VW G2 16v käyntihäiriöt
Valvoja: ffp jäsenet
VW G2 16v käyntihäiriöt
Eli autoon ilmeni uusi vika. Kun auton ajaa oikein lämpimäksi (yli 50km) niin kytkintä polkastessa kierrokset alkava leijailla, käy esim 2500 rpm ja sitten putoo jopa 700 rpm ja heittelee tuota väliä. Ongelma ilmenee vain polkastessa kytkimen pohjaan, ajossa ei mitään heittelyä, kone kylmänä ei ongelmia. Ongelmaa tutkittu hieman: kokeiltu kahdella eri isv:llä ilman tuloksia, isv:n piuha irroitettuna ei muutosta käynnissä.
Eli paaljonko tuolta isv:n liittimestä pitäisi tulla jännitettä?
Voiko kyseessä olla jokin imuvuoto? Vaikka käynti on normaali ajossa.
Eli paaljonko tuolta isv:n liittimestä pitäisi tulla jännitettä?
Voiko kyseessä olla jokin imuvuoto? Vaikka käynti on normaali ajossa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vikaa tutkiskeltu tänään. Isv:lle ei tullut jännitettä, mutta käynti oli silti normaali.
Käynti alkaa siis heijjaamaan vasta kun auto on ajettu yli 50km putkeen ja ongelma ilmenee vain kytkinpohjassa eli vain kun koneelta katoaa kuorma.
Eli miksi imuvuoto ei ilmene esim normaalisti ajettaessa vaihde päällä kaasua painettaessa? Tai miksi vikaa ei ole kylmänä?
Käynti alkaa siis heijjaamaan vasta kun auto on ajettu yli 50km putkeen ja ongelma ilmenee vain kytkinpohjassa eli vain kun koneelta katoaa kuorma.
Eli miksi imuvuoto ei ilmene esim normaalisti ajettaessa vaihde päällä kaasua painettaessa? Tai miksi vikaa ei ole kylmänä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vuoraaminen saa aikaan sen että moottori ei lämmitä sitä säteilyllään.
Tarkoitus vuorata ulkoisesti ettei ajoviima pääse puhaltamaan. Lämmin tulee suoraan koneesta. Järkeä saa käyttää.
Ohmilukema kuulostaa ulkomuistista tontillaan olevalta. Lämmitysvastus on lähinnä lämmityskäytön aikaista lämmitystä varten, kun kone ei ole vielä lämminyt riittävästi.
Vuoraamisen voi käyttää esim. karhunvillaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Selvä, täytyy tänään vähän mittailla auto. Semmonen oire minkä eilen huomasin kun taas heitteli noita kierroksia, niin tasakaasulla ajettaessa hieman nyki ja kierrokset ei kytkin pohjassa enää laskenukkaa vaan jäi sinne jonnekkin 2000-2500 kierrokseen. Muuten vaihdepäällä ajettaessa ei ollut ongelmia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa