Golf G60 Syncro
Valvoja: ffp jäsenet
Golf G60 Syncro
Nonii.. Tulipahan tehtyä vaihtokaupat tähän ilmeisesti useemman kerran myynnissä nähtyyn tekniikanvaihto golffiin.. vielä näkyy ilmokin.. http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5330008
vaihos meni oma kakkis -91 1,8, sähköpeileillä ja kattoluukulla.
Siisti peli mun mielestä tää g60.. täs vähän tietoa mitä myyjä osas kertoa.. Golf on alunperin 1,8 syncro johon vaihdettu kaikki mahdollinen tekniikka vastaamaan aitoa. Eli tehtaan vaihtokone, jarrut, vaihteisto, sisusta, iskarit, sähköt yms yms laitettu uutena kiinni autoon noin 6 vuotta sitten vw asentajan toimesta. Korilla kilsoja noin 180tkm. Ylimaalattu viime vuonna ja kone rempattu (vw)uusine hihnoineen, nesteineen etc. Ei vikaa, kolareita tai ruostetta..
Sisusta on mun mielestä aika siisti, ja konehuoneki näyttää hyvältä.. ilmastointi systeemitki löytyy mut letkuja ei mee kabiinii asti..
aika paljo kuulemma seisonu tallissa.. mittarii näyttäs olevan tullu 09-13 välillä n20tkm.
Mutmut vikaaki on.. Takalasin pyyhkijä ei toimi, varmaa moottori hajalla? koska piuhat kuulemma ehjät.. no sen mä saan kyl laitettua ite..
Sitten on sellasta mistä en mitää tiedä, että kierroslukumittari ei toimi, eikä myöskää se ajotietokone, MFA.. mistähän vois lähtee ettii vikoja noihin?? ei oo koskaa ollu kakkista mis ois tää MFA.. eikä oo tarttenu kiekkamittariakaa korjailla mistään..
Näihin vikoihin en searchilla löytäny mitää inffoo.. tosin oon vast vähä aikaa sit kirjautunu tänne joten voi olla harjotuksen puutettaki..
en tiiä mitä se myyjä kerto, mut sano että jos ei tää mfa pelaa nii kuulemma syö hevosvoimii parikyt.. mun korvaa kyl kuullosti sen verran oudolt etten ihan uskonut tätä :D ennenku joku viisaampi kertoo mulle jos pitää paikkaasa.. nyt auto on seisonu ilmeisesti kesästä asti.. vaikuttaa tosi nuhaselle.. mun mielestä se mun entinen orkkis 1,8 ykspisteruisku kakkis liikahti paljo ripeemmin ku tää.. onhan tää tietty neliveto et syöhän se vissiin vähä sitä tehoo eritavalla ku etu/takavetonen. mut luulis että vaikka onkin nelikko niin 160 hp liikuttais kuitenkii vähän paremmin ku vertaa n90hp etuveto kakkiksee.. vaihoin siihe nyt alustavasti ilman putsarin ja tulpat.. ja akun koska oli paskana.. tarkotus ois vielä ainaki vaihtaa öljyt ja suodattimet.
eli ongelmat on nyt seuraavat
Kiekkamittari ei toimi
Mfa ei toimi (ei tapahu napista mitään)
vaikuttaa hieman tehottomalta
Edit: ilmenee myös sellast et sillontällön nostaa ominee kierroksia tyhjäkäynnillä tai jos ajossa painaa kytkintä esim risteykseen tultaessa. Ni kierrokset jää selvästi ylös.
Kiitos jos osaatta auttaa tietämätöntä!
vaihos meni oma kakkis -91 1,8, sähköpeileillä ja kattoluukulla.
Siisti peli mun mielestä tää g60.. täs vähän tietoa mitä myyjä osas kertoa.. Golf on alunperin 1,8 syncro johon vaihdettu kaikki mahdollinen tekniikka vastaamaan aitoa. Eli tehtaan vaihtokone, jarrut, vaihteisto, sisusta, iskarit, sähköt yms yms laitettu uutena kiinni autoon noin 6 vuotta sitten vw asentajan toimesta. Korilla kilsoja noin 180tkm. Ylimaalattu viime vuonna ja kone rempattu (vw)uusine hihnoineen, nesteineen etc. Ei vikaa, kolareita tai ruostetta..
Sisusta on mun mielestä aika siisti, ja konehuoneki näyttää hyvältä.. ilmastointi systeemitki löytyy mut letkuja ei mee kabiinii asti..
aika paljo kuulemma seisonu tallissa.. mittarii näyttäs olevan tullu 09-13 välillä n20tkm.
Mutmut vikaaki on.. Takalasin pyyhkijä ei toimi, varmaa moottori hajalla? koska piuhat kuulemma ehjät.. no sen mä saan kyl laitettua ite..
Sitten on sellasta mistä en mitää tiedä, että kierroslukumittari ei toimi, eikä myöskää se ajotietokone, MFA.. mistähän vois lähtee ettii vikoja noihin?? ei oo koskaa ollu kakkista mis ois tää MFA.. eikä oo tarttenu kiekkamittariakaa korjailla mistään..
Näihin vikoihin en searchilla löytäny mitää inffoo.. tosin oon vast vähä aikaa sit kirjautunu tänne joten voi olla harjotuksen puutettaki..
en tiiä mitä se myyjä kerto, mut sano että jos ei tää mfa pelaa nii kuulemma syö hevosvoimii parikyt.. mun korvaa kyl kuullosti sen verran oudolt etten ihan uskonut tätä :D ennenku joku viisaampi kertoo mulle jos pitää paikkaasa.. nyt auto on seisonu ilmeisesti kesästä asti.. vaikuttaa tosi nuhaselle.. mun mielestä se mun entinen orkkis 1,8 ykspisteruisku kakkis liikahti paljo ripeemmin ku tää.. onhan tää tietty neliveto et syöhän se vissiin vähä sitä tehoo eritavalla ku etu/takavetonen. mut luulis että vaikka onkin nelikko niin 160 hp liikuttais kuitenkii vähän paremmin ku vertaa n90hp etuveto kakkiksee.. vaihoin siihe nyt alustavasti ilman putsarin ja tulpat.. ja akun koska oli paskana.. tarkotus ois vielä ainaki vaihtaa öljyt ja suodattimet.
eli ongelmat on nyt seuraavat
Kiekkamittari ei toimi
Mfa ei toimi (ei tapahu napista mitään)
vaikuttaa hieman tehottomalta
Edit: ilmenee myös sellast et sillontällön nostaa ominee kierroksia tyhjäkäynnillä tai jos ajossa painaa kytkintä esim risteykseen tultaessa. Ni kierrokset jää selvästi ylös.
Kiitos jos osaatta auttaa tietämätöntä!
Viimeksi muokannut JL89, 18.2.2013 6:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On tuohon vähän muutakin vaihdettu kuin tekniikka. Isolasi ovet ainakin sekä kylkilistat, puskurit yms. Onko kojelauta joku USA malli kun on noin massiivinen alaosa. Kuinkakohan monesta toikin on tehty? Ettei vaan olis numerot vaihtunut jenkki peliin.
Itselläni oli useamman vuoden aito g60 syncro joka on tätä nykyä uudella omistajalla. Jos g Ahdin kunnossa niin ei se mikään huono kulkuinen ole. Tossa aidosta topiccia http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=87 ... sc&start=0
Itselläni oli useamman vuoden aito g60 syncro joka on tätä nykyä uudella omistajalla. Jos g Ahdin kunnossa niin ei se mikään huono kulkuinen ole. Tossa aidosta topiccia http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=87 ... sc&start=0
nii no niinku tossa mun ekassa tekstissä lukiki ni onhan siihe vaihettu sisustast lähtien kaikki :) ja tsekkasin noi auton rekisteri tiedot, oon vissiin auton 20 omistaja, mut kuitenkin samalla rek-nrolla rekisteröity vuonna -87, ja sillon siis ollu ihan originelli 1,8 syncro.. sekin luki siellä trafissa.. hassuu vaa et tiedois luki ahtimen kohalla -Ei , vai kuuluuko noin olla? jaa a en tiiä.. no katotaa saanko tonkaa ikinä mitää aikaseksi! :D tarkotus kyl olis.. niin, ja tosiaan sisustaki on fiksusti vaihettu, neli ovisen auton sisusta kaks ovisee.. eli repsikan puolelta ei tarttee takapenkille pomppia! :D
Voi olla joku ABS-anturi rikki tai anturi liian kaukana kehältä.
Laita alkuperäiset Boschin tulpat tai G40 mallin.
Kojelauta näyttää aika massiiviselta, onko jenkkimallista otettu kojelauta ja kylmästöinti samalla.
Onko siinä 1H vai PG-kone?
Ovet,puskurit,kylkilistat nyt ainakin on jouduttu jälkikäteen vaihtamaan myös.
Itsekin aikoinaan (sama myyjä, aika kauan sitten) kysyin autosta, vastaukset oli tosiaan sellaista mikä ei ainakaan rohkaissut ostamaan autoa. Viestiä ei enää löytynyt postista.
Laita alkuperäiset Boschin tulpat tai G40 mallin.
Kojelauta näyttää aika massiiviselta, onko jenkkimallista otettu kojelauta ja kylmästöinti samalla.
Onko siinä 1H vai PG-kone?
Ovet,puskurit,kylkilistat nyt ainakin on jouduttu jälkikäteen vaihtamaan myös.
Itsekin aikoinaan (sama myyjä, aika kauan sitten) kysyin autosta, vastaukset oli tosiaan sellaista mikä ei ainakaan rohkaissut ostamaan autoa. Viestiä ei enää löytynyt postista.
mistäs toi koneen malli selviää? vaihoin siihe nyt mitä tähä hätää sain jotku denson tulpat mitkä noille tehoille pitäs olla..varmaa huonot, vanhat oli aika elähtäneen näköset..? täytynee ne boschit vissii hankkia.. en tiiä mistä on kojelauta otettu, en oo moista nähny itekkään ennen livenä, kuvissa joskus.. tosiaa ois kiva saada se kulkupuoli kuntoo.. aika laiskalta vaikuttaa.. ja sit jenka kello ja sit se ajotietokone systeemiki ois ihan hyvä saada pelittää.. noh kaupat on tehty jo ja niin edes päin.. täytyy nyt yrittää saada auto pelittää niinku pitää ja ajella koko rahan eestä :D
ei nyt vastaa täysin topicin aihetta mutta aika hämärä tuo historia tuolla autolla.
jos tuohon olis laitettu kaikki tekniikkaa ja voimansiirtoa myöten uutta niin tuolle on tullu aika iso hintalappu. noh tuolloin olis ollu järkevämpää jos hommata ihan aito g60 syncro joka pitää myös arvoa. tosin muistetaan että kaks ovisena näitä onki sitten vähemmän.
joku tuossa hommassa vain mättää. en tarkoita pahalla vaan ihmetyttää
jos tuohon olis laitettu kaikki tekniikkaa ja voimansiirtoa myöten uutta niin tuolle on tullu aika iso hintalappu. noh tuolloin olis ollu järkevämpää jos hommata ihan aito g60 syncro joka pitää myös arvoa. tosin muistetaan että kaks ovisena näitä onki sitten vähemmän.
joku tuossa hommassa vain mättää. en tarkoita pahalla vaan ihmetyttää
en ihan.. oma kakkis meni välissä.. vajaa viiskiloo välii.. ehkäpä.. RAHTUSEN liikaa tällee jälkeepäin ajatellen.. noh sainpa uudet nastakumit kaupanpäälle.. rahaahan se loppujenlopuks vaan on :D harmi ku sitäki pitää olla rajallinen määrä..
Edit: ja vieläpä nastat oikee vanteille asennettuna.. kesäkumit tosin jäi nyt ilman vanteita.. noh uudet oli jokatapaukses suunnitelmissa hankkia..
Edit: ja vieläpä nastat oikee vanteille asennettuna.. kesäkumit tosin jäi nyt ilman vanteita.. noh uudet oli jokatapaukses suunnitelmissa hankkia..
Voi voi enpä olis toivonu että tätä autoa kukaan ostaa, niin huijattu hinta oli autolla!
Mutta jos ei auto kulje mihinkään niin suurella todennäköisyydellä ahdin on huonossa kunnossa ja vaatii välitöntä huoltamista! Aika pienetkin ahtojen putoamiset huomaa pirteyden katoamisena. Jarruista, juuri omaani sain korjattua ABS- hydrauliikkapumpun joka saattaa olla tossa sun autossa myös pimennyt, varmaan nyt releet ja sulakkeet ensin kannattaa katsoa, sillä saralla on tietenkin muitakin vaihtoehtoja. Sitten jos vitosvaihde hyppii niin ihan perus arviona voisi kuvitella että laatikkokin on rikki. Suorastaan auto vaikuttaa aika karmealta pommilta, minkä nyt osasi myynti-ilmoituksestakin arvata ja tähän laitteeseen alkuperäisten osien saaminen on sitten jo aika kiven alla!
Ei muutakun onnea projektiin!
Mutta jos ei auto kulje mihinkään niin suurella todennäköisyydellä ahdin on huonossa kunnossa ja vaatii välitöntä huoltamista! Aika pienetkin ahtojen putoamiset huomaa pirteyden katoamisena. Jarruista, juuri omaani sain korjattua ABS- hydrauliikkapumpun joka saattaa olla tossa sun autossa myös pimennyt, varmaan nyt releet ja sulakkeet ensin kannattaa katsoa, sillä saralla on tietenkin muitakin vaihtoehtoja. Sitten jos vitosvaihde hyppii niin ihan perus arviona voisi kuvitella että laatikkokin on rikki. Suorastaan auto vaikuttaa aika karmealta pommilta, minkä nyt osasi myynti-ilmoituksestakin arvata ja tähän laitteeseen alkuperäisten osien saaminen on sitten jo aika kiven alla!
Ei muutakun onnea projektiin!
kyllä sieltä ahdin löytyy en mä nyt ihan puusilmä ole :D noh, ostettu mikä ostettu.. virheistä oppii! mutta joo.. mikäs se suositeltu ahtimen huoltoväli olis? kuuleman mukaa olis huollatettu laaderi 90tkm kohalla.. nyt mittarissa 120tkm.. kyselin ent.omistajalta vioista.. ja siitä mitä se puhu MFA:n vaikutuksest tehoihi. -Voi kokeilla seuraavanlaisia temppuja: Puhdista ja kiristä akkukengät ja niihin tulevat liittimet. Tarkista että hukkaportti aukeaa ja vivut kunnolla kiinni. Aivot rintapellin alla ( ota muovi pois) tarkista että ilmaletku ja liitin kunnolla kiinni. Tarkista konehuoneessa olevien ilmaletkujen liitokset.
Ahdin peruskunnostettu 89000km kohdalla. Kierrosluku tieto saattaa vaikuttaa sähkösuuttimien toimintaan, jolloin tulee vähemmän potkua.
Luultavasti ei mitään ihmeellistä kun on vaan tallissa olon aikana lähtenyt kierrokset ja mfa-
tuosta..
Ahdin peruskunnostettu 89000km kohdalla. Kierrosluku tieto saattaa vaikuttaa sähkösuuttimien toimintaan, jolloin tulee vähemmän potkua.
Luultavasti ei mitään ihmeellistä kun on vaan tallissa olon aikana lähtenyt kierrokset ja mfa-
tuosta..
Kierroslukutiedolle on kaksi vaihtoehtoa.
Johto puolan miinukselta mittarille tai johto eculta mittarille. Näin corradoissa, tuskin tuossa erilailla. (vanhemmat puolalta)
Eculle tulee kierroslukutietoa hall-anturilta, jos varvikello ei pelaa, ecu ei sitä tiedä.
Vakioahdin 90tkm, pienemmällä hihnapyörällä 60tkm (ei factaa, foorumeilta luettua...)
Johto puolan miinukselta mittarille tai johto eculta mittarille. Näin corradoissa, tuskin tuossa erilailla. (vanhemmat puolalta)
Eculle tulee kierroslukutietoa hall-anturilta, jos varvikello ei pelaa, ecu ei sitä tiedä.
Vakioahdin 90tkm, pienemmällä hihnapyörällä 60tkm (ei factaa, foorumeilta luettua...)
Huoltokirjassa lukee.. Ja ei mua tässä nyt kauheemmin kiinnosta onko miten alkuperänen mikäkin, koska tiiän et tää on tekniikan vaihtopeli. Olkoo mikä on mutta tarkotus olisi nyt saada autosta kaikki toimimaan niinkun pitää. Ja saada pikkuhiljaa laitettua auto miellyttämään omaa silmää. Tekniikka kuitenkin g60, neliveto. Ja viat olivat : kiekkamittari ei toimi, mfa ei toimi ja absit ei toimi. Vaihelootan saan ehkäpä laitatettua tutulla kuntoon.. Ja ahtimen huollatan jossain.. Jos se huoltoa vaatii.. Kävin hakees just auto gaugen mittarin kai sillä suuntaa antavasti saa ahdot selville..
Onko autossa kattoluukku. Ainakin linkissä olevassa myynti ilmossa on kuva kattoikkunasta mutta kuvissa olevissa auton ulkokuvissa ei kyllä luukkua ole vai enkö vaan näe. On kyllä jännä kombinaatio vai onko kuvissa vaan kilvet jossain toisessa autossa. Onko autossa tuulilasi liimalasi vai tiivistelasi. Jos liima niin tuossa kopassa ei ole 87 vuotisesta muuta kuin tulipelti. Koppa on varmaan jenkkimallin 8v syncro johon on heitetty g60 kone.Kaarimuovit normi 16 v. Mittaristo tavallinen kiekkamittaristollinen digikellolla ilman ajotietokonetta. Sinänsä millään ei ole väliä kunhan saat kaiken toimimaan.
Kyllä löytyy kattoluukku.. Ja mittaristossa on myös mfa.. Kellon ympärillä on ne merkit ja ent. Omistaja sanoi että toimi kesällä kun viimeksi ajoi.. Enhän mä sitä varmaksi voi sanoa. Mut miks olis laitettu viiksi missä on mfa nupikka jos ei koko mfa.ta ole. Olis ollu varmaa siin kohtaa ehkä halvempiki laittaa originel vipu ilman nupikkaa.. No tiiä häntä. Joku päivä nykäsen mittarin irti ja katon miltä näyttää. Btw absit pelaa taas. Kosketushäikkää ehkä jossain? Jaa a.. Jep tärkeintä täs nyt on mulle saada auto pelittää niinku pitää. Ja sitä rataa.. Mua tosiaan ei pahemmin kiinnosta mistä on kasattu. Ku tiiän sen joka tapauksessa että aito ei oo kyseessä. Ja jos nyt palattais itse aiheeseen ja sais vaikka inffoa noihi vikoihi yms jota olis hyvä tietää/ tehä.
Nappaas kuva takakontin tai huoltokirjan tarrasta niin nähdään onko kanta-autona cl vai gt.
Trafi kertoo 2D GOLF SYNCRO-1800-19E-299-G-4X4/2470 ... ts. tavis-Syncro.
Onko autossa tuulilasi liimalasi vai tiivistelasi.
Ilmoituksen kuvien perusteella näyttäisi jälkimmäiseltä, a-pilarimuovitkin tiivstelasille passaavat. Kattoverhoilu vaalea kuten karvalakkimalleissa.
mitäpä jos onki aito g60 syncro mihin on laitettu suomi-auton runkonumero ;)
Jos ostaja on tiedostanut että auto on "omavalmiste", myyjä ei ole sitä aidoksi väittänyt ja leima tulee paperiin ilman suurempaa vääntöä ajoneuvon identiteetistä, onko sillä loppujen lopuksi niin väliä mistä laite on kasattu? Saapahan surutta tehdä "Suomi-geestä" omanlaisensa eikä tarvitse pilata niitä aitoja...
^Taisi olla "clock ja radio" saman sulakkeen takana kuin MFA: jokatapauksessa oikea sulake on kädessä, kun kellonaika katoaa mittaristosta ja sitten vaan odottelua vaikka 20min tai yön yli, sulake paikoilleen, virrat päälle avaimesta ja MFA:n napin naputtelua: vaihtuuko näyttö vai eikö vaihdu? Sulake ei siis suinkaan pala MFA:n seotessa alijännitteestä vaan se vaan menee jumiin tai näyttö sekoaa, eli saattaa tarvita jännitteetöntä jaksoa=bootata=resetoida. :D
-Voit toki sulakkeen sijaan akunkenkää irrotella.
-Voit toki sulakkeen sijaan akunkenkää irrotella.
Niinnii.no mulla tossa oli jo akku irrallaan yli vuorokauden.. Tänäänkin oli puolisen tuntia akunkenkä irti. Eikä oo vaikutusta ollu mfa:n toimintaa :/
Edit: eihän sillä kai mitään merkitystä oo onko auto käynnissä vai pelkästään virrat päällä kun sitä nappia painelee? :D ehkä Tyhmä kysymys mut kysytää nyt kuitenkin.
Edit: eihän sillä kai mitään merkitystä oo onko auto käynnissä vai pelkästään virrat päällä kun sitä nappia painelee? :D ehkä Tyhmä kysymys mut kysytää nyt kuitenkin.
Riittää että virrat on päällä.
Mittaristossa on takapuolella jännitteentasaaja, sen voisi kokeilla vaihtaa. Sai ainakin 3vuotta sitten uutta volkkarilta.
Mittaristossa on takapuolella jännitteentasaaja, sen voisi kokeilla vaihtaa. Sai ainakin 3vuotta sitten uutta volkkarilta.
Selvis ahto ongelmatkin.. Oli sen onko se nyt hukkaportti vai mikä, läppä koko ajan auki. Oli nivel lähteny irti. Laitoin sen kiinni ja kyllä repii!! Vähä väljä oli täytyy hommta uus.. Eli ahdin työs ahdot suoraa takas ahtimelle.. Onneks pääs helpolla sen suhteen.. Mittari näyttää nyt ku huudattaa ni suurinpiirtein 0,6-0.7 sil välillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa