En laajemmin käsiteltävää aihetta tästä löytänyt, joten kysellään hiukan.
Golfissa siis tuo 1.8 GU -moottori ja lievästi käyntiin ja ajamiseen liittyviä häiriöitä ilmennyt, joiden luulen johtuvan sytystyspuolelta. Kylmällä moottorilla röpöttää samalla tavalla kuin kävisi vaan kolmella pytyllä. Lämpimällä tuo vähenee, mutta kiihdyttäessä se miettii jonkun aikaa ennekuin reagoi kaasun asentoon ja matka- että taajama-ajossa ilmenee ajoittaista nykimistä, joka tuntuu samalta kuin mitä pätkivä sytytys aiheuttaisi.
Tässä taitaa ollakin jo kärjetön sytytys (vm. 89), joten katkojan kärjet on poissuljettu vaihtoehto. Onko tässä tuo virranjakajan yhteydessä alipainesäädin? Jos on, niin minkälaisia oireita viallinen säädin mahdollisesti aiheuttaa?
Loppupeleissä varmaankin kaikista viisain ostaa kokonaan uusi Boschilainen virranjakaja, jos se kattaa kaiken sisällöltään hall-antureista alipainesäätimeen?
Kaasari on puhdistettu ja säädetty niin tarkaksi kuin mitä tuo sallii tällä hetkellä sekä tulpat uusittu viime viikolla. Uudet tulpanjohdot odottavat asennusta.
1.8 GU virranjakaja
Valvoja: ffp jäsenet
Omaan virranjakajaan vaihdoin Boschin hall-anturin mikä makso jotain 40e muistaakseni ja sen alipainesäätimen siihen kylkeen, sekin oli Bosch ja hintaa 20e. Sit vaan täydellinen puhdistus ja toimii hyvin.
Alipainesäätimen vaihto vaikutti omassa autossa ainakin siihen, että ei sammunut enää niin herkästi ku kytkimen painoi pohjaan hiljentäessä. Sytytysennakkoahan se säätelee.
Alipainesäätimen vaihto vaikutti omassa autossa ainakin siihen, että ei sammunut enää niin herkästi ku kytkimen painoi pohjaan hiljentäessä. Sytytysennakkoahan se säätelee.
Se alipainesäädin on helppo testata: laita sopiva kumiletku siihen kohtaan kiinni, minne se kaasariltakin tulee. Sitten toinen pää suuhun ja imaise. Samalla tukit letkunpään kielellä. Jos letku tarttuu kieleen kiinni, säätimen kalvo on ehjä, jos taas ei se on rikki.
Toinen hyvin tyypillinen ongelma on se jarrutehostajalle lähtevä putki ( lähtee siitä imurarjalta) se on usein puhki ja aiheuttaa tyhjäkäynti ja käynnissä pysymis ongelmia.
Kyllä toi pitäis olla hall-anturilla. Anturi on kunnossa, koska kone käy.
Yksi iso mahdollisuus on se "bensiinin annostelu laite" jota myös Pierburgiksi kutsutaan. Muistaakseni taisi olla 2E2 mallilla ja siinähän tunnetusti menee nuo vahatermarit ja muut alipaineella toimivat jutut rikki.
Vahvasti epäilen, että koko jakajan hankinta on nyt hukka ostos.
Toinen hyvin tyypillinen ongelma on se jarrutehostajalle lähtevä putki ( lähtee siitä imurarjalta) se on usein puhki ja aiheuttaa tyhjäkäynti ja käynnissä pysymis ongelmia.
Kyllä toi pitäis olla hall-anturilla. Anturi on kunnossa, koska kone käy.
Yksi iso mahdollisuus on se "bensiinin annostelu laite" jota myös Pierburgiksi kutsutaan. Muistaakseni taisi olla 2E2 mallilla ja siinähän tunnetusti menee nuo vahatermarit ja muut alipaineella toimivat jutut rikki.
Vahvasti epäilen, että koko jakajan hankinta on nyt hukka ostos.
Tuli kokeiltua tuota testiä, ei tarttunut kieli letkuun. Vaihdon tarpeessa tuo jakaja oli kyllä muutenkin, vaikuttaa hyvin pitkälti olevan vielä alkuperäinen.
Tänä aamuna ei kyllä enään koko auto lähtenytkään käyntiin. Bensaa saa, kipinää antaa ja kone pyörii, mutta ei vaan käynnisty. Eilisen toimi tavalliseen tapaan, mutta yön.aikana tapahtunut jotain minkä takia ei suoatu enään lähtemään käyntiin Huomenna saan jakajan, jotta saisi kokeiltua sillä käyntiin.
Alipaineletkut on uusittu sekä koko kaasutin, kun 2kpl itselläni noita on, toinen ei pysynyt säädöissään. Nyt kiinni oleva toimii täydellisesti, kai. Vahatermarin voisi vielä samalla vanhasta kaasuttimesta ottaa, sillä se on vaihdettu siihen vajaa 10 000km sitten. Täytyykö tuossa vahatermarin vaihdossa kiinnittää mihinkään erityistä huomiota tai tarkkaavaisuutta?
Tänä aamuna ei kyllä enään koko auto lähtenytkään käyntiin. Bensaa saa, kipinää antaa ja kone pyörii, mutta ei vaan käynnisty. Eilisen toimi tavalliseen tapaan, mutta yön.aikana tapahtunut jotain minkä takia ei suoatu enään lähtemään käyntiin Huomenna saan jakajan, jotta saisi kokeiltua sillä käyntiin.
Alipaineletkut on uusittu sekä koko kaasutin, kun 2kpl itselläni noita on, toinen ei pysynyt säädöissään. Nyt kiinni oleva toimii täydellisesti, kai. Vahatermarin voisi vielä samalla vanhasta kaasuttimesta ottaa, sillä se on vaihdettu siihen vajaa 10 000km sitten. Täytyykö tuossa vahatermarin vaihdossa kiinnittää mihinkään erityistä huomiota tai tarkkaavaisuutta?
Sytkän säätöön kannattaa myös paneutua, ei välttämättä ole se lampullakaan säädetty mikään ehdoton totuus noiden kanssa. Kokeile kääntää vähäsen aikasemmalle (eli virranjakajaa hiukan liikuttamalla vastapäivään, kunhan löysää sen 13mm kannalla olevan pultin jakajan tyvestä). Sitten testiajolle ja säätöä suuntaan tai toiseen, mikäli tarvetta. Kunhan saat ensin vehkeen käyntiin :)
Totta tuokin. Harmittavaa on vaan se, että ensimmäinen tilaamani virranjakaja ei saapunut koskaan perille asti. Tänään saapui uusiksi tilattu virranjakaja, mutta joutui jälleen tilaamaan takuuseen uuden jakajan, sillä kuljetuksen aikana jakaja oli vaurioitunut ja virranjakajan kansi oli tuhannen pillun päreinä. Akselikin oli mahdollisesti myös samalla vaurioitunut.
Ei ole näköjään aina elämä ruusuilla tanssimista..
Ei ole näköjään aina elämä ruusuilla tanssimista..
-Joonas kirjoitti: Täytyykö tuossa vahatermarin vaihdossa kiinnittää mihinkään erityistä huomiota tai tarkkaavaisuutta?
Kannattaa kääntää kaasuvipua jonkin verran auki päin kun asentaa termarin paikoilleen.
2kpl itselläni noita on, toinen ei pysynyt säädöissään.
Millä tavalla ei pysynyt säädöissään? Eihän 2E2:ssa ole muuta säädettävää (tai olisi tarvetta säätää) kuin seosruuvi ja tyhjäkäyntinopeus.
En osaa tarkasti selittää, mutta siis heitti seoksia milloin liian rikkaalle ja milloin liian laihalle. Kaasaria irroittaessani huomasin, että yksi muovinen nippa oli hajonnut, jolloin yksi ap-letku roikkui irtonaisena konetilassa. Voi olla mahdollista, että senkin saisi uudestaan toimimaan, kun korjaa sen nipan ja puhdistaa kaasuttimen kunnolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa