Passat 3B 2.8 4motion ostamassa, mitä kannattaa tarkistaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3B 2.8 4motion ostamassa, mitä kannattaa tarkistaa
Pikaisesti kaipaisin kohtia joita kannattaisi tarkistella/ mitkä ovat heikkoja?
Mulle vaihdettiin aikoinaan merkkiliikkeessä vetari eteen (turhaan, kiitos VV/Audi Center :P ) - etupäähän on aivan samaa tavaraa kuin etuveto-Passateissakin. Hinta oli tuolloin (~5v sitten) jotain 260-300 euroa (sis. vetari, suojakumi, työ).
Tosin ei vetarista tuollaista ääntä pitäisi kuulua, oireet on lähinnä jurina/tärinä silloin kun on veto päällä. Onhan perän jakolaatikko kuiva ja vaihteistoon (=Torseniin) öljyt vaihdettu joskus? :P
Mulla on muuten tuollainen manuaalifarkku 70tkm vähemmän ajettuna myynnissä... ;)
Tosin ei vetarista tuollaista ääntä pitäisi kuulua, oireet on lähinnä jurina/tärinä silloin kun on veto päällä. Onhan perän jakolaatikko kuiva ja vaihteistoon (=Torseniin) öljyt vaihdettu joskus? :P
Mulla on muuten tuollainen manuaalifarkku 70tkm vähemmän ajettuna myynnissä... ;)
Pistäs jouk tietoa ja kuvia tulemaan
[email protected]
[email protected]
Tuli sitten ostettua ko. Farkku Passat ja sai pikkusen tinkastua tuon vetonivelen takia.
mitä porukka on mieltä kannattaako motonetistä vetoniveltä ostaa tai mikä olisi suositeltava vara osaliike?
entä edullinen asennus firma Juväskylässä?
Sellainen vielä että kun reilusti kiihdyttää niin pakoputkesta/äänenvaimentimesta kuuluu sellainen metallinen ääni ei kuitenkaan sellainen kolina vaan ikäänkuin vaimentimesta olisi sisältä joku levy irti tms
mitä porukka on mieltä kannattaako motonetistä vetoniveltä ostaa tai mikä olisi suositeltava vara osaliike?
entä edullinen asennus firma Juväskylässä?
Sellainen vielä että kun reilusti kiihdyttää niin pakoputkesta/äänenvaimentimesta kuuluu sellainen metallinen ääni ei kuitenkaan sellainen kolina vaan ikäänkuin vaimentimesta olisi sisältä joku levy irti tms
Noista V6:sta tuppaa vanhetessaan (>10v) lähtemään katalysaattorista tavaraa irti joka sitten iskostuu jompaan kumpaan pönttöön.
Tuo ei haittaa sinällänsä menoa, mutta voi vaikuttaa päästöihin.
Eli jos ostit liikkeestä niin käytä pakokaasutesteissä ellei ole melko tuoretta katsastuslappua käsillä mistä päästöt näkee. Muuten saattaa tulla yllätys seuraavassa katsastuksessa.
Katti maksaa merkkiliikkeessä ~1200 euroa joten sen ollessa rikki suosittelen jotain "freeflow" kattia sinne tilalle (hinnat alk. n.300 euroa kpl).
Jos katti on kunnossa ja vain takapöntön omat pellit hujanhajan niin ne voi melkein ottaa pois ja korvata suorilla putkilla... :D
Tuo ei haittaa sinällänsä menoa, mutta voi vaikuttaa päästöihin.
Eli jos ostit liikkeestä niin käytä pakokaasutesteissä ellei ole melko tuoretta katsastuslappua käsillä mistä päästöt näkee. Muuten saattaa tulla yllätys seuraavassa katsastuksessa.
Katti maksaa merkkiliikkeessä ~1200 euroa joten sen ollessa rikki suosittelen jotain "freeflow" kattia sinne tilalle (hinnat alk. n.300 euroa kpl).
Jos katti on kunnossa ja vain takapöntön omat pellit hujanhajan niin ne voi melkein ottaa pois ja korvata suorilla putkilla... :D
No nyt on vaihdettu oikeanpuolen vetari. Oli kumikin rikki ja vuotanut.
Lisää pähkäilemistä riittää: Terävässä töyssyssä esim ne korotustöyssyt niin kuuluu suht kova narina kun auto laskeutuu, edestä se kuuluu mutta ei pysty paikallistamaan.
Lisäksi kun rupeaa jarruttamaan tai vähän koskee jarruun niin ikäänkuin naksahtaa se jostain?
Vedenlämpömittari toimii vain hetken kerrallaan,ilmeisesti anturin vaihto edessä, toivonmukaan ei ole itse mittarissa vika. Onko porukka vaihtanut anturia, liekö pahassa paikassa 2.8 koneessa?
Lisää pähkäilemistä riittää: Terävässä töyssyssä esim ne korotustöyssyt niin kuuluu suht kova narina kun auto laskeutuu, edestä se kuuluu mutta ei pysty paikallistamaan.
Lisäksi kun rupeaa jarruttamaan tai vähän koskee jarruun niin ikäänkuin naksahtaa se jostain?
Vedenlämpömittari toimii vain hetken kerrallaan,ilmeisesti anturin vaihto edessä, toivonmukaan ei ole itse mittarissa vika. Onko porukka vaihtanut anturia, liekö pahassa paikassa 2.8 koneessa?
Kyllä luulisi 3b:ssä jo vahvemmat kamat alla olevan. Ei niillä orkkiksilla kauaa tarvitse ajella. Eipä ole omaan enää kertaakaan tarvinnut vaihtaa. Sopivasti vanhan kun ostaa, niin aika hyvin ne viat on sieltä pois korjattu. Itsellä on ollut huolettomia kilometrejä ja ei ole autossa ollut valittamista. Jos sieltä jotakin kuluvaa menee, niin aika simppeliä niitä itse on vaihdella.
Kannattaa hommata kkl-kaapeli ja vag-com, niin aika pitkälle pääset noissa vian etsinnöissä. Turha alkaa arvailemaan vikoja, kun pääset itse näkemään suoraan vikakoodit ja lukemaan anturiarvot. Onnea hienosta valinnasta ja kyllä se siitä lähtee, vaikka kylki edellä.
Kannattaa hommata kkl-kaapeli ja vag-com, niin aika pitkälle pääset noissa vian etsinnöissä. Turha alkaa arvailemaan vikoja, kun pääset itse näkemään suoraan vikakoodit ja lukemaan anturiarvot. Onnea hienosta valinnasta ja kyllä se siitä lähtee, vaikka kylki edellä.
Viimeksi muokannut Kilu7, 4.12.2012 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mun paskatissa alkoi viimetalvena keula narista, mut kaikki nivelet oli leimamiehen testin mukaan ehjiä. Tuuttasin injektioruutalla vaseliinia niveliin ja narinat loppui. Noin 5tkm myöhemmin etummaisen alatukivarren pallo oli kuitenkin väljä, joten taitaa olla peli menetetty siinä kohtaa kun ne alkaa kuivuttaan narisemaan.
Itellä on vanhempi 2.8 L ja siinä koneessa tosiaan tyyppivikoina venakoppien tiivisteiden vuodot (tyhjäkäynnillä lämpimänä valoissa haisee palanut öljy sisällä) ja toinen suht yleinen lienee toisioilmapumppusysteemin hajoaminen.
Ensinmainittu aiheuttaa vain öljyn tarkastamista suht usein ja jälkimmäinen katsastuksen aikaan vikakoodien nollaamisen ja katsastamisen lämpimänä ;)
Hieno kone noin muutoin, itsellä joku 236 tkm mittarissa moisella.
Ensinmainittu aiheuttaa vain öljyn tarkastamista suht usein ja jälkimmäinen katsastuksen aikaan vikakoodien nollaamisen ja katsastamisen lämpimänä ;)
Hieno kone noin muutoin, itsellä joku 236 tkm mittarissa moisella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa