Seat Leonissa ongelmia havaittavissa lastuttamisen jälkeen..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Skelektor
-
Viestit: 53
Liittynyt: 2.3.2004 13:39
Viesti:

Seat Leonissa ongelmia havaittavissa lastuttamisen jälkeen..

ViestiKirjoittaja Skelektor » 7.2.2013 23:11

Autoni on Seat Leon 1.8t neliveto vm. 2004. Ajettu:142tkm.

Kävin lastuttamassa sen Motestilla penkissä.
Auto toimi hyvin ennen lastuttamista. Ei vikakoodeja.
Lastutuksen aikana autossa ilmeni jotain häikkää eli ns.vääntövoima aaltoili isoilla vaihteilla yläkierroksilla. Lastuttaja sanoi et kun ostan uuden by passin ja n75 venttiilin niin väännötkin ovat hyvät . Loppulukemaksi saatiin 340nm ja n.200 heppaa.

No lähin ajelemaan onnellisesti kotia kohti ja autohan oli ihan eri peli kuin ennen. Eli tehoa oli nyt Seatissa.
No mut parin sadan kilometrin jälkeen auton kun starttasin käyntiin niin eipä ollut autossa enään tehoja lainkaan.. Melkeen laiskempi kuin ennen lastuttamista.
No sammutin auton ja starttasin uudestaan niin tuli tehot takaisin niin kuin pitikin olla.
No vaihdoin by passin audi tt 225hv malliin ja uuden N75 (E) venttiilin.
Luulin että tehon katoaminen näillä korjautuisi.. Mut ei.

Tämmöstä vikakoodia Seatti pukkaa:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-00 - -
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 297/004759
Ei saanut nollattua.. Tuli vain uudestaan takaisin.

Eli yleensä ku käynnistää auton niin tehot kateessa mut ku starttaa uudestaan niin sit tulevat takaisin.

Sit luin foorumeilta et joskus viaksi saattaa paljastua N249 venttiili.
Tein tänään Seattiin ns. N249 bypass modin:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=349627

eli ohitin venttiilin eli nyt se ei ole käytössä. Vika ei korjaantunut silläkään modilla.

Nyt olen huomannut et kun saa toisen kerran starttauksen jälkeen tehot takaisin niin kesken ajonkin saattaa hävittää tehot. Kerran teki jo N249 modia ennenkin.
Kaikki paineletkut olen silmä määräisesti tutkinut jne.. Vuotoja ei silmällä havaittavissa.
Ja aavistuksen verran joskus nykii ennen kuin kunnon kaasutuksessa lähtee paineita nostamaan.

Et semmosta.. Kivahan tuo auto ois saada kunnolla toimimaan että on tehot ja väännötkin tallella mitä lisää lastutuksestakin irtos :-)

Jos jollain on hyviä vinkkejä tai kokemuksia niin eiku tulemaan tänne päin ja iso kiitos etukäteen :-)

Madduli
-
Viestit: 145
Liittynyt: 24.8.2012 17:06

ViestiKirjoittaja Madduli » 8.2.2013 0:31

Luultavasti oot kokeillu lämpimällä koneella että onko tehot tallella? Kylmällä ei itellä irtoa tehoja juuri ollenkaan mutta lämpimällä koneella ihan eripeli

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.2.2013 10:03

Painetestillä vois aloittaa.

Skelektor
-
Viestit: 53
Liittynyt: 2.3.2004 13:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Skelektor » 8.2.2013 10:40

Ihan sama onko lämmin vai kylmä kone niin tekee samaa... =(
Juu painetestiä vois kokeillakin =) Mitenkäs se tarkalleen menee?
En oo meinaan ikinä kyseistä hommaa tehnyt jne....

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 11.2.2013 15:54

Itsellä oli sama vika kuukausi sitten Motestilla..vika löytyi softasta,autona oli rs ocu ja Auq koneella.Ei muuta kuin Mikaan yhteyttä ja uutta softaa sisään.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 12.2.2013 17:15

Softassa vikaa. Ei osaa ohjata N75-solenoidia oikein. Itselläni sama vika aikoinaan ja itsehän tuon vian joutui selvittämään kun auton lastuttanut paja ei ottanut mitään vastuuta teoistaan. Nimim. Pitkään ongelman kanssa "hajoillut".

Skelektor
-
Viestit: 53
Liittynyt: 2.3.2004 13:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Skelektor » 18.2.2013 18:02

No niin nyt tutkin tarkemmin nettiä niin löysin selvästi ton kyseisen vuotokohdan, eli se on tuo mustalla nuolella osoitettu kohta:

http://s15.beta.photobucket.com/user/Is ... 2.jpg.html

Eli mitenkä on mahdollista, että tuosta saumasta vuotaa jne...
Pitääkö nyt koko hemmetin turbo uusia vai saako kyseistä vuotoa muuten korjattua ?

Kiitoksia etukäteen vastauksesta :)

Skelektor
-
Viestit: 53
Liittynyt: 2.3.2004 13:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Skelektor » 18.2.2013 22:09

Ja ilmeisesti tuo vuotokohta on joku ns. Vaimennin pönttö...
Olenko oikeassa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa