VW G2 16v käyntihäiriöt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

VW G2 16v käyntihäiriöt

ViestiKirjoittaja VilleVee » 19.1.2013 22:37

Eli autoon ilmeni uusi vika. Kun auton ajaa oikein lämpimäksi (yli 50km) niin kytkintä polkastessa kierrokset alkava leijailla, käy esim 2500 rpm ja sitten putoo jopa 700 rpm ja heittelee tuota väliä. Ongelma ilmenee vain polkastessa kytkimen pohjaan, ajossa ei mitään heittelyä, kone kylmänä ei ongelmia. Ongelmaa tutkittu hieman: kokeiltu kahdella eri isv:llä ilman tuloksia, isv:n piuha irroitettuna ei muutosta käynnissä.
Eli paaljonko tuolta isv:n liittimestä pitäisi tulla jännitettä?
Voiko kyseessä olla jokin imuvuoto? Vaikka käynti on normaali ajossa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.1.2013 22:52

Voi hyvinkin olla imuvuoto. Kattele ne nyt ihan ensimmäisenä.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 19.1.2013 23:19

Mistäs päin olisi kannattavinta lähteä imuvuotoa paikallistamaan? Suuttimet ainakin tuntuvat jämäkiltä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.1.2013 14:05

Huohottimen letkut, jarrutehostimen letkut/putket, jakajan alipainesäädin nyt ekaksi.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.1.2013 21:00

Suuttimen o-renkaatkin voi olla kovettuneet. Kokeile sumuttaa vaseliinisprayta sinne suuttimen juureen. Jos se sieltä kautta hörsii ilmaa, ni käynti muuttuu sumutettaessa.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 20.1.2013 22:33

Vikaa tutkiskeltu tänään. Isv:lle ei tullut jännitettä, mutta käynti oli silti normaali.
Käynti alkaa siis heijjaamaan vasta kun auto on ajettu yli 50km putkeen ja ongelma ilmenee vain kytkinpohjassa eli vain kun koneelta katoaa kuorma.
Eli miksi imuvuoto ei ilmene esim normaalisti ajettaessa vaihde päällä kaasua painettaessa? Tai miksi vikaa ei ole kylmänä?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.1.2013 22:43

Tämä vika ilmaantui pakkasten tullessa ? KR vai PL ?

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 21.1.2013 6:59

Juu ilmaantui kovempien pakkasten tullessa, olisikohan ollut viime keskiviikko kun ekan kerran huomasin vian. Kone on KR.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 21.1.2013 10:46

Ohjauspaineensäädin jähtyy ajoviimasta liikaa ja seos menee rikkaalle. Vuoraa säädin jollain, että viima ei pääse siihen suoraan ja kone lämmittää sitä paremmin.

Säätimen sähkölämmitys helpp tarkistaa samalla.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 22.1.2013 13:46

Kaverilla taisi olla samaa vaivaa, kun määränjakaja temppuili. Eli se lautanen ilmansuodattimen yläpuolella, eestaas liikuttelu muistaakseni jo helpotti hieman.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 24.1.2013 0:51

Seokset ja sytkä kohillaan??

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 24.1.2013 7:07

Kuukaus sitten katsastettu ja oli päästöt sun muut kohdallaan, myöskin sytkä tarkastettu n. 2kk sitten. Ei kai ne nyt yht-äkkiä ajosta muutu. Nyt ei ole ongelmaa ilmennyt, kun en ole ajellut autolla pitempiä matkoja.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 24.1.2013 10:03

Alan kallistua tuohon ohjauspaineen säätimen jäätymiseen, pari päivää ei ollut mitään häikkää mutta nyt kun tuli yli 10 asteen pakkanen niin taas vika ilmaantui. Täytyy koittaa vuoraa säädintä jollain ja tarkastaa lämmittimen kunto.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 13:43

Vuoraaminen saa aikaan sen että moottori ei lämmitä sitä säteilyllään.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 24.1.2013 16:23

Paljonko pitäisi olla vastusta siinä ohjauspaineensäätimen sähkölämmityksessä? Mittailin tänään että siihen tulee oikea jännite ja siinä oli vastusta 24 ohmia. Katsoin myös että ilmamäärämittari siis se lautanen liikkuu hyvin ja huohotukset eivät ole tukossa.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 24.1.2013 16:29

Voiko tuo ohjauspaineen säädin siis jäätyä vaikka sähkölämmitys toimisikin? Onko tuon säätimen vuoraaminen/lisälämmitys kovin yleistä näissä koneissa talvella? Mistä muualta kannattaisi etsiä vikaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.1.2013 18:01

Vuoraaminen saa aikaan sen että moottori ei lämmitä sitä säteilyllään.

Tarkoitus vuorata ulkoisesti ettei ajoviima pääse puhaltamaan. Lämmin tulee suoraan koneesta. Järkeä saa käyttää.

Ohmilukema kuulostaa ulkomuistista tontillaan olevalta. Lämmitysvastus on lähinnä lämmityskäytön aikaista lämmitystä varten, kun kone ei ole vielä lämminyt riittävästi.

Vuoraamisen voi käyttää esim. karhunvillaa.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 24.1.2013 18:56

Nyt on säädin vuorattu armaflexillä, jos vielä ongelma toistuu niin se on jossain muualla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 19:50

Mittaa vielä paljonko se ottaa virtaa lämmitessään. Huono kontakti näkyy hyvänä jännitteenä kuormittamattomana mutta kuormitettuna jännite putoaa.

Toimiessaan tota ei tarvi eristää millään.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 24.1.2013 21:28

Miten tosta lähteä virtoja mittailemaan, ilman pihtiamppeeri mittaria?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 21:40

Siis hä?

Ihan normaalisti yleismittarin virta-alueella johdon virta mittaamalla. Tuskin se kumminkaan mikään PWM ole.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 25.1.2013 7:04

Selvä, täytyy tänään vähän mittailla auto. Semmonen oire minkä eilen huomasin kun taas heitteli noita kierroksia, niin tasakaasulla ajettaessa hieman nyki ja kierrokset ei kytkin pohjassa enää laskenukkaa vaan jäi sinne jonnekkin 2000-2500 kierrokseen. Muuten vaihdepäällä ajettaessa ei ollut ongelmia.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.1.2013 10:26

Isv:n putsaus ja toiminnan tarkastus.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 25.1.2013 11:39

Pitäisikö sille isv:lle tulla kokoajan 12v jännite?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.1.2013 12:05

Sille tulee PWM jännite. Siksi se surisee.

Tai siis en tarkalleen tiedä tuleeko sille jatkuva 12 V ja maata katkotaan vai katkotaanko jännitettä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa