Passat 3BG akku: Varta D24 vai E11?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG akku: Varta D24 vai E11?
Elikkä tuon 30 asteen pakkasen jälkeen AWT mylly ei inahtanutkaan. Rupesin miettimään että kannattaako satsata pari kymppiä enemmän ja hommata tuo isompi E11? Ajot on pääasiassa lyhyttä kaupunki-ajoa ja pari kertaa kuussa pitempi reissu. Aika vähällä ajolla tuo on tällä hetkellä muutenkin. Lämmityspaikkaa ei ole. Ei ole Eberiä/Webastoa, mutta jonkunlaiset popit ja climatronic on. Xenon-sarjan asennus on käynyt myös mielessä.
Amppeeritunneiltaan isomman akun hankinta ei peraatteessa auta yhtään jos kyse on siitä että akku ei vain kerkeä järjestäen lataantumaan, paremminkin voi mennä huonompaan siinä mielessä että samalla latausmäärällä amppeeritunneiltaan isompi akku on vaan enemmän ajastaan suhteessa alilataantunut joka taas ei tee sille hyvää, tilapäisiä notkahduksia vastaan tietysti taas isompi akku on parempi.
No olipa hyvä että tulin tänne vielä vähän varmistelemaan =) Niinhän se tosiaan voi olla, että isommasta akusta on vain haittaa... Periaatteessa 10km lyhyempää ajoa ei tule, mutta ehkä 2krt kuussa 200km. Matkat yhteen suuntaan. Täytyy varmaan ostaa sitten vaan se D24, aikalailla samankokonen taitaa olla alkuperäinenki?
pidempien matkojen aikana onnistuu hyvinkin, mutta lyhyillä matkoilla ei oikein.. Jos ostais jonkun defan laturin niin voisi latailla kätevästi samalla kun on lämppärissä. Jos siis lyhyille matkoille saa jostain pistokkeen (epätodennäköistä). Jos se nyt pari vuotta edes kestää se akku niin olisin ihan tyytyväinen =) Sitten loppuu koulut ja voi ruveta miettimään ihan autopaikan ostoa..
Itse olen sillä kannalla, että suomessa tarvitaan iso akku. Jos akku ei kerkea lataantumaan ajon aikan, niin ennemmin se pikkunen akku on loppu. Itse olen suosinut noin 100Ah akkua joltain laadukkaalta valmistajalta, esim varta silver. Passatissa en ole vaan ihan varma meneekö niin suuri pakoilleen. Nelosgolffiin sopi aika kivasti, 120Ah ois ollu inan liian suuri. Nuissa suurissa akuissa on sekin hyvä puoli, että sitä virtaa tulee vähän erimalliin startissa ulos kun jostain 55Ah:n akusta. Optima on sitten oma lukunsa virran annossa, mutta siinä taas ei ole Ah:ta oiken tarpeeksi. Eli itse laittasin joko H3 tai F18 vartalta
Vartan omat sivut antaa auton perusteella tuommoiset vaihtoehdot. Tuon perusteella ajattelin valita tuon E11, kun siinä kuitenkin jonkin verra olisi enemmän jytyä. Odottelen tarjousta akkumyynnistä ja katsotaan sitten kumpaa laitetaan =)
Edit:
Onhan tuo E44 myös yksi vaihtoehto, mutta hintakin nousee sitten pari kymppiä..
Jostain muistan lukeneeni että maksimi koko on
pituus: 278 mm
leveys: 175 mm
korkeus: 190 mm
eli juuri tuo E44.
Edit:
Onhan tuo E44 myös yksi vaihtoehto, mutta hintakin nousee sitten pari kymppiä..
Jostain muistan lukeneeni että maksimi koko on
pituus: 278 mm
leveys: 175 mm
korkeus: 190 mm
eli juuri tuo E44.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa