mk1 golf+ turbopakosarja

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

mk1 golf+ turbopakosarja

ViestiKirjoittaja circa » 14.2.2013 13:32

Eli tässa talven aikana tullu rakenneltua tommosta 1.8litrasta (GX) turbomottia mk1 golffiin.
Nyt pitäis pikkuhiljaa väsäillä tpakosarja ja tuli tommonen sovite väännettyä vakiopakosarjaan. Ongelma nyt lähinnä on se ettei golffi ole fyysisesti lähettyvillä joten ei pääse yhtään mittailemaan saako kuvan laitosta tuollaisenaan pellin alle.Myös vetarit mietityttää jne joten osaako joku kuvien perusteella sanoa tuleeko tuon härpäkkeen kanssa liian ahdasta+ miten kyseinen laitos tulis tommosella toimimaan vai pitääkö suosiolla alkaa väsäämään ko. pakosarjaa?
Kuva

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 14.2.2013 14:50

Äkkiseltään kyllä sanoisin että ei tule mahtumaan. Tosin itsellä oli turbokone mk2:sessa ja pakosarjana ns. kynttiläjalka. Just mahtu kannen ja tulipellin väliin. Isommalle ahtimelle tehtiin sarja sitten piiiikillä putkilla ja ahdin tuli vaihdelaatikon ja jarrutehostimen väliin.

Voin lauantaina mittailla ykkösen konehuonetta, jos et aikaisemmin mittoja saa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.2.2013 15:31

Näyttäisi ainakin mun silmään siltä että ahdin on just eikä melkein vetoakselin kohdalla :)

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

ViestiKirjoittaja circa » 14.2.2013 16:40

Pitänee ruuvailla vkl aikana joku loota tohon kiinni ja kattoo vähä miten se vetari hakee paikkansa

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.2.2013 17:09

Ota joku toinen pakosarja aihio. Ahu/agr sarja tai AFN:n pakosarja voisivat olla hyviä ehdokkaita aihioksi.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.2.2013 17:23

Ei tossa ole kuin kolme asiaa vitullaan.
1. ottaa kiinni vetariin
2. koneen kallistuessa taaksepäin et saa öljyn paluuta enää öljynpinnan yläpuolelle
3. toi ei kestä vaikka hitsaisit ticillä ja tekisit mitkä temput.

+downpipen ei käänny tosta enää yli 2" mutkalla.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

ViestiKirjoittaja circa » 14.2.2013 17:34

Joo pitänee alkaa järkeileen kokonaan uutta pakosarjaa tohon.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

ViestiKirjoittaja circa » 17.2.2013 0:55

Tuli haettua Marteliukselta laipat ja alan vääntään pakosarjaa alusta loppuun. Voin postailla kuvia sitten kun tulee jotain aikaansaannoksia.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.2.2013 1:02

Kannattaa muuten toi rikkinäinen lohkolämmitin poistaa ja laittaa tilalle vain ehjä tulppa.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

ViestiKirjoittaja circa » 19.2.2013 14:16

Tommonen tuli väännettyä
Kuva

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 21.2.2013 20:08

Väittäisin että turbo ois fiksumpi laittaa toisin päin, tuolleen downpipen veto on vähä mutkikasta kun pitä kiertää vetaria ja öljynpaluuta.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

ViestiKirjoittaja circa » 25.2.2013 15:01

Joo pitänee kattoo miten se sinne sovitellaan kun saan laatikon kiinni ja auton tallille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa