Elikkäs on mielessä pyörinyt että varmasti joku on muuttanut esim KR koneen tai AAR koneen "konetta aukomatta" esim megaruutalle.
(aiheesta on varmaan jutustelua täällä, mutta ei ainakaan sattunu silmään haulla)
Aiheen toi mieleen sattumalta kun törmäsin googlen kuvahaussa tähän: http://s67.beta.photobucket.com/user/qu ... 5.jpg.html
Eli suurin kysymys on mistä/millaisia/millämuokkauksilla löytyisi "sähkösuuttimia" suoraan K-jetin/KE-jetin imusarjaan.
Vastauksia varmaan löytyis nopeiten jos joku sattuu tietämään mihin projektiin nuo kuvat kuuluu :)
Täälläkin varmaan joku moisen homman on suorittanu?
Kaasuläppiä asentotunnistimella saa "kaasuläppäkaupasta" ja suuttimia saa "suutinkaupasta" mutta esim paikallisen "suutinkaupan" papparaisia ei hirveemmin kiinnosta...
Ke-jetronicin korvaaminen on ainakin vähän helpompaa kun lambdakin löytyy jo putkesta (ainakin AAR:ssä) niin ja nakutusanturi.
K-jetronicin ja KE-jetronicin korvaaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Omassa projektissa tein KR:n koneen pohjalle megasquirtin voimin toimivan koneen. Kaikki tarvittavat osat voi ostaa valmiina tai tehdä itse, valinnan varaa on vaikka kuinka paljon. Suuttimet saa helposti imusarjaan, vaihtaa vain geen suutinholkit... Enemmän vaivaa on suutintukin kans, mut niitäkin löytyy maailmalta valmiina. Voin kaivaa muuteman linkin osia varten jos tarviit. Suuttimet pitäis löytyä helposti, vapariin sopivan kokoisia on käytettynä vaikka kuinka paljon tarjolla.
Vapari 1.8 20v Motronic ruiskuja on myynnissä pilvin pimein. Ainut "vaikea" asia on kampuran asentotunnistimen laitto. Muut anturit ja johdotukset lasten leikkiä. Hintakaan ei päätä huimaa. 200-300e luokkaa liikkuu ruiskujen hinnat. Ja Motronic on kuitenkin jo kunnon ruisku.
e: 1.8 20v suutintukin saa helposti käypäseks. Suutinten välimatkat kuitenkin samat noissa koneissa. Kiinnikkeet vaan tinailee imusarjaan.
e: 1.8 20v suutintukin saa helposti käypäseks. Suutinten välimatkat kuitenkin samat noissa koneissa. Kiinnikkeet vaan tinailee imusarjaan.
Just hypistelin motronicin suuttimia käsissäni ja samaa mietin. k-jetin suutinhan on vaan täysin erimuotoinen ja pituinen (tottakai kun eri toiminta periaate.) Kr koneessa saattaski onnistua, mutta tuo AAR on itellä enemmän mielessä.
Tottakai tuo motronic ois helppo ja hyvä, mut mites se ohjelmointi? Ain ammattilaisreissu... Käyttöauton arvo ylittyy parissa reisussa... Megaa "koodaa" vähän halvemmalla.
Siis auto mihin tätä oon iltasin päässäni pyöritelly ois Audi 100 quattro 2.3E C4
500000 ajettu Ke-jetronic huutaa pääsyä eläkkeelle.
Tottakai tuo motronic ois helppo ja hyvä, mut mites se ohjelmointi? Ain ammattilaisreissu... Käyttöauton arvo ylittyy parissa reisussa... Megaa "koodaa" vähän halvemmalla.
Siis auto mihin tätä oon iltasin päässäni pyöritelly ois Audi 100 quattro 2.3E C4
500000 ajettu Ke-jetronic huutaa pääsyä eläkkeelle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa