Golf 3 ei kipinää, puolat yms vaihdettu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

m.tommi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.2.2013 22:13

Golf 3 ei kipinää, puolat yms vaihdettu

ViestiKirjoittaja m.tommi » 6.2.2013 22:17

Toisen kerran jätti golffi tielle, ekalla kerralla kipinä katosi ja silloin vaihdettiin puola, virranjakajan kansi ja pyörijä.

Pari kuukatta tästä ja sama homma, täysin kuolema mitään varottelematta.
Hall-anturilta mitattu että signaali tulee, mutta puolalle asti ei tule minkäänlaista signaalia.

Oma tietämys tälläerää loppui tähän, nii mistä sitä vikaa nyt hakemaan?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.2.2013 22:28

Mootorikoodi ja vm oli ?

m.tommi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.2.2013 22:13

ViestiKirjoittaja m.tommi » 6.2.2013 22:31

Vm 94, Moottorikoodista ei täysin varma.
Ecun päältä koodit 0 261 203 647/648 sekä 032 906 026 G, oisiko se sitten ABU?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 7.2.2013 9:18

Jos kampiakselin asentotunnistin on sökö niin eikös sillon ole kipinä hukassa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.2.2013 9:46

Eli siis HALL-anturi, joka oli kertomuksen mukaan todettu ehjäksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2013 11:56

Mahtaako Hall-anturi olla sekä virranjakajassa että kampiakselin tunnistimena?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.2.2013 12:28

Tarvikepuola ? kannattaa kokeilla uudella.

Mahtaako Hall-anturi olla sekä virranjakajassa että kampiakselin tunnistimena?

Eipä taida tuossa olla vielä muuta anturointia.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 7.2.2013 13:00

onko puolasta mitattu ohmi-arvot? ja kannattaa katsoa onko puolassa olevat "johteiden" tinaus kunnossa. korjausoppaasta löytyy ohmiarvot tuolle puolalle.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.2.2013 15:35

Eikös HALL-anturi ole nokka-akselin asentotunnistin kun taas kampuralle on jonkun muun niminen?

m.tommi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.2.2013 22:13

ViestiKirjoittaja m.tommi » 7.2.2013 20:38

Puolan ensiö näytti ok lukuja, toisiossa about yksi kilo-ohmi yli kirjan arvon, kertooko toi jo jotain?

Puola tosiaan motonetistä joku tarvike ja itseasiassa siinähän samassa on joku sytyksenohjain/vahvistin vai mikä lie se boksi siinä moduulissa?

Huomenissa kuitenkin haen vielä toisen paketin testiin, jotta varmistuu tämäki.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2013 20:48

toisiossa about yksi kilo-ohmi yli kirjan arvon, kertooko toi jo jotain?
Suhteessa kuinka paljon yli?

m.tommi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.2.2013 22:13

ViestiKirjoittaja m.tommi » 7.2.2013 21:40

Kirjassa luki 3-4 kiloa ja mittari näytti lähemmäs viittä

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.2.2013 5:54

Itellä oli ainakin omassa niin, että toisen johteen tinaus oli pettänyt. Siinä oli selvästi nähtävä rako. Kun tuon raon kolvasi uudestaan ja mittasi ohmi-arvot niin kaikki oli juuri mitä korjausopas kertoi. Sitten vaan palikka kiinni ja auto ekalla käyntiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa