Alakertaa kasatessa katsoin mk2-korjausoppaasta kiristysmomentiksi 65nm, satuin vilkaisemaan kiristysmomentteja myös mk3-korjausoppaasta ja siellä oli 65nm + 90 astetta.
Kun kakkis kyseessä (1.6bensakone) niin noudatanko vaan tuota pelkkää 65nm ?
Kakkiksen runkolaakerikansien kiristysmomentti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
On muuten sitten ihan sama onko tuo ensimmäisen vaiheen kiristys 32nm vai 20nm tai 40nm tai vedetäänkö se ranteella sinnepäin. Ainut millä on merkitystä, että älyää mitä on tekemässä.
-Runkopukkien pultinreijät/kierteet on puhtaat ja reikä on tyhjä.
-Runkopukit on oikeassa järjestyksessä ja oikeinpäin!
-Runkopukkien pinnalla ei ole paskaa ennen laakereiden laittoa.
-Laakereiden pinnalla on asennusöljyä.
-Pukit menevät pohjaan saakka ensimmäisen vaiheen kiristyksessä ja kampura pyörii nöyrästi.
Tämän jälkeen tuo 65nm ja "tarkistus napsu" joka pultille.
(välysten mittausta en jaksa tähän sotkea)
-Runkopukkien pultinreijät/kierteet on puhtaat ja reikä on tyhjä.
-Runkopukit on oikeassa järjestyksessä ja oikeinpäin!
-Runkopukkien pinnalla ei ole paskaa ennen laakereiden laittoa.
-Laakereiden pinnalla on asennusöljyä.
-Pukit menevät pohjaan saakka ensimmäisen vaiheen kiristyksessä ja kampura pyörii nöyrästi.
Tämän jälkeen tuo 65nm ja "tarkistus napsu" joka pultille.
(välysten mittausta en jaksa tähän sotkea)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa