijä osoittaa ykköseen. Bensansuodattimen vaihdan tulevalla viikolla ja peltisarjankin todennäköisesti, Vakiopakosarjassa näkyy kun auton koneen taakse katsoo niin 7-9cm halkeama/murtuma.. ei ainenkaan huuda sieltä tai laske pakokaasua kummemmin läpi.

Tulpanjohdot ihan toimivat. Ei siellä mitään salamointia/räpsymistä näy.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 14.3.2013 22:29

Jos pyörijä osoittaa ykköseen niin silloin se sytkä on noin suunnilleen oikein. Se vaan pitäisi vielä katsoa ajoituslampulla kohdalleen. Joku viisaampi varmaan kertoo montako astetta KR:ssä pitää sytytyksen ennakko olla tyhjäkäynnillä mutta kaippa se suunnilleen siinä 5-10 astetta välillä täytyisi olla.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.3.2013 23:29

6 astetta.

Olisiko linkkiä vortexin ohjeeseen..

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 15.3.2013 16:45

Noniin, kävin vaihdattamassa bensansuodattimen siinä toivossa että sieltä löytyy niitä kadoksissa olleita hevosvoimia.. TOISIN KÄVI.. tuntuu että autosta katosi 10hp.. tuntuu vääntävän ja kiertävän paljon laiskemmin.. ottaa kyllä kohtalaista tehopiikkiä ylemmillä kierroksilla. Onkohan sielä nyt ilmaa..

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.3.2013 18:24

No ei ole. Kato se sihti mikä on määräjakajassa, todennäkösesti sait sen paskaa täyteen ropaamalla bensalinjoja.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.3.2013 20:36

Kannattaa laittaa/laitattaa laadukas suodatin sinne, itsellä loppu kulku kokonaan n. 20km polttoainesuodattimen uusimisesta 8v gti:ssä. Vanha takasin ja jo hörähti, uuden suodattimen hain sitten ihan suosiolla laatuosia myyvästä liikkeestä.

Nyt siellä on varmaan väärä, jos kerran kulku kärsi entisestään.

Huoltotoimenpiteillä on tarkoitus ylläpitää toiminta vähintäänki samalla tasolla ku aiemmin, toisinku virittämisessä missä tavoite on ettei teho ainakaan tippuisi :)

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 7:22

Tarkoitatko sitä sihtiä siinä linjassa mikä tulee määräjakajalle ? banjopultin alla ?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 7:25

"No ei ole. Kato se sihti mikä on määräjakajassa, todennäkösesti sait sen paskaa täyteen ropaamalla bensalinjoja"

Miten mä sen sain paskaa täyteen avaamalla 2 banjopulttia suodattimesta ja laittamalla uuden ? oliko tää nyt tyhmä kysymys.. ?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 8:37

Annoin auton seisoa yön yli akunkenkä irti, niin nyt tuntuu taas toimivan normaalisti ?

Tutkiskelin autoa lisää ja tulin siihen tulokseen että se jako/sytkä ei nyt ihan priima ollutkaan..
otin virranjakajan ruuvit auki ja käänsin virranjakajaa oikeallepäin että kierrokset nousivat vähän.. nyt tuntuu toimivan taas paremmin. Toivottavasti siellä ei nyt menny vituilleen mitään..
käynti muuttui kyllä aavistuksen paremmaksi.

Kaipa ne sihdit voi silti tarkistaa ja putsata.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.3.2013 9:12

Tottakai se kuulostaa paremmalta kun perusennakkoa säädetään ja alipaine yms muuttuu tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla se saattaa olla (on) päin persettä.
Investoi nyt hyvä mies 20-30e ajotuslamppuun.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 9:19

No eikai se nyt niin hirveästi voi olla päinpersettä kun auto kulkee helvetin hyvin ja nyt nappaa mittariin 215 ?

Tuolla pakkasessa työskentelyyn mielenkiintoa ei hirveesti ole.. eilenkin 5h parkkipaikalla ja tänään tietää olleensa.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 9:42

Pitääkö mun nyt tihrustella lamupulla sinne reikään mikä löytyy kun pyöritän sen vihreän "tulpan" irti..

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 16.3.2013 11:14

Juuri sinne, mikäli tarkoitit kytkinkopan vihreetä suojaa siinä reiässä.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 12:00

Irrotin nämä 2 banjoliitintä bensaletkuista mitkä tulee määräjakajalle, enkä nähnyt mitään "sihtejä" kummassakaan reijässä ? vai ovatko kuinka syvällä määräjakajan sisällä.. nyt toinen banjoliitin ei pidä millään, vaan kostuu vähitellen bensasta.. eli vuotaa hyvin vähän.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.3.2013 12:27

On siinä pultissa itsessään, jos joku ei ole poistanut.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 16.3.2013 12:53

Laita uudet kuparitiivisteet niihin banjopultteihin.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 17:38

Ei ollut kummassakaan pultissa moisia :s eli poistettu ilmeisesti. Taas mystisesti kun avasin nuo 2 bensalinjaa, niin auto tuntuu laiskalta.. eli samat oireet tuli kuin uuden bensansuodattimen vaihdolla.. saa nähdä häviääkö taas itsestään..

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 18:29

Voi jumalauta.. ei varmaan tarvi arvailla mitä tapahtu kun ei ollutkaan kunnolla kiinne banjopultti kun starttailin.... :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.3.2013 18:38

Saitko sentään palon sammumaan? :)

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 19:22

Ihme ja kumma ei syttynyt tuleen.. olin kyllä valmiina soittamaan palokuntaa.

Nyt taas tyhmä asia.. Kuuluuko noihin banjopultteihin molemmille puolille "kupari tiiviste" ? kun mulla on siinä letkun ja banjon välissä yksi ohut ja sitten banjon ja määräjakajan välissä yksi ? tämä siis molemmissa banjoissa. Minkä takia se toinen banjo on sisältä muuten sellainen outo ? siellä menee jokin juttu sisällä.

Ja kumpi niistä banjoista on se, mihin niitä "shimmejä" lisätään jos haluaa bensanpaineita nostaa.. ja taas kummalle puolelle ? määräjakajan ja banjon, vai letkun ja banjon.

Ainiin, onkohan multa sitten poistettu ne sihdit, kun ei mulla niissä isoissa banjoissa ollut sihtejä, eikä pienissäkään mitkä lähtee määräjakajasta suuttimille..

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 16.3.2013 19:33

Yritin aikaisemmin laittaa O rengasta sinne väliin kun ajattelin että se tiivistäisi sen verran että ei tule bensaa pihalle mutta ei toiminut ollenkaan..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.3.2013 19:34

Kuuluuko noihin banjopultteihin molemmille puolille "kupari tiiviste" ?


Kuuluu, kummaltakin puoleltahan se voi vuotaa ihan yhtälailla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.3.2013 20:20

Uus kuparitiiviste 51 senttiä kappale ja varmaan löytyy tarvikkeenakin...

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 16.3.2013 23:30

Paikallisista autotarvikeliikkeistä varmasti löytyy vielä edukkaammin löydät paikallisista pulttiliikkeistä. Kannattaa sitten ostaa noita kuparitiivisteitä eri kokoisia ainakin pussillinen. Kannattaa meinaan vaihtaa ne aina kun paikkoja aukoo ;)

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 17.3.2013 12:16

Jeps, kiitos vastauksista. Voiko tuon paineenvaraajan muuten ottaa tuolta pois.. ? näyttää nimittäin pikkasen hurjalta.. ollut siellä varmaan auton koko iän 27 vuotta.. aivan helvetin ruosteessa ja kuorikin ihan rikki.. ne letkut ei siitä kyllä ehjänä irtoa.. Kai se kuitenkin vielä toimii kun hyvin auto käynnistyy.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 17.3.2013 14:00

Aiemmin sanoin että hävittänyt jäähdytysnestettä ja syylärin vasenkulma vuotaa keulastakatsottuna, niin huomasin että taitaa vuotaa oikeakin kulma edestä katsottuna.. se missä anturi sijaitsee. Vuotoa vähän paha paikallistaa kun ei sitä tule kunnolla sieltä, eikä letkujen puristelukaan hirveästi vauhdita sitä.. mutta taas on hävinnyt puolet paisuntasäiliöstä.. Luulen että vuotaa ne muovipäädyt.. Ehdotuksia ensiaspuun ? Joku sanoi että ostaisi diisselin syylärin sinne.. ei taida mennä noille omille paikoilleen ? jostainhan sinne varmaan uusi syyläri pitäisi saada..

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 17.3.2013 15:00

Menee paikoilleen, kun siinä alaraudassa siinä syylärin alla on useammassa kohtaa reikiä mihin tulee syylärin alareuna. Ainoa mitä joutuu muuttamaan on flektin kotelon kiinnitystä kun leveemmän syylärin takia ei toisen puolen kiinnikkeet yletä. Meillä on taloudessa kolme kr koneista golffia ja kahdessa niistä on diiselin syyläri.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.3.2013 15:31

Mulla tuli motonetin Dieselin syylärissä valmiit jatkopalat, mihin sai flektikotelon kiinni.
Dieselin syylärissä, kotelo ei peitä koko kennoa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.3.2013 19:13

Ja vesiletkut menee uusiksi.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 18.3.2013 8:12

Joo kyllä mä ajattelin vesiletkut uusia, mutta tarkoititko tolla, että vanhat ei käy, jos diisselin syylärin laittaa ? Mikä se syyläri mahtaa nyt oikein noista motonetin tarjonnoista olla :s

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 18.3.2013 8:15


GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 18.3.2013 8:19

Mulla on ollut tarkoitus tuohon vaihtaa jäähdytysnesteet, mutta en ole viitsinyt kun olen lukenut että joillain on mennyt ilmatessa 2-3 tuntia.. aina on jäänyt ilmaa tai sitten ei ole alkanut puskea lämmintä ja ties mitä ongelmia.. tuo järjestelmähän ilmaa itsensä, niin miten siihen saa menemään aikaa 2 tuntia.. ? Joku voisi nyt kertoa miten se oikeaoppisesti tehdään?

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 18.3.2013 8:34

Kai tähän samaan ketjuun nyt voi kirjottaa muutakin, kun ei viitsi uusia tehdä koko ajan. Eli kovilla pakkasilla etenkin, auto tekee kylmänä sellaista että jää kierrokset huutamaan sinne 2500-3000 paikkeille, mutta alkaa toimia normaalisti heti vähän lämmettyään tai välillä ihan 100m jälkeen. Tekee tätä myös välillä vaikka olisi 0 keli. Ei nyt sinäänsä häiritse, mutta vituttaa kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy risteykseen niin auto huutaa 3000rpm

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 18.3.2013 10:16

Joo siis pitemmät vesiletkut joutuu vaihtaa kun syylärin pää siirtyy kauemmas kun valoissa. Ihme että kukaan ei ole autoosi jo vaihtanu isompaa syyläriä, suht yleinen muutos näihin.

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 18.3.2013 11:22

Mistäs mä tiedän vaikka siellä oliskin jo diisselin syyläri :D

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 18.3.2013 16:01

Tarkemmin kun katselin niin näyttää työ syyläri itsessään vuotavan muualtakin kuin muovipäädyistä.. ainenkin märkää löytyy. mulla ei ole tietoa onko tuolla tuon auton oma syyläri, vai sitten diisselin. Syyläri on kuitenkin vinossa asennossa tuolla.. ja huomasin että syylärin flektiin oli kirjoitettu VW polo.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 18.3.2013 17:23

Hätäratkaisuna syylärin vuotoihin auttaa jauhettu kaneli, sitä vähän nesteen sekaan niin tukkii vuotopaikat, ja tarina on tosi. <-- Poikiikohan keskustelua...

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 18.3.2013 20:26

Joo ja kananmuna toimii kuulemma kans

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 19.3.2013 20:58

En mä kyllä kanelia tai kananmunaa sinne silti laittaisi..

ankold
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.11.2011 11:49

ViestiKirjoittaja ankold » 19.3.2013 23:43

Hei!

Täällä foorumilla selvästi on tietäjiä (toivottavasti myös tässä ketjussa vierailevat) ja haluaisin omatkin kysymykseni soppaan heittää.

Tarinaa:
Viimekesänä vitutti kylmäkäyntiavustimien temppuilu kr koneessani ja hankin talven aikana megan, läppikset yms palikkaa. Aika vaan ei riittänyt kaikkeen ja pitää siirtää projekteja myöhemmäksi, joten laitoin kr romut takaisin kiinni PAITSI jätin kylmäkäyntiavustimen ilmasyötön ja ruiskutussuuttimen kokonaan pois ja tulppasin tietysti imusatsin kolon sekä imuputken kolot.

Nyt samalla napsin irti ilmanputsarikoteloon kiinni tulevan alipainesäätimen(?) sekä muovisen mötin (overrun cut-off valve kuvassa http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... acuum.jpg/) , joka tulee imusarjan välittömään läheisyyteen putkeen kiinni.
Olen pari vuotta ajellut yksi pieni alipaineletku irti, ja kaikki on pelittänyt mallikkaasti, varttimailia on tullut käytyä kokeilemassa yms.. Tuli vain mieleen ottaa kaikki näihinkin liittyvät osat pois ja tulpata tietysti kolot. Tyhjäkäynti nyt haettu kaasuläpän ruuvista ja ottaa kierroksia tavallisesti.

Olenko tehnyt jotain väärin, joka vaikuttaa oikeasti johonkin? Ei uskalla olla kysymättä. Peltisatsi on soviteltu ja ajattelin huomenna sytkän tarkistaa ihan varmuuden vuoksi. muuttuu pakosarja punaiseksi kun korkealla hetken kierrättää.
Auto ollut kylmässä tallissa koko talven seisomassa ja lähtee kyseisillä asetuksilla hyvin käyntiin, sekä pysyy käynnissä.
Kylmäkäyntiavustimien puute ei juuri itseäni kiinnosta, mutta mites nuo muut värkit, jotka liittyvät niihin pieniin ilmaletkuihin, vaikuttavat?? Mitä näistä voi jättää pois ja mitkä ovat oikeasti välttämättömiä koneen toiminnan kannalta eri kierrosalueilla?

Mielestäni ruisku on täysin mekaaninen systeemi, joten sähköihin liittyvät irroitetut herkut voivat vaikuttaa ainoastaan johonkin muuhun? Ehkä sytytykseen FEI -yksikön kautta?Kertokaahan!

kiitos!
Viimeksi muokannut ankold, 20.3.2013 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ankold
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.11.2011 11:49

ViestiKirjoittaja ankold » 20.3.2013 9:25

Itselleni vastatakseni, taitaa olla vain jarkevinta laittaa alipainejarjestelma takaisin kiinni, koska vaikuttaa ilmeisesti ennakoihin kierratettaessa.
Onneksi dokumentoin purkua kuvin, ja huomasin, etta aikaisemmin irti ollut alipaineletku on mennyt ilmanputsarin kyljessa olevaan lappaan, eli onneksi talla ei ole ollut vaikutusta muuhun jarjestelmaan.
Konetta on kaytetty ilman alipainejarjestelmaa vain tallissa, joten suurempaa vahinkoa ei todennakoisesti puuttuvalla sytytyksen ajoituksella olla saatu aikaiseksi..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.3.2013 12:14

Nuo muut voi heittää menemään, mutta tosiaan alipaine sinne boksille pitää olla.

ankold
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.11.2011 11:49

ViestiKirjoittaja ankold » 20.3.2013 14:46

Kiitos vastauksesta!
Osaatko viela sanoa, riittaako pelkastaan alipaineletku FEI:in sytytyksen toimivuuteen, vai tarvitaanko nro 3 ja 4 ja niiden sahkoja vielä tahan tueksi, vai mihin noiden purkkien informaatio oikein menee ja mita niilla tehdaan?
Onko tuo overrun cut-off purkki kuinka hyödyllinen edes moottorijarrulla vaparissa.. Myöskin tuon diahragam pressure switchin tehtävä on hieman mysteeri
( kuvassa http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... acuum.jpg/ )

GtiKr86
-
Viestit: 86
Liittynyt: 22.2.2013 19:31

ViestiKirjoittaja GtiKr86 » 23.3.2013 20:21

Hmm tuohon samaan liittyen, siellä ilmanputsarikotelon vieressä vasemmalla on jokin anturi.. tai siis sinne tulee jokin sähköliitin johonkin.. mulla on siitä liittimestä 2 piuhaa poikki.. eli oletan että se anturi ei tosiaankaan toimi. mikä sen anturin tehtävä on ? en ole huomannut kyllä mitään ihmeellistä vaikka se ei toimi.

Eli ilmeisesti tuo numero 3. Cut off valve

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.3.2013 20:27

Taitaa tehdä sellaista että vuotaa ilmaa moottorijarrutuksessa jolloin määränjakajan läppä ei nouse eikä siten anna bensaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa