VR6 vm-95 kansipahvi paska?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

cheppy80
-
Viestit: 25
Liittynyt: 31.5.2005 15:12

VR6 vm-95 kansipahvi paska?

ViestiKirjoittaja cheppy80 » 16.12.2012 19:04

Jooh. Tuli tuollainen ikävä yllätys torstaina töistä kotio tullessa. Puol välissä matkaa auto rupes nykimään ja pihassa huomasin että tulpanjohto lyö läpi. Noh, kävin hakemassa uudet johot ja tulpat. Kun vaihdoin johot ja tulpat huomasin että tulpat oli ulkopuolelta öljyssä. En siihen kiinnitänyt sen kummememin huomiota ja laitoin auton käyntiin. Hyvin pyörii. Sit huomasin että ompas hävinny paisarista nestettä ja eikun lisäämään. Sit tulikin se ylläri. Korkin aukaistuani huomasin että on menny öljyt ja vedet sekasin. Ihan oli ruskeaa kaakaota paisari täynnä. Varmaan on menny kansipahvi? Tausta tietona voin sanoa että kesällä mulla pamahti vesipumppu, niin oisko jo sillo tuo kansipahvi ottanu ihteesä. Ihme ku noinkii kauan kesti...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.12.2012 19:15

Millasessa valaistuksessa katsoit jäähdytysnesteen värin? Ledi valossa näyttää meinaan herkästi maitokahvin väriseltä. Mutta aika vahvasti kyllä vaikuttaa, että kansipahvi olisi mennyt jos kerran tulpat öljyssä ja paisarista hävii nestettä. Pistä kone käymään sillein, että paisarin korkki on pois ja katso/haista tuleeko paisariin pakokaasua.

cheppy80
-
Viestit: 25
Liittynyt: 31.5.2005 15:12

ViestiKirjoittaja cheppy80 » 8.1.2013 14:31

Tilanne päivitys: Kansi irroitettu ja koeponnistettu --> ei vuotoja. Eli kantta ei ainkaan tarvii oikasta. Kasipahvi kylläkin oli ihan ruosteinen ja vuotanut jokaiseen pyttyyn. Männät, männänrenkaat, venttiilit yms. ovat ok --> Ei tarvii vaihtaa. Näyttää siltä että vaihetaan ainostaan uus pahvi. =) Turhaa työtä tosin tuon kannen irroituksessa mutta hyvä tietää että siellä kaikki on ok.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 8.1.2013 17:19

Eikös se nyt hyvä olis plaanata suoraksi, ainahan ne tuppaa irroituksessa vääntymään, ja neloskoppasen verkun tiiviste sinne tilalle, se on parempi.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 10.1.2013 20:30

Ehjä VR6 Kansi + VictorReinz kannentiiviste löytyisi nurkista ylimääräisenä. Nakkaa yv jos on tarvetta.

by the way: Paljonko koneistamo pyytää oikaisusta?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 11.1.2013 18:42

Vein tyhjän kannen Riihimäellä Mankiselle tossa kesällä 2012, pesu+plaanaus(0,15)
maksoi 75 euroa.eli olin itse purkanut venttiilit yms pois.

huomion arvoista,vein perjantaina juuri ennen sulkemista. maanantaina ennen puoltapäivää tuli viesti että valmis.

cheppy80
-
Viestit: 25
Liittynyt: 31.5.2005 15:12

ViestiKirjoittaja cheppy80 » 13.1.2013 12:58

Nyt on korjattu auto. Kansi hiottiin,venttiilien kumit vaihettiin, uudet ohjurit... yms. Koneistamo otti 390€ töistä ja osista. Siis vein kokonaisena kannen huoltoon. Saivat tarkistaa kaikki valmiiks kun ei itellä oo tiloja missä laittaa autoa rauhassa. Kansi paikoilleen ja hyvin taas toimii =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa